תכיר בהפסד של 840 מיליון שקל: חברת חנן מור דוחה את פרסום הדוחות

חברת הבניה למגורים הודיעה כי היא דוחה את פרסום הדוח הכספי שלה לשנת 2023, והם יתפרסמו עד ה-7 באפריל • בנוסף, המייסד חנן מור, ושותפו המנכ"ל לשעבר אבי מאור, הסכימו לדלל את אחזקותיהם בחברה ל-1%, לאחר השלמת ההסדר

חנן מור, בעל השליטה בחברת חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור, בעל השליטה בחברת חנן מור / צילום: איל יצהר

הסדר החוב של קבוצת הבניה למגורים חנן מור אמנם עדיין נמצא בשלבי גיבוש סופיים, איך היא עוד לא החלה לצאת מהבור הפיננסי אליו נקלעה. החברה דיווחה למשקיעים היום (ב') כי היא דוחה את פרסום הדוח הכספי שלה לשנת 2023, וכי תיאלץ להכיר בו בהפסד מצטבר בסך של 840 מיליון שקל, בעקבות הפחתת נכסי הנדל"ן והקרקעות שבבעלותה.

חנן מור , המנוהלת על ידי דודו זבידה כיום, ואשר מטעם ביהמ"ש מונה לה עו"ד אהוד גינדס לתפקיד מנהל ההסדר, מציינת כי תפרסם את התוצאות השנתיות עד ל-7 באפריל. כמו כן, בהמשך לדיווחים שלה בחודש שעבר, היא תפרסם תיקונים נדרשים בדוחות הכספיים שלה לשנת 2022 ולרבעונים של שנת 2023, זאת בהתאם לעמדת רשות ניירות ערך שנמסרה לה.

בשבוע שעבר דיווחה החברה, כי המייסד חנן מור, שגם היה בתפקיד היו"ר לפני פתיחת ההליך המשפטי בחברה, ושותפו המנכ"ל לשעבר אבי מאור, הסכימו להידלל ולהחזיק ב-1% ממניות החברה לאחר השלמת ההסדר. זאת למול הצעה קודמת כי ידוללו ויחזיקו ביחד 2.4% מהון מניות החברה. הסכמתם לדילול נוסף סללה את הדרך להשלמת גיבוש הסדר החוב מול נושי החברה.

החברה רכשה ב-2021 קרקע בשדה דב תמורת 1.5 מיליארד שקל, ונטלה בגינה הלוואה בריבית משתנה בגובה של 1.3 מיליארד שקל, בעת שהריבית בעולם היתה אפסית. ההלוואה שהיתה צמודה לריבית פריים, הלכה והתייקרה ככל שהריבית בעולם טיפסה, מה שסיבך פיננסית את הקבוצה והוביל לקריסתה.