איש הנדל"ן שחולם לחנך דור חדש של מתווכים: "הפוליטיקאים מרתיחים את השוק ומייצרים אי ודאות"

דרור פאר, תל אביב, בן 53 • גרוש פלוס 1 • מייסד ושותף בפאר תיווך נכסים • "אני שואף להקים אקדמיה לתיווך נדל״ן, כדי להקים ולחנך דור חדש של מתווכי נדל״ן - מקצוענים עם מתודת עבודה מדויקת ומוכחת"• גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

דרור פאר, מייסד ושותף בפאר תיווך נכסים / צילום: ערן קליגר
דרור פאר, מייסד ושותף בפאר תיווך נכסים / צילום: ערן קליגר

דרור פאר נכנס לעסקי הנדל"ן בעשור האחרון, לאחר שסיים את תפקידו כסמנכ"ל סחר ושיווק ב־DPL, ועם עבר בהנהלת חטיבת הסחר והמכירות של טבע ישראל. לפני 4 שנים הוא החליט לשנות כיוון והקים את חברת פאר תיווך נכסים, המתמחה באיתור, שיווק ותיווך נכסי יוקרה באזורי הביקוש של גוש דן.

"האתגרים הגדולים כיום הם הממשלה והרגולטור", אומר פאר. "אנחנו צריכים להתמודד יום יום עם קשיים חדשים, בשל ראיונות בתקשורת והדלפות שמרתיחות את השוק וגורמות לאי ודאות. אם יש משהו שנדל"ן לא אוהב זה אי ודאות. יום אחד מחיר למשתכן, יום שני העלאת ריבית ויום שלישי הודעות על שינויי מיסוי - כל השינויים האלו גורמים לחוסר יציבות בשוק ומסיטים ביקושים באופן לא אחיד".

לפאר יש בטן מלאה על מקבלי ההחלטות. "ברור לכולם שלמדינה אין אינטרס בטווח הקצר לירידת מחירים, היא הרי מרוויחה אחוז מגובה העסקאות וזוהי הכנסה שקשה לה להיגמל ממנה. אם היא מעוניינת לטפל באמת ובתמים במחירי הדירות, עליה לטפל בצד ההיצע. המדינה, כבעלת הקרקעות הגדולה בישראל, תיאלץ בסופו של דבר לשחרר יותר קרקעות לשיווק, ולחייב את הקבלנים והיזמים לבנות עליהן בתקופת זמן מוגדרת. עד אז נמשיך לראות מחירים עולים".

עליית המחירים היא כבר אקסיומה בכל שוק הנדל"ן, ופאר חווה את זה על בשרו. "אנחנו רואים את זה במיוחד באזורי הביקוש בתל אביב וברמת השרון, שם עיקר הפעילות שלנו. יש צמיחה אדירה בנכסי היוקרה הכוללים דירות ובתים במחירים של מעל 7-8 מיליון שקלים.

"כשמוכרים נכס יוקרה הדרישות של הרוכשים עולות והם מעוניינים לקבל מיקומי פרמיום, דירות חדשות ורמת גימור ושירות מעולים. מתווך טוב הוא זה שיודע להתאים את הקונה לנכס, וכן לנהל את מערכת היחסים העדינה בין הצדדים עד לסגירת העסקה ואף לאחריה. צריך להבין שאלה אנשים שמשלמים סכומים גבוהים ומצפים לשירות וליווי בהתאם".

פאר אף מספר על האנשים שלצידו בחברה. "בפאר נדל"ן פועלים עוד 7 מתווכים שותפים, 6 מהן נשים, ויחד אנחנו מנהלים את הנכסים המבוקשים ביותר על ידי האליטה הכלכלית של ישראל - דירות במגדלים, בתים צמודי קרקע ודירות בתל אביב. העובדים במשרד הם מתווכים צעירים ומנוסים, ויחד הם מגיעים לקצב מכירה של 2-3 עסקאות בשבוע, עם גובה עסקה ממוצעת של 3 מיליון שקלים".

במקביל להתפתחות העסק, לפאר יש חלומות נוספים. "אני שואף להקים אקדמיה לתיווך נדל"ן, כדי להקים ולחנך דור חדש של מתווכי נדל"ן - מקצוענים עם מתודת עבודה מדויקת ומוכחת. זה דבר שחסר בישראל, ואני מאמין שהוא יתרום רבות לקידום התחום והעוסקים בו. עוד בתכניות לעתיד - התרחבות לתחום היזמות ורכישת קרקעות לבנייה. הייעוד שלי הוא לסייע לכל אחד להגיע לבית חלומותיו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il