תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

רמי לוי: "אנו מוכרים בשר בקר טרי בלבד; הצרכנים צריכים להבין את הסכנה בהקפאה חוזרת"

לדברי בעלי רשת "רמי לוי שיווק השקמה", יש מי שמוכרים בשר בקר קפוא שהופשר מבלי לציין זאת ויש בכך סכנה בריאותית כי הצרכן עשוי להקפיא אותו שוב • "צריך להעלות את המודעות הצרכנית לנושא"

בשר בקר באטליז, יש לוודא שלא הופשר קודם לכן / צילום: שמואל ישראלוב
בשר בקר באטליז, יש לוודא שלא הופשר קודם לכן / צילום: שמואל ישראלוב

תוכן ממומן מטעם רמי לוי שיווק השקמה

תושבי ישראל, בטח בתקופה זו, מגיעים בהמוניהם לרשתות השיווק כדי לרכוש מוצרי בשר למיניהם, ובראשם בשר בקר, 'בשר אדום' כפי שקוראים לו רבים. בשנים האחרונות השוק הזה התפתח בצורה מרשימה, וכיום בכל סופר אפשר למצוא מגוון גדול למדי של מוצרי בשר בקר - החל בסטייקים ועד לנתחי אסאדו מרשימים.

אך המגוון העצום לא בהכרח מעיד על האיכות. לדברי איש העסקים רמי לוי, בעלי רשת המזון הגדולה, "רמי לוי שיווק השקמה", במקומות רבים נמכר בשר בקר מופשר - כלומר כזה שהוקפא בעבר, ועבר תהליך הפשרה לפני שהוצב בוויטרינת הבשרים המפורסמת, לעיני הלקוחות. ומדוע חשוב לדעת זאת? משום שבשר שכזה, שנראה כבשר טרי לכל דבר, אסור בהקפאה חוזרת. הקפאה שכזו עשויה לפגוע באיכות הבשר, ובמקרים מסוימים אף יכולה להיות מסוכנת בריאותית.

הבעיה הגדולה לדבריו היא שצרכנים רבים כלל לא מודעים לנושא, ורוכשים בהמוניהם בשר בקר מבלי לדעת שזה הוקפא בעבר. לוי החליט זה מכבר כי בסניפי הרשת שלו התופעה הזו לא תתרחש יותר.

"לפני כארבע וחצי או חמש שנים משרד הכלכלה הקצה מכסות לייבוא בשר בקר טרי, בהיקף של כ-15,000 טונות", הוא מספר. "באותו רגע החלטתי לחולל מהפך, להוציא את כל הבשר המופשר שיש לנו במערכת, ולמכור אך ורק בשר טרי. חשוב להבין שהמהלך הזה לא גרם להעלאת מחירי הבשר אצלנו, אלא להפך: ברגע שניתנו מכסות, הורדנו את המחיר ב-50% ואפשרנו לאנשים לקנות בשר טרי אמיתי.

רמי לוי, בעלי רשת מזון "רמי לוי שיווק השקמה" / צילום: שמואל ישראלוב
 רמי לוי, בעלי רשת מזון "רמי לוי שיווק השקמה" / צילום: שמואל ישראלוב

"כשחוללנו את המהפך הזה היו כאלו שאמרו שהוא יפגע במשחטות שפועלות בארץ, בגלל הגדלת היקפי הייבוא. בפועל לא רק שהמשחטות המקומיות לא נפגעו, הן עלו בהיקפי המכירות שלהן".

לפרטים על סל בשר בסניפי רמי לוי הקליקו כאן>>

מודעוּת הציבור לנושא נמוכה - ורבים ממשיכים בהקפאה חוזרת

סוגיית הבשר המוקפא היא עניין צרכני מובהק, אומר לוי. כיום, לדבריו, המודעות לעניין נמוכה מאוד, ומעטים יודעים מהי המשמעות האמיתית של רכישת בשר מופשר, וזאת על אף שהדבר מצוין בתווית על המוצר שנרכש, בהתאם לחוק. הצרכן אולי רואה את הסימון הזה, אך לא מודע להשלכותיו.

"במקומות רבים מזמינים בשר קפוא, מפשירים אותו אצלם ומוכרים אותו כ'בשר קפוא מופשר' במעדנייה", מסביר לוי. "כשהצרכן מגיע אל המעדנייה, הוא לא ממש מבין מה נעשה כאן. הוא רואה לנגד עיניו את הבשר המופשר, שנראה כמו בשר טרי לכל דבר, ולפעמים אפילו משלם עליו מחיר גבוה יותר. אותם מקומות לוקחים את הבשר, חותכים אותו יפה, מסדרים אותו בצורה נאה על המגש. הצרכן רואה נתח יפה, ואין לו מושג שהוא קונה בשר 'קפוא־מופשר'. ואז, אם גברת מסוימת רוכשת, נניח, שלושה ק"ג של בשר מופשר, היא משתמשת באותו יום בקילו וחצי - ואת השאר מקפיאה. היא בכלל לא יודעת שאסור לה להקפיא אותו שוב.

בשר בקר טרי למכירה, נדרשת תשומת לב לנושא / צילום: שמואל ישראלוב
 בשר בקר טרי למכירה, נדרשת תשומת לב לנושא / צילום: שמואל ישראלוב

"לכן, במסגרת המהלך הזה שהוצאנו לפועל, שבו אנחנו מוכרים בשר טרי בלבד, חשוב לי שלצרכן תהיה מודעות גבוהה יותר. שהוא ידע מה זה בשר מופשר ומה המשמעות שלו. שלא יובן לא נכון: אפשר לרכוש בשר מופשר, זה חוקי, אבל חשוב לדעת איך להשתמש בו. אני חושב שמשרד הבריאות צריך להתערב בנושא, ולחייב הצבת שלט גדול במעדניות שמסביר מהו בשר קפוא, ולהבהיר שאסור להקפיא אותו בשנית".

"הרי אם משרד הבריאות בא אלינו, לאחד מסניפי הרשת", ממשיך לוי, "ורואה מוצר שהיה קפוא והופשר, הוא מחייב אותנו להשמיד אותו כדי שלא תקפיא אותו שוב. מדוע שזה יהיה אחרת עם הצרכנים? גם הם צריכים להבין את הסכנה בהקפאה חוזרת. הם צריכים להבין מה הם קונים, וחשוב לי להדגיש שוב: הבשר הטרי שנמכר אצלי לא נמכר במחיר גבוה ביותר. לפעמים הוא אפילו זול יותר מהבשר המופשר שנמכר במקומות אחרים".

בשורה התחתונה, מקווה לוי שכולם ילכו בדרכו ומהלך יגרום להעלאת המודעות לעניין. "חשוב לי שמשרד הבריאות יתייחס יותר לנושא ושהצרכנים יבינו מה הם קונים - ויקפידו לרכוש יותר בשר טרי. ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל שנה טובה לכל עם ישראל ואהבת חינם".

*הכתבה הינה מטעם רמי לוי שיווק השקמה

לפרטים על סל בשר בסניפי רמי לוי הקליקו כאן>>