ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה והנעלה, הריהוט והציוד לבית, התרבות והבידור והמזון ■ עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי הירקות והפירות, התחבורה והדיור ■ מחיר הבננות זינק בכ-33%
ישראל נכנסה למבצע "צוק איתן" עם עלייה באבטלה ■ הסבר חלקי לעלייה באבטלה הינו גידול בהשתתפות בשוק התעסוקה ■ גם בראייה רבעונית מגמת העלייה באבטלה ברורה, וכך גם בבחינת אבטלת הליבה
רון אייכל: "בנוסף להורדת הריבית בנק ישראל יעשה צעדים נוספים, מהלכים אקטיביים שיעודדו את הייצוא כבר בטווח הקצר"
בנק ישראל מנמק את הסיבות להורדת הריבית: האטה בצמיחה עוד לפני הפגיעה הצפויה מ"צוק איתן", התחזקות השקל וירידה באינפלציה ■ בנק ישראל: לא ניתן עדיין לאמוד את הנזקים הכלכליים של הלחימה בעזה
עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: ההלבשה והנעלה (ב-10.0%) והדיור (ב-0.3%) ■ ב-12 החודשים האחרונים, עלה המדד ב-0.5%
המדד שב לרדת אל מתחת ל-50 נקודות, רמה המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות, לאחר שבאפריל-מאי המדד היה מעל לרף זה
מעמיקה הירידה ביצוא התעשייתי - ירידה של 12.3% ביצוא ההיי-טק ■ יבוא מוצרי השקעה, חומרי גלם ומוצרי צריכה בני קיימא ממשיך לדשדש
הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עלה לכ-2.5% תמ"ג
לפי נתונים של האומדן הראשון עלה התוצר העסקי בתקופה הנסקרת ב-0.4% בלבד, כאשר לפי האומדן השני נרשמה עלייה של 1.5%
פריקו: "בנק ישראל יבצע הפחתה בשיעור ריבית השקל כבר בטווח הקרוב" ■ פסגות: "מעריכים כי בנק ישראל יפחית את הריבית פעם נוספת באחת משתי ההחלטות הקרובות"
מחירי המלפפונים עלו בשיעור של 11%; מחירי העגבניות ירדו בשיעור של 26.4% ■ הפירות הטריים עלו ב-4.7% וסעיף הדיור עלה ב-0.3% ■ ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-1%
הוועדה המוניטרית מסבירה: המשק אמנם בהאטה אך עדיין לא ניתן לאמוד את עומק ההאטה ■ אנליסטים בשוק ההון היו חצויים לפני החלטת הריבית: כמחציתם צפו הורדת ריבית והשאר ציפו כי היא תיוותר ללא שינוי
הנתונים מראים על המשך הירידה באבטלה ללא פגיעה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה, שממשיך להיות גבוה יחסית ועומד על 64% ■ שיעור המועסקים במשרה מלאה נותר על 77%
אנליסטים בשוק ההון ציפו לצמיחה של מעל 3.5% ■ הצרכנים יורדים לבונקר: ההוצאה למוצרים בני קיימא לנפש נפלה ב-6%
מחירי הפירות הטריים עלו ב-5% בעוד מחירי המזון ירדו ב-0.3% ■ התחזיות המוקדמות עמדו על עלייה של כ-0.6% ■ ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-1% (הגבול התחתון של בנק ישראל)
מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה באפריל זה החודש השלישי ברציפות. אם תמשך המגמה של שיפור בחודשים הקרובים יהיה ניתן לדבר על תפנית חיובית בהערכות של משקי הבית. ■ לצפייה בחוברת המדד המלאה
אינפלציה ישראלאמיר ירוןבנק ישראלהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) המומלצותכלכלת ישראלמאקרו ארה"במדד המחירים לצרכןמשרד האוצרריבית בנק ישראל