ענקית השבבים היפנית Renesas רוכשת את Celeno הישראלית ב-315 מיליון דולר

הרכישה מרחיבה באופן משמעותי את סל פתרונות הקישוריות של Renesas, אליהם יתווספו טכנולוגיות ה-WiFi והתוכנה של Celeno

צוות עובדי Celeno ברעננה / צילום: אסנת קרסננסקי
צוות עובדי Celeno ברעננה / צילום: אסנת קרסננסקי

ענקית השבבים היפנית Renesas Electronics Corporation, ספקית פתרונות מתקדמים של מוליכים למחצה, הודיעה היום (ה') כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת של חברת סלנו הישראלית (Celeno Communications), המספקת פתרונות WiFi חכמים.

במסגרת ההסכם Renesas תרכוש את Celeno מרעננה במזומן בסכום של 315 מיליון דולר (כ-35.8 מיליארד ין לפי שער של 114 ין לדולר), כולל סכומים שישולמו לפי עמידה במספר יעדים לפי התנאים הסופיים של ההסכם.

הרכישה מרחיבה באופן משמעותי את סל פתרונות הקישוריות של Renesas, אליהם יתווספו טכנולוגיות ה-WiFi והתוכנה של Celeno.

Celeno מציעה מגוון רחב של פתרונות לתקשורת אלחוטית, ובהם מערכות על שבב לתקשורת WiFi ופתרונות תוכנה עבור שווקים כגון: רשתות ביתיות עתירות ביצועים, בניינים חכמים, השוק הארגוני, התעשייתי ועוד. המערכת על שבב של סלנו היא הקומפקטית ביותר הקיימת בשוק לרשתות WiFi 6 ו-6E ומספקת קצב תעבורה יוצא דופן ואבטחה משופרת עם שיהוי נמוך וצריכת הספק נמוכה.

אחת הטכנולוגיות המתקדמות שפותחו בסלנו היאDoppler Imaging, טכנולוגיית דימות מבוססת WiFi בעלת רזולוציה גבוהה שנותנת פתרון מקיף ראשוני מסוגו לטיפול באוכלוסייה המבוגרת ולמטופלים בבית לצד מערכות אבטחה ביתיות, מערכות נהיגה בטוחה ולמפעלים דיגיטליים ומקושרים. הטכנולוגיה הייחודית של סלנו מציגה את האנשים והאובייקטים במרחב, עוקבת אחריהם ומנתחת את תנועתם ומיקומם באמצעות רשת WiFi סטנדרטית ומבטלת את הצורך במספר גדול של מצלמות או חיישנים בסביבות ביתיות ובבניינים מסחריים. 

גלעד רוזן, מייסד ומנכ''ל סלנו / צילום: אסנת קרסננסקי
 גלעד רוזן, מייסד ומנכ''ל סלנו / צילום: אסנת קרסננסקי

Renesas נחשבת לספקית המובילה בעולם של מיקרו-מעבדים ומציעה מגוון מעבדי MCU/MPU/SoC בעלי צריכת זרם נמוכה, חיישנים וטכנולוגיות לניהול הספק. היכולות של Celeno בתחומי ה-WiFi והתוכנה משלימות את היכולות של Renesas. המיזוג בין שתי החברות יוצר סל פתרונות משולבים ומקיף מקצה לקצה המתמודד עם השווקים הצומחים במהירות של אפליקציות לקישוריות בהספק נמוך כמו: IoT, תעשייה, תשתיות ותעשיית הרכב.

באמצעות הרכישה, Renesas גם מרחיבה, את מערך המחקר והפיתוח שלה על בסיס מרכז הפיתוח של Celeno בישראל והיכולות של מרכזי המו"פ של סלנו באוקראינה ובהודו. המהלך יאפשר לה להרחיב את מגוון השירותים ללקוחותיה ברחבי העולם ולהבטיח את רציפותם.

"העסקה שהכרזנו עליה היום מדגישה את המחויבות המתמשכת שלנו לשפר ביצועים ויעילות במערכות אלקטרוניות", אמר היידטושי היבאטה, נשיא ומנכ"ל Renesas. "בהמשך לרכישת חברת Dialog שהרחיבה את סל פתרונות הקישוריות שלנו, ההצטרפות של Celeno מספקת לנו יכולות נוספות בתחום קישוריות ה-WiFi, ובאמצעותם נוכל לספק פתרונות לקישוריות מקצה לקצה הן לנתבים והן למכשירי קצה מחוברים. Renesas נמצאת עתה בעמדה חזקה לנצל את ההזדמנויות הרבות הנובעות מהצמיחה המהירה של תחום הקישוריות והביקוש שיוצר העולם המקושר".

"הרכישה היא מהלך משמעותי הן ללקוחות שלנו והן לעובדים שלנו. העומק והעוצמה שלנו המשולבים עם סל הפתרונות המשובצים המובילים של Renesas יאפשרו לנו לבנות ביחד תחומי צמיחה חדשים שנוכל לכוון אליהם את מאמצינו", מסר גלעד רוזן, נשיא ומנכ"ל Celeno. לדבריו, "Renesas תספק לנו יכולות גם בתחומי השיווק והמכירות שיביאו את מוצרינו למגוון רחב יותר של לקוחות". בנק ההשקעות ברקליס שימשו כיועץ לסלנו וג'י פי מורגן כיועץ לרנסס.