חברת תעופה חדשה חוזרת לישראל. ויש גם חדשות רעות

חברת התעופה הבריטית בריטיש איירוויס חוזרת לישראל עם מטוסים קטנים יותר, תפריט דל יותר ועצירה קצרה בלרנקה • איך זה ישפיע על המחירים?

מטוס של בריטיש איירוויס / צילום: Reuters, Nicolas Economou
מטוס של בריטיש איירוויס / צילום: Reuters, Nicolas Economou

חברת התעופה הבריטית בריטיש איירוויס חידשה היום (ב') את פעילותה בנתב"ג, לראשונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, במהלכה יותר מ-50 חברות בינלאומיות ביטלו את פעילותן בארץ. בריטיש איירוויס מצטרפת לשורת חברות תעופה בינלאומיות שיחדשו טיסות בחודש הקרוב, ביניהן איבריה, KLM, אייר סיישל, אייר קנדה ובולגריה אייר.

רחוקה מביצועי אל על: מה קרה לתוצאות ישראייר בגלל המלחמה?
הפעילות בנתב"ג עולה, ואפילו טרמינל 1 חוזר: מי החברות שנותרו בחוץ, ומדוע

חזרתה של בריטיש צפויה להגדיל את היצע הטיסות בקו תל אביב לונדון המבוקש, אך לא צפויה לשנות את מצב השוק באופן משמעותי. בשביל להוות תחרות אמיתית ולהוריד את מחירי הטיסות המופקעים כיום, חזרתה של בריטיש איננה מספיקה.

לפי בדיקת גלובס, נראה שהמחירים שבריטיש מציעה כמעט זהים למחירים של החברות המתחרות. מחיר כרטיס טיסה הלוך וחזור ללונדון באמצע חודש מאי בבריטיש איירוויס, יחל מ-435 דולר, עבור כרטיס בסיסי ללא כבודה. להשוואה, באל על, הכרטיס הזול ביותר עולה 463 דולר (כרטיס לייט - בסיסי, ללא כבודה).

מטוסים צרים, עם עצירה בלרנקה

בנוסף למחירים הגבוהים שמציעה בריטיש, החברה חוזרת לישראל עם מטוסים צרי גוף, בשונה מלפני המלחמה, אז הציעו מטוסים עם מבחר מושבים גדול יותר בכל טיסה.

וזהו לא השינוי היחיד שמבצעת החברה הבריטית. בעוד שהטיסות מתל אביב ללונדון יהיו ישירות, בדרך חזור תתבצע עצירה בלרנקה על מנת לבצע החלפה בצוותי התעופה, עקב חשש מצדם להישאר לישון בישראל. בנוסף, צפוי שינוי גם בתפריט הטיסה, שיותאם לטיסות קצרות יותר ובהתאם יהיה דל יותר מבעבר.

עם זאת, החל מה-1 ביוני החברה מתכננת להפעיל ארבע טיסות שבועיות טיסות מלונדון לתל אביב ללא עצירה, והחל מה-24 ביוני 2024 יופעל המסלול פעמיים ביום.

בזמן שחברות התעופה הבינלאומיות התמהמהו עם החזרה, חברות התעופה הישראליות נהנו מזינוק בהכנסות. בתקופת המלחמה אל על הציגה זינוק בנתח השוק ליותר מ-80% משוק הטיסות (לעומת כ-22% קודם לכן). לפי נתוני רשות שדות התעופה, כ-73% מהטיסות הבינלאומיות בנתב"ג בינואר האחרון היו של אל על. כעת עם חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, הנוסעים הישראלים מקווים לירידת מחירים, אך נראה שבפועל חזרתן של החברות עדיין לא מספיקה.