קבוצת חברים מנתניה, שההיכרות שלהם החלה מקבוצות הוואטסאפ של הגנים ובתיה"ס של הילדים, התאגדו כדי לשנות את עולם התעופה והמלונאות • המטרה: למלא את המטוסים בתמחור שלא יבריח את הנוסעים, אבל גם כזה שבו יהיה כדאי להוציא מטוסים מתרדמת
הפסיקה ניתנה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד איזי ג'ט לפני כחמש שנים • בתביעה נטען כי החברה מפרה את החוק הישראלי כשאינה משיבה לצרכנים את כספם במקרה של ביטול • בתביעה העריכו את סכום הנזק במיליוני דולרים
כמעט כל עובדי חברת התעופה נמצאים בחל"ת • כוונת החברה להפעיל טיסות לאילת ביולי לא תתממש
אל על מתקדמת במסלול של קבלת הלוואה מהבנקים, כולל מגופים מוסדיים • במקרה כזה משפחת מוזס בורוביץ’ תשמור על השליטה, אך המינוף של החברה יגדל אף יותר מהיחס הגבוה הנוכחי • הקפאת הליכים היא תרחיש שמעורר חששות בקרב כל הצדדים
בסוף החודש אמורות להתקיים בחירות ליו"ר הוועד ולארבעה חברים בוועד, שני קברניטים ושני קצינים ראשונים • מאלקבץ נמסר: "לדאבוני כל מאמצינו להניע בחודשים האחרונים מו"מ הוגן ואפקטיבי והוויתורים העצומים שהיינו נכונים לעשות לשם שמירת החברה ושיקומה לא מצאו שותפים מנגד"
האיגוד המקצועי, המייצג קרוב ל-5,000 טייסים בלופטהנזה, שנקלעה למשבר בעקבות מגפת הקורונה וסיכמה לפני כשבועיים על תוכנית חילוץ ממשלתית עם ברלין בשווי 9 מיליארד אירו, אמר לתקשורת: "אנחנו רוצים לשמור על העגור (סמל החברה) באוויר"
החברות שכבר טסות לישראל, וגם אלה שמתכננות לטוס, ייקחו בחשבון שאין כניסה לאזרחים שלא מחזיקים בדרכון ישראלי, ושהנכנסים יחויבו בבידוד של 14 ימים
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי: "על המדינה להיכנס לעובי הקורה בנדיבות גם דרך מענקים. מדברים על ערך אסטרטגי לתעופה, אז יש לכך תג מחיר; אין ארוחות חינם - אם המדינה רוצה תעופה ישראלית, עליה לשלם"
הממשלה תזרים 7 מיליארד אירו לחברת התעופה הלאומית אייר פראנס ו-8 מיליארד אירו יסייעו ליצרנית המטוסים איירבאס ולשלל חברות אחרות • קרוב ל-300,000 עובדים מועסקים בתעשיית התעופה הצרפתית
ועד הטיסיים טוען כי הנהלת חברת התעופה לא פועלת כדי להחזיר את הטייסים מחל"ת ופוגעת בזכויות שלהם ע"י לו"ז עבודה לא מסודר • הנהלת אל על: "עקב משבר הקורונה אנו פועלים במתכונת מצומצמת מאוד וללא לוח זמנים ידוע מראש"
"הבעיה של ממשלת בריטניה היא שהם איחרו למסיבה. כעת הם משיקים סגר שהוא בבירור פעלול פוליטי מפני שהוא איננו סגר באמת", כך טוען מנכ"ל ריאנאייר מייקל או'לירי • לדעתו, לסגר שכזה אין ולא יהיה שום "אפקט רפואי"
התסריטים האפשריים להצלת חברת התעופה אינם מעודדים מבחינת העובדים • המדינה מצידה מנסה להתחמק מהמילה "הלאמה", אבל היא עלולה להיתקע עם מניות החברה • בנוסף, כלל לא ברור אם אל על יכולה להפוך לרווחית
גם אם יש חשיבות בקיומה של חברת תעופה לאומית, וזה בכלל לא ברור, הרי שאין הצדקה כלכלית לעסקת הסיוע המוצעת כעת ובמיוחד בתנאים שמוצעים עכשיו
האם הסוחרים פשוט רוכבים על התנודתיות במניה כמו מהמרים בקזינו, או שמא אולי המשקיעים מאמינים באמת שלמרות המשבר החריג נוכח התפשטות הקורונה הרץ תהיה מסוגלת להתאושש?
במכתב לעובדים כתב מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "אנו במאמץ מול הבנקים לקבלת הלוואה בערבות מדינה" • אוסישקין רמז שהחברה לא ממהרת לאשר את הצעת האוצר למתווה שכולל השתלטות על החברה
הגישה הזהירה שנוקטים במשרד הבריאות מרמזת על כך שאיש לא ירצה להיות חתום על הסרת חובת הבידוד במקרה שזו תביא לגל שני • אבל בנתב"ג ובענף התעופה הישראלי מתחילים לאבד את הסבלנות
אל עלארקיעדוחות כספייםטיסותישראיירישראל במלחמהכרטיסי טיסהלואו קוסטנתב"גריאנאייר