הסטארט-אפ עם עשרה עובדים שמחפש תשומת-לב על הקיר של עזריאלי

התחרות על הטאלנטים מול ענקיות הטכנולוגיה שלחה את הסטארט-אפ הזה לחפש דרך לא שגרתית לגייס כוח-אדם איכותי מחוץ לאינטרנט

שלט הפרסום בעזריאלי. 50 אלף שקל ל־10 ימים / צילום: ליאור זיו
שלט הפרסום בעזריאלי. 50 אלף שקל ל־10 ימים / צילום: ליאור זיו

רק לפני כעשרה חודשים החלה תעשיית ההייטק והסטארט-אפים בישראל להתאושש מההלם הראשוני של משבר הקורונה. לאחר חודשים שבהם גם חברות שגייסו עשרות מיליוני דולרים נכנסו לבונקר ועצרו תקציבים וגיוסי כוח-אדם ואף הוציאו עובדים לחל"ת, אי-הוודאות החלה אט-אט לפנות את מקומה לאופטימיות.

כיום, במציאות שבה ענקיות הטכנולוגיה מעמיקות את דריסת הרגל שלהן באקוסיסטם ההייטק הישראלי ומכריזות על גיוסים של מאות ואף אלף עובדים, אתגרי גיוס כוח-האדם שניצבים בפני הסטארט-אפים לא הופכים לקלים יותר. ועם המורכבות באה היצירתיות.

גיוסי ההון עדיין גבוהים? אם המצב לא ישתפר, הפיטורים בהייטק יימשכו

העולם אולי נמצא בעיצומו של תהליך טרנספורמציה דיגיטלית בקנה-מידה היסטורי, אבל העולם הפיזי, מסתבר, עוד לא אמר את המילה האחרונה. בקרב על תשומת-הלב של מפתחים איכותיים, קמפיין על שלט פרסום אלקטרוני בעזריאלי הוא כבר לא רק מנת חלקם של חברות ענק וסלבס כמו בר רפאלי.

הסטארט-אפ Fintastic הוקם בדצמבר 2020 ועדיין נמצא רשמית תחת הרדאר (Stealth Mode), אבל שלט בעזריאלי בעלות של 50 אלף שקל לעשרה ימים כבר יש. מה עושים בפינטסטיק? מה זה חשוב. סלוגן אחד שמלווה אותו אומר במפורש לצופים - "אל תגגלו אותנו כי לא תמצאו דבר". הסלוגן השני כבר פורט חזק על מיתרי האקזיט - "האם אי-פעם חלמתם להצטרף לחד-קרן כשהוא היה רק עשרה אנשים?" וכתובת אימייל עם המילה "jobs" אחריהם. 

"חיפשנו דרך לבלוט בין כל הרעש"

על-פי לינקדין, מנכ"ל החברה הוא יונתן עינב, שמשמש במקביל גם כיו"ר חברת DigiGage. על-פי עמוד החברה בלינקדין, היא מעסיקה בין 10 ל-50 עובדים, אך רק שלושה משתמשי לינקדין רשומים בתור עובדי החברה. עמוד החברה ריק מתוכן, וחיפוש אחריה בגוגל מניב תוצאות מעטות שהעדכניות שבהן הן משנת 2014. גם חיפוש אחר פרטיו של המנכ"ל בגוגל לא מניב תוצאות משמעותיות שמסייעות להבין מי הם השחקנים שמאחורי המודעה. 

האם אכן השלט עלה לכם 50 אלף שקל?
המנכ"ל יונתן עינב: "ממש לא, הרבה פחות".

במה עוסקת החברה?
עינב: "אנחנו עדיין במוד stealth, אבל אני יכול לשתף שאנחנו מפתחים את הדור הבא של מערכות Financial Planning and Analysis - FP&A (מערכות בשימוש מחלקות הכספים בחברות שמשמשות לניתור המצב העסקי של החברה, הכנת תקציבים, תחזיות, ניהול משאבים וכו׳)". 

כמה עובדים החברה מעסיקה?
עינב: "פחות מעשרה. אנחנו מגייסים כעת בעיקר מפתחי front-end, מפתחי back-end ו-data scientists". 

מדוע החלטתם ללכת על קמפיין חוצות?
עינב: "אנחנו מחפשים אנשים שיודעים לחשוב מחוץ לקופסה, אז מן הראוי שנדרוש את אותו הסטנדרט מעצמנו. יש מלא חברות מעולות בחוץ שמחפשות עובדים מצוינים, וחיפשנו דרך לבלוט בין כל הרעש ולהיות ייחודיים אפילו מול חברות עם כיסים משמעותית יותר עמוקים משלנו".

מי מוביל את החברה מלבדך?
עינב: "אריק שלף, שגם כמוני הקים כבר כמה חברות בעברו כמו verbit; וחמוטל ענבי רוסו, CFO פעם חמישית שמתגוררת בעשור האחרון בסיליקון ואלי".