יצרני המזון טוענים כי העברת הסדרנות לידי שופרסל תעניק לה כוח בלתי מידתי, אולם רשות ההגבלים רואה בהתאגדות קרטל ■ היצרנים לא הופתעו מההחלטה המסתמנת ■ ספק גדול: "כולם כרגע מדברים עם שופרסל"
איגוד יצרני המזון פנה לממונה על ההגבלים בבקשה לאפשר להם להתאגד כדי לנהל מו"מ כגוף אחד מול שופרסל בנושא הסדרנות ■ טוענים: "החששות ממיזוג שופרסל וקלאבמרקט התממשו - הריכוזיות של שופרסל לא סבירה"
(עדכון) - איגוד המזון לממונה על ההגבלים: להכריז על שופרסל כמונופול ■ "מאז המיזוג עם קלאבמרקט, שופרסל נוקטת מהלכים בעלי השפעה מכרעת בשוק" ■ מתנגד להחלטת שופרסל לטפל בסדרנות בסניפים
הדברים נאמרו בעקבות דרישת אסם להסיר קמפיין של מגה המקדם את המותג הפרטי ■ הרשות השנייה דחתה את בקשת אסם להוריד את הקמפיין
במקביל נמשכה ב-12 החודשים האחרונים העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים - 19.1% כיום לעומת 15.1% לפני שנה
משק-בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקל בממוצע לחודש ■ 23% מהציבור צמצמו באחרונה את כמות הקניות, 12% החלו לקנות אריזות חיסכון, ו-17% צמצמו את תדירות הקניות
פסח חלף, ושוק המזון עומד בפני סימן שאלה: האם המיתון יחריף ויגרום לצרכן להעמיס פחות על עגלת הסופרמרקט? בכירי ענף המזון הישראלי - אלכס לנדסברג, גדי לסין, אריק שור, זאב וורמברנד וליעד כהן - מנסים לענות
בהמשך לפגישת הנהלת האיגוד, שפרטיה נחשפו ב"גלובס", יפנה היועץ המשפטי של האיגוד לשופרסל בבקשה להחזיר את המותגים שהוסרו הפגישה נערכה מחשש שחקירת הרשות להגבלים תתמשך ומכירות המותגים ייפגעו
הנהלת איגוד המזון התכנסה אמש כדי לבחון את מהלכיה מול שופרסל, זאת בעקבות פרשת הורדת המותגים מהמדפים ע"י הרשת - שטרם הוחזרו
התאחדות התעשיינים בישראלויסוצקיחברות מזוןמע"מניר ברקתענף המזוןקמפייןשטראוסתנובהתעשיית המזון