המדינה צפויה להעניק לאל על הלוואה בהיקף של 1.5 מיליארד שקל בערבות של 80% • האם חברת התעופה תצליח לעמוד בתנאים שמציב לה האוצר לקבלת ערבות מדינה - או שאלה מראש נוסחו כבלתי אפשריים? ומה יקרה אם לא? • כל התרחישים האפשריים
6 מיליון שקל - זה הסכום שתעביר המדינה לחברות התעופה למימון השבת הישראלים ששהו בחו"ל ב"טיסות חילוץ" במשבר הקורונה • שר התחבורה סמוטריץ': "פעלנו באופן מהיר ויעיל להשבת כל הישראלים הביתה; שמירה על חברות התעופה הישראליות היא אינטרס לאומי"
בהחלטת בית הדין הארצי לעבודה צוין כי "נוכח מצוקת החברה, בימים אלה הסכום יועבר לטובת אל על", זאת על בסיס הסכמת ההסתדרות ומשרד האוצר
הסיוע שאל על שואפת אליו הוא בגובה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, כאשר בתמורה הציגה החברה תוכנית התייעלות שכוללת פיטורים של כ-2,000 עובדים • ועד העובדים: הצגנו תוכנית התייעלות בהיקף של מיליארד דולר על פני חמש שנים וההנהלה דחתה אותה
"צריך לעשות הפרדה בין חברות שנכנסו למשבר הקורונה כשהן כבר היו במשבר או שהן נכנסו אליו במצב בריא", אומר אנדי ריקובר, מהמומחים הגדולים בעולם בתחום התעופה • בראיון מיוחד הוא מסביר למה השמיים הפתוחים "גזרו גזר דין מוות" לאל על
אחת הסוגיות שתאתגר את חברות התעופה, המלונאים והנוסעים ביום שאחרי הקורונה היא סוגיית האמון • המדינות וחברות התעופה יצטרכו לסמוך על הצהרות בריאותיות של הנוסעים • הנופשים מצדם ייאלצו לבטוח ברמת החיטוי של המטוסים או החדרים במלון • המומחים מציעים פתרונות
לפי רשות שדות התעופה, 9,400 נוסעים בלבד עברו בנתב"ג בטיסות בינלאומיות בחודש אפריל השנה - זאת לעומת כ-2 מיליון איש באפריל אשתקד
החברה צופה כי חזרה מלאה לפעילות תימשך לפחות 4 חודשים • בחודש יוני מתכננת טורקיש לטוס כצעד ראשון ל-22 יעדים ב-19 מדינות, ומקווה כי עד חודש ספטמבר היא תגיע לפריסה של 99 מדינות • לפני משבר הקורונה החברה טסה ל-126 מדינות
החברה דוחה את המועד ל-30 במאי • מדיניות הממשלה, המחייבת בידוד של 14 ימים לשבים מחו"ל, תקפה בשלב זה עד ל-16 במאי
מתוך הסכום הזה, 4 מיליארד אירו יינתנו בהלוואה בערבות מדינה, והיתרה תינתן בהלוואה ישירה מהמדינה בתמורה להליך התייעלות • גם KLM צפויה לקבל סיוע בהיקף של 2-4 מיליארד אירו במתכונת של הלוואות בערבות מדינה
אחרי ששורה של חברות תעופה הודיעו על חידוש הקווים לת"א, ולנוכח הודעת המדינה כי עד ל-16 למאי לפחות לא תותר כניסת זרים לישראל, מועדי הטיסות המשובצות בלו"ז נדחים ברובם • אבל יש כמה חריגים
עוד לפני שפרצה מגפת הקורונה, חברות תעופה העלו רעיונות מוזרים שעלו ונגנזו בטרם עת, רובם ככולם במטרה למקסם רווחיות • חמישה דברים שנעלמו עוד לפני שיושמו בפועל, ושככל הנראה כבר לא יחזרו - לפחות לא בטווח הנראה לעין
לטענת התובעת, החברה מפרה את חוק שירותי תעופה בכך שאינה משיבה כספים לצרכנים על טיסות שבוטלו, "הפרה שהיא תוצאה של מדיניות מכוונת, המנצלת את התפרצות נגיף הקורונה בישראל ובעולם בכדי להחזיק כספים לא לה בהיקפים עצומים"
אנדי ריקובר, כלכלן בתחום התעופה: "אם בשנים האחרונות דור המיליניאלס הניעו את התעשייה הזו באיסוף חוויות והרפתקאות, לא נראה את זה יותר. בשורה התחתונה לא יהיה מנוס מכך שרמת המחיר תעלה. בכמה? אי-אפשר לדעת"
פרסום הדוחות ידחה בשבועיים, ל-14 במאי • הסיבה: עובדי מחלקת הכספים עמלים על הכנת תוכנית ההתייעלות שתאפשר לאל על לקבל הלוואה בערבות מדינה
המועד האחרון שההנחיות הללו היו מעודכנות לגביו הוא 30 באפריל, וכעת הן הוארכו עד 16 במאי • חברות תעופה רבות הצהירו לאחרונה על כוונתן להעיר את הקווים לת"א בחודשים מאי-יוני
אל עלארקיעדוחות כספייםטיסותישראיירישראל במלחמהכרטיסי טיסהלואו קוסטנתב"גריאנאייר