יוזמה משותפת של בנימין נתניהו ויו"ר צומת: כל חייל משוחרר יקבל קרקע של 250 מ"ר

לדברי יו"ר צומת משה גרין, ביישוב חריש שבצפון השומרון יש תשתית ל-50 אלף יחידות דיור שניתנת לשימוש לצורך התוכנית

250 מ"ר יוענקו לכל חייל שישתחרר מצה"ל - כך לפחות עולה מיוזמה משותפת של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ויו"ר צומת, משה גרין. על פי תוכניתו של גרין, שאומצה על ידי יו"ר הליכוד, להטבה יהיה זכאי כל חייל משוחרר, בין אם הוא יהודי ובין אם לא.

בין היתר, נבחנת האפשרות להשתמש בקרקעות היישוב חריש שבצפון השומרון. לדברי גרין, ביישוב ישנה תשתית ל-50 אלף יחידות דיור שניתנת לשימוש לצורך התוכנית. על פי התוכנית, היישוב החדש לצעירים בחריש, אם יקום, יקרא "מעלה איתן".

בנוסף, היוזמה כוללת מתן קרקעות לחיילים משוחררים בנגב, בגליל ולאורך קו התפר. לדברי גרין, לצד כל יישוב ניתן יהיה להקים מערכות שלמות של אזורי תעסוקה.

גרין הסביר כי המהלך נועד לאפשר לחיילים צעירים להישאר במדינה וכן לייהד את הקרקעות. "החבר'ה הצעירים צריכים לחיות כאן, בישראל, וכיום, לנוכח המצב הכלכלי אי אפשר לקנות בית בחצי מיליון שקל. צריך למצוא את הדרך לעזור להם. אנחנו נאפשר לכל אחד לאחוז במשהו".

היוזמה המשותפת של גרין ונתניהו התגבשה על רקע המגעים המתקיימים בין תנועת הליכוד למפלגת צומת לחבירה וריצה משותפת ברשימה אחת בבחירות לכנסת. בין היתר נבחנת האפשרות לשריין לצומת מקום ריאלי ברשימה, ככל הנראה בעשירייה השניה. אם יאושר האיחוד, הוא צפוי להעניק לליכוד תוספת תקציב של כמה מיליוני שקלים, מכספי צומת. אם לא יבשיל מהלך האיחוד, תרוץ צומת לבדה בבחירות לכנסת ה-18.