אנרון, ליהמן ברדרס ומשבר הסאב-פריים: כך עשו 4 מכרישי השורט הגדולים בעולם את המכה הגדולה

על רקע מספר גדל והולך של חברות בבריטניה ובארה"ב הפונות לרשויות הפיקוח כדי לבקש להצטרף לרשימת המניות המוגנות מפני מכירה בחסר, הכירו את קריספין אודי, דיוויד אינהורן, פיליפ פלקון וג'ים צ'אנוס - שידעו להיכנס לפוזיציה הנכונה בזמן הנכון

על רקע מספר גדל והולך של חברות בבריטניה ובארה"ב הפונות לרשויות הפיקוח כדי לבקש להצטרף לרשימת המניות המוגנות מפני מכירה בחסר, הכירו את קריספין אודי, דיוויד אינהורן, פיליפ פלקון וג'ים צ'אנוס - שידעו להיכנס לפוזיציה הנכונה בזמן הנכון.

קריספין אודי

ב-18 החודשים האחרונים שלשל אודי סכומים נאים לכיסו, ועשה רווחים עצומים למשקיעים בקרן הגידור שלו, הודות לנבואותיו הקולעות לגבי העלייה באינפלציה, הזעזועים בשווקים הפיננסיים וההתפוצצות של בועת האשראי. אודי: "עכשיו אומר השוק את דברו: 11% מההלוואות לא ייפרעו".

דיוויד אינהורן

איינהורן בן ה-39 נחשב לאחד מסחורי השורט המצליחים ביותר בדורו. קרן גרינלייט בת 6 מיליארד הדולר שאותה הוא מנהל, הניבה תשואה של יותר מ-20% בשנה לאחר עמלות. גרינלייט פתחה פוזיציית שורט גדולה על מניית ליהמן ביולי 2007, כשאיש עדיין לא העלה בדעתו לפקפק בחוסנו הפיננסי של הבנק.

כרישי השורט
מימין למעלה, עם כיוון השעון: קריספין אודי, פיליפ פלקון, ג'ים צאנוס, דיוויד אינהורן

פיליפ פלקון

פלקון הפך את הרבינג'ר קפיטל לאחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם. היקף הנכסים שלה מגיע ל-20 מיליארד דולר. פלקון עשה רווחים שמנים כשהימר שבעיות הסאב-פריים יחריפו, וכשהימר נגד הבנק הבריטי HBOS. לאחרונה רכש את ביתו של בוב ג'וצ'יונה, מייסד המגזין "פנטהאוז", תמורת 49 מיליון דולר.

ג'ים צ'אנוס

צ'אנוס מנהל את קרן קיניקוס אסוסיאייטס, שהיקף הנכסים בניהולה מסתכם ב-7 מיליארד דולר. צ'אנוס התפרסם במיוחד בזכות פוזיציית השורט הגדולה שפתח במניות אנרון חודשים ספורים לפני קריסתה ב-2002. צ'אנוס הזהיר שהמשבר עומד להחריף, והציע להימנע מהשקעות במניות, ולעבור לקרנות מדד.