ההסתדרות "גנבה" עוד קבוצת עובדים לארגון המתחרה

קרב הבלימה של ההסתדרות מול ארגון העובדים החדש - כוח לעובדים - עולה מדרגה: הצליחה לאגד יותר משליש מעובדי החברה-הבת של קופ"ח כללית (ש.ל.ה), הכוללת בין היתר את רשת כללית רפואה משלימה

קרב הבלימה של ההסתדרות מול ארגון העובדים החדש - כוח לעובדים, עולה מדרגה: ההסתדרות הודיעה היום (א') כי היא הצליחה לאגד יותר משליש מעובדי החברה הבת של קופ"ח כללית (ש.ל.ה), הכוללת בין היתר את רשת כללית רפואה משלימה. זאת למרות שחלק גדול מעובדי הרשת כבר הצטרפו לארגון כוח לעובדים וניהלו בחודשים האחרונים מאבק קשה מול ההנהלה, כאשר לאחרונה התחלפה השביתה הארוכה במו"מ אינטנסיבי.

רק לפני כשבועיים הודיעה ההסתדרות כי היא הצליחה לאגד יותר משליש מעובדי חברת אקרשטיין, על אף שעובדי אקרשטיין בירוחם התאגדו בעבר במסגרת כוח לעובדים וניהלו גם הם מאבק מול ההנהלה. הסיפור הזה חזר על עצמו גם באוניברסיטה הפתוחה (או"פ), שם ההסתדרות צירפה את כל עובדי המנהלה, לאחר שהמנחים והרכזים באו"פ התאגדו בכוח לעובדים.

בארגון כוח לעובדים מבקרים את "חוסר האתיקה" לכאורה של ההסתדרות, שנכנסת במודע למקומות שבהם כוח לעובדים כבר פועל ונאבק. כך או אחרת, נראה כי התחרות הזו, שההסתדרות לא ממש מודה בקיומה, עושה טוב לעבודה המאורגנת - אך משאירה טעם רע באגרסיביות שלה.

בארגון כוח לעובדים אמרו היום כי הודעת ההסתדרות בעיתוי הנוכחי אינה מקרית, שכן מחר (ב') אמור בית הדין האזורי לעבודה בת"א לדון בסוגיית היציגות של כוח לעובדים בקרב עובדי כלית רפואה משלימה. "כבר בחודש אוקטובר, בזמן השביתה בכללית רפואה משלימה, הראינו במסגרת פנייתנו לבית הדין כי ההנהלה עושה מאמצים לצרף את ההסתדרות למשוואה כדי לפגוע בזכותנו הלגיטימית להתארגן. הדבר חמור במיוחד כי הוא נעשה לאחר שהנהלת של"ה מנהלת עמנו מו"מ במשך 3 חודשים" כך אמר היום יניב קלנר, מדריך שיאצו ברשת וחבר בצוות המו"מ מטעם העובדים.

שי כהן, חבר בהנהגת כוח לעובדים תקף בחריפות את הארגון של עופר עיני: "ההסתדרות מקבעת את תפקידה כאחרון בסדרת הטריקים המלוכלכים של הנהלות המנסות לשבור התארגנויות עובדים. הדברים הללו מביישים את מורשת ההסתדרות כארגון העובדים הגדול והוותיק בארץ. כאן, כמו באקרשטיין ירוחם, זו התנהלות היסטרית אל מול ההתעוררות של התארגנויות עובדים דמוקרטיות ואותנטיות".