ישראייר הצליחה להגדיל את ההכנסות, אך המלחמה פגעה ברווחים

ההכנסות השנתיות של ישראייר עלו ב-9%, אך ירדו ברבעון הרביעי ב-50% • עלייה בהוצאות המימון הובילה לירידה של 11% ברווח הנקי • כשליש מהטייסים, לצד עובדי החברה, גויסו לשירות מילואים

ישראייר: ההכנסות השנתיות עלו ב-9% אך ירדו ברבעון הרביעי ב-50% / צילום: מוני שפיר
ישראייר: ההכנסות השנתיות עלו ב-9% אך ירדו ברבעון הרביעי ב-50% / צילום: מוני שפיר

חברת התעופה ישראייר פרסמה את דוחותיה. חברת התעופה סיימה את שנת 2023 עם צמיחה בהכנסות אך עם פגיעה בשורת הרווח הנקי. ישראייר, שבשליטת טייקון הקמעונאות רמי לוי ובניהולו של אורי סירקיס, הושפעה לשלילה מהמלחמה שפרצה באוקטובר. כשליש מהטייסים, לצד עובדי החברה גויסו לשירות מילואים, כאשר בנוסף החלה האטה כלכלית במשק שהובילה לירידה חדה בצבר ההזמנות. ישראייר מפעילה כיום צי של 6 מטוסי איירבוס בהפעלה עצמית. מתוכם 2 מטוסים הם בבעלותה ו-3 מטוסים חכורים.

הסיבה האמיתית שבגללה אל על נערכת לגיוס של מאות מיליוני שקלים  
תכיר בהפסד של 840 מיליון שקל: חברת חנן מור דוחה את פרסום הדוחות 

החברה סיכמה את השנה שחלפה עם הכנסות בהיקף של כ-390 מיליון דולר, עלייה של 9% ביחס לשנת 2022. אך ברבעון האחרון נרשמו הכנסות של 48 מיליון דולר, ירידה של כמעט 50% ביחס להכנסות של 93 מיליון דולר ברבעון שסיכם את השנה הקודמת.

ההנהלה ציינה כי הגידול השנתי בהכנסות נבע בעיקר מהפעילות בתשעת החודשים הראשונים, כאשר בנוסף הופעלו שני מטוסים חדשים, נעשו השקעות בטכנולוגיות חדשות ונמשך פיתוח חברת-הבת בתחום התיירות. עלייה בהוצאות המימון הובילה לפגיעה בשורת הרווח הנקי לבעלי המניות. זה נשחק בסיכומה של השנה ב-11% והסתכם ב-17 מיליון דולר בסיכום השנה שחלפה.

עם סיום השנה הסתכמה עלות העסקתו של המנכ"ל הוותיק (מכהן מאז דצמבר 2011) אורי סירקיס ב-1.57 מיליון דולר (כ-5.6 מיליון שקל). מניית ישראייר  מגיבה בירידה של 2.7% לאחר פרסום התוצאות למחיר שמגלם לחברה שווי שוק של 376 מיליון שקל. ב-12 החודשים האחרונים עדיין נהנו המשקיעים מעלייה מרשימה של 35% במחיר המניה.