גילי מאי: "בעזרת שני שלטים ו-625 פוסטים, התעשייה האווירית הגיעה לתוצאות אדירות"

מאי, סמנכ"ל ממשל, קשרי קהילה ותקשורת בתעשייה האווירית, סיפר בוועידת MAD של גלובס על הקמפיין שהוביל לגיוס עובדים, שכלל ביקורת על חברות הייטק בשוק: "היו כאלה שרצו לעצור כי אנשים נעלבו, אבל לא עצרנו"

גילי מאי, סמנכ''ל ממשל, קשרי קהילה ותקשורת בתעשייה האווירית, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר / צילום: איל יצהר
גילי מאי, סמנכ''ל ממשל, קשרי קהילה ותקשורת בתעשייה האווירית, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר / צילום: איל יצהר

כדי להמחיש את העיסוק העיקרי של מקום עבודתו, הצביע גילי מאי, סמנכ"ל ממשל, קשרי קהילה ותקשורת בתעשייה האווירית, על תמונה של הלוויין אופק 16 שהמריא בזמן הקורונה. מאי, שלקח חלק בוועידת MAD של גלובס שנערכה בתל אביב, סיפר כי "כמי שהיה בחדר בזמן הספירה לאחור, ואז רץ החוצה לראות את הטיל ממריא, אני אומר באחריות שאין חוויה כזאת. אין פיצ'ר ואין מוצר שייתן את התחושה הזאת. אנחנו רוצים באמצעים שיווקיים להביא את זה ללקוחות שלנו".

לדברי מאי, בתעשייה האווירית מועסקים 15 אלף עובדים, ויש עוד 50 אלף עובדים במעגל שני. "אנחנו פועלים ב-100 מדינות, ומכרנו ב-4.5 מיליארד שקל בשנת 2021. אנחנו מגייסים 1,000 עובדים בשנה.

"לא מזמן, המצב בשוק ההייטק היה אחר - טסלות חדשות, 24 טעמי גלידה, קמפיינים בכל הארץ. חשבנו לעצמנו, איך נכניס רגל בדלת? לקחנו את כל האנשים הרלוונטיים בחברה, ועשינו מחקרי עומק.

"למדנו את המתחרים ואת הלקוחות בארץ ובעולם. ידענו על כל אחד מי הוא, מה הוא עושה ומה האנשים שיכולים לעבוד אצלנו רוצים. הערך המרכזי שעלה זה המשמעות בעבודה. זו נקודת החיבור בינינו לבין האנשים שאנחנו רוצים לגייס. כשעובדים בתעשייה האווירית, זה משהו משמעותי, טכנולוגי, למען ביטחון המדינה. זה הכי קל כי זה משהו אמיתי, קמפיין לא יכול להצליח בלי זה".

לדברי מאי, הקמפיין, שכלל ביקורת על חברות הייטק בשוק, דרש הרבה אומץ. "אנשים לא יבואו אם אני רק אשים תמונה של לוויין. הגענו למסקנה שזו העת וזו השעה לפוצץ את השיח, ולדבר על משהו שקרוב ללב. ויצאנו לדרך.

"זה התפוצץ ברגע, אנשים חשבו שהקמפיין שלנו רץ בכל הארץ, אבל בעזרת שני שלטים עם דמויות משאטרסטוק ו-625 פוסטים הגענו לתוצאות אדירות. בהתחלה היה קשה: היו כתבות נגד הקמפיין, אבל בסוף השבוע היו כבר כתבות טובות ומפרגנות, שאומרות יש הייטק ויש הייטק. היו כאלה שרצו לעצור כי אנשים נעלבו, אבל לא עצרנו".

הקמפיין הוביל לעלייה של 800% בחיפושים של התעשייה האווירית, ויותר מ-35 אייטמים ו-625 פוסטים ברשתות החברתיות שהגיעו ל-4 מיליון גולשים. אולם לגבי שאלת התוצאה של הקמפיין בפועל, כלומר גיוס עובדים, התוצאות היו פחות מיידיות. לדברי מאי, "לגייס זה לוקח זמן. זה מסע שלא קורה תוך זמן קצר".

 *** גילוי מלא: ועידת MAD בשיתוף בנק הפועלים, התעשייה האווירית, טיקטוק, מליסרון (קניוני עופר), טאבולה, לביא מדיה וקבוצת יפעת