"היו לפרטנר שנים קשות ולחצים תזרימיים, אבל למדנו מזה"

אסנת רונן, יו"ר פרטנר, אמרה בוועידת MAD לערן גפן כי "חברות התקשורת מסתכלות לטווח הארוך מבחינת השקעות" • על שילוב נשים בתפקידי הנהלה בכירים: "יש עוד דרך ארוכה לעשות בנושא"

אסנת רונן, יו"ר פרטנר / צילום: ענבל מרמרי
אסנת רונן, יו"ר פרטנר / צילום: ענבל מרמרי

כשאסנת רונן, יו"ר דירקטוריון פרטנר, הצטרפה לחברה לפני כעשור, החברה הרוויחה מעל מיליארד שקל בשנה. "ואז הגיעה רפורמת כחלון. לא הזיזו את הגבינה, אלא לקחו אותה לגמרי", סיפרה בשיחה עם ערן גפן, במסגרת ועידת MAD. "הרווחיות הלכה והצטמצמה, והתחרות הלכה והתעצמה - עד שחברות הגיעו למצב מתוח פיננסית.

"חברות התקשורת מסתכלות לטווח הארוך מבחינת השקעות, ולפרטנר היו שנים קשות ולחצים תזרימיים, אבל החברה למדה מכך - והתאימה את עצמה לצורך בהשקעות הללו".

לדברי רונן, "אין ודאות בעולם שלנו, אך יש שאיפה ליציבות. יש לנו השקעות ארוכות טווח, ויש לנו יחידות אחרות שהן הרבה יותר מהירות ומגיבות לשינויים. חוץ מזה, אנחנו מקדמים שינוי ויוזמים אותו. לא מחכים שהוא יגיע מבחוץ, אלא נערכים לו".

בהתייחסה לשאלה לאן הולכת פרטנר אמרה רונן כי "יש שני שווקים מאוד משמעותיים שאנחנו נמצאים בהם בצורה מסיבית: הדור החמישי בסלולר, שהוא קפיצת מדרגה הגדולה ביותר בעשר השנים האחרונות, והמהפכה של פריסת הסיבים שאנחנו חלק ממנה".

בתשובה לשאלה מה היא מחפשת במנהלים, ומה בעיניה הכי חשוב בגיבוש הנהלות, אמרה רונן כי "הבונדינג בין עבודת דירקטוריון לעבודת הנהלה מאוד חשוב. שני הצוותים האלה צריכים לעבוד בהרמוניה, וכשזה קורה - זה עושה טוב לחברה. מאוד חשוב לאפשר להנהלות לקחת סיכונים מושכלים, והמשמעות של סיכונים היא שלפעמים אתה לא מצליח. זה בסדר, כי כשאנחנו מאפשרים את זה, אנחנו מאפשרים את זה שעוד הרבה דברים אחרים שמביאים איתם חדשנות ויצירתיות - יקרו".

בסוגיית חשיבות המותג בעולם המודרני הזכירה רונן את קוקה קולה כ"מותג אימורטלי", ואת נטפליקס, גוגל וטיק טוק כמותגים עכשוויים. "האתגר הוא ההתקשרות עם הלקוחות", הסבירה. "פתאום יש הרבה יותר ערוצי תקשורת עם הלקוחות, ומגוון של רשתות חברתיות, ואנחנו צריכים לדבר בכל הערוצים האלה. זה אתגר הרבה יותר גדול, במיוחד לחברות ותיקות שלא צמחו לתוך העולם הזה".

באשר לשילוב נשים בתפקידי הנהלה בכירים, רונן סבורה כי "יש עוד דרך ארוכה לעשות בנושא. נשים הן חצי מהאוכלוסייה, ושיעורן כמנכ"ליות וכיו"ריות נמוך בהרבה, כ-20%. בעיניי ביום האישה יש ממד עצוב, כי חצי מהאוכלוסייה לא צריכה לחגוג את זה. אני מקווה שיום אחד היום הזה ייעלם".

גילוי מלא: ועידת MAD התקיימה בחסות בנק הפועלים, חברת פרטנר, טיקטוק, נור ו-jcdecaux