עד ה־7 באוקטובר, חברת התעופה טורקיש איירליינס הפעילה יותר מ־10 טיסות יומיות בקו תל אביב־איסטנבול. עם פריצת המלחמה, החברה הטורקית הפסיקה את פעילותה בנתב"ג. בנובמבר האחרון הודיעה טורקיש כי לא תחדש את טיסותיה לישראל עד אוקטובר 2024 לפחות.
החברה טרם הודיעה על כך רשמית, אך נראה כי החליטה שלא לחזור לישראל עד מרץ 2025. מבדיקת גלובס עולה כי הטיסות שהיו פתוחות להזמנה באתר בקו תל אביב־איסטנבול כעת מבוטלות.
● החברה הטורקית שהפעילה 10 טיסות ביום בישראל הפסיקה להגיע. מי תחליף אותה?
● טורקיה שולפת סנקציה חדשה נגד ישראל. כל הפרטים
● חברת תעופה חדשה חוזרת לישראל. ויש גם חדשות רעות
● על רקע מחירי הטיסות: רשות התחרות פתחה בבדיקת אל על
החלטת טורקיש איירליינס לבטל את הטיסות לישראל מורגשת היטב בנתב"ג, ובעיקר בטיסות שהפעילה ליעדים באירופה ובמזרח החברה, מכיוון שהיא מפעילה טיסות ל־340 יעדים על פני ארבע יבשות, והיא המובילה בעולם בתחום הקונקשנים.
על־פי נתוני רשות שדות התעופה, בחודשי הקיץ של שנת 2023 טורקיש שמרה על מקום יציב בין החברות שמפעילות את כמות הטיסות הגדולה ביותר בנתב"ג. ביולי ובאוגוסט 2023 יותר מ־5% מהנוסעים בטיסות הנכנסות והיוצאות לתל אביב טסו דרך החברה, והיא תפסה את המקום הרביעי בכמות הנוסעים בין חברות התעופה שפעלו אז בנמל התעופה.
ברקע ההחלטה של החברה שלא לחזור לפעילות בנתב"ג עומדים היחסים המתוחים בין ישראל לטורקיה. טורקיש איירליינס היא חברה ממשלתית אשר פועלת בהתאם לאינטרס הפוליטי של טורקיה, שמביעה את סלידתה מישראל מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.