מחדל הפקקים

כתבות אחרונות

 
חניון / צילום: Shutterstock

יומיים בשבוע במשרד. ומה יעלה בגורל החניה לעובדים?

בתקן חניה מצומצם, וכשהרכבת הקלה בגוש דן עוד לא קרובה לפעול, החברות לא ממהרות לוותר על מקומות חניה • איפה בכל זאת צפויים שינויים? 

דפנה ברמלי גולן 29.04.2021
כביש 4 - רמת גן מצד אחד ובר אילן בצד השני / צילום: גיא ליברמן, גלובס
דעה

בגלל חוסר היציבות השלטונית אין לובי להשקעות בתשתיות

תושבי מטרופולין גוש דן, אבל לא רק הם, סובלים מפקקים ומגודש הפוגעים באיכות חייהם בצורה מהותית • אלא, שבגלל הבחירות התכופות וההסתכלות המערכתית רק עד לבחירות הבאות, הפוליטיקאים לא פועלים ברצינות כדי לשפר את התשתיות ולהקל על אזרחי המדינה

פרופ' ליאו ליידרמן 28.04.2021
מירי רגב וראשי הרשויות בדרום / צילום: דוברות משרד התחבורה
דעה

חייבים לבזר את סמכויות התכנון של משרד התחבורה בתחב"צ

כדי להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, חכמה ונוחה עלינו לבזר את התכנון וההפעלה בתחום, מה שיצור תחרות שתועיל לכולם • כך, הציבור יקבל מגוון אפשרויות נסיעה ויוכל לבחור ביניהן, הספק ירוויח לפי מידת ההיענות שלו לצרכי הנוסעים והגודש בכבישים יפחת

ד"ר הודיה למפרט 28.04.2021
פקקים בכניסה לת"א. ב־OECD מעריכים כי עלות הגודש התחבורתי עומדת על כ־2% מהתוצר הגולמי של ישראל / צילום: איל יצהר

ותודה לישראל כ"ץ: כך נראה העשור האבוד שהוביל לפקק של המדינה

למעלה מ-100 מיליארד שקל זרמו למשרד התחבורה בעשור החולף, אבל שום מענה משמעותי לא ניתן לבעיית הפקקים • כך הובילו כשלים בחיזוי, והתעלמות הדרג הממונה מהמלצות ומדוחות מבקר המדינה את ישראל לפלונטר תחבורתי • כתבה שלישית בסדרה

דובי בן גדליהו 28.04.2021
עומסי תנועה / צילום: תמר מצפי
דעה

מאגרת גודש ועד תמריצים לנהגים: מומחים מחפשים פתרונות למשבר בכבישים

בחודש אפריל נרשמה עלייה של כ-15% בתנועה בנתיבי איילון והמצב בכבישים מחמיר • בימים הקרובים נבקש להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, לדון בהשלכות הרוחב הכלכליות ולקדם שורה של פתרונות

אריאל ויטמן 27.04.2021
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס
דעה

אם לא יהיו אגרות גודש הפקקים ימשיכו

כדי להתגבר על הפקקים בכבישים חייבים לתמרץ את הנהגים, ע"י אגרות גודש, לזנוח את הרכב הפרטי

פרופ' עומר מואב 27.04.2021
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהר, גלובס
דעה

לשקול תגמול על אי שימוש ברכב פרטי

בעיית הפקקים והגודש מחייבת לחשוב בצורה יצירתית • עידוד השימוש בתחב"צ יחד עם שיפור השירות הוא צעד בכיוון • חייבים להשפיע על הנהגים כדי שיזנחו את הרכב

ד"ר גלית כהן-בלנקשטיין 27.04.2021
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר
דעה

ההחמרה בפקקים דורשת ניהול חדש

חייבים להשקיע בחינוך כדי לייצר תרבות בה הפרט יתעדף צורת ניידות השמה בראש את טובת הכלל • האחריות למיגור הפקקים קודם כל חלה על הנהגים עצמם

ד"ר מישל אורן 27.04.2021
פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי
דעה

הפתרון לגודש בכביש - לשנות את דפוסי העבודה

חייבים לשנות חשיבה ולהפיק לקחים ומסקנות משנת הקורונה לטובת צמצום הפקקים • כדי לעשות זאת עלינו להתמקד בשירותים מקוונים בלימודים, בקניות ובעבודה - במקום להעמיס על הכבישים

ד"ר עלית אופנהיים 27.04.2021
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס

פקקים שוברי שיאים? התנועה באיילון זינקה באפריל ב-15%

מחקרים שהוגשו לאוצר מעריכים כי במקרה שלא יינקטו צעדים להפחתת מספר כלי הרכב הפרטיים, בשנת 2030 העלות למשק הישראלי בגין אובדן שעות העבודה בשל העומס הרב בכבישים תסתכם בכ-74 מיליארד שקל

שני אשכנזי ובר לביא 26.04.2021
היציאה מחניון קריית הממשלה בתל אביב. פקק שנשפך לפקק אחר / צילום: כדיה לוי
ניתוח

המודל המעוות שגורם לעובדי המדינה להתמכר לרכב, ולכולנו לעמוד בפקק

בעיית הפקקים הנוכחית מציגה אבסורד שמתנהל בחסות המדינה: מודל השכר ההיסטורי במגזר הציבורי מתמרץ עובדים להחזיק רכבים שהם לא בהכרח צריכים • אחרי שנים של דוחות ודיונים, משבר הקורונה והמעבר לעבודה מהבית היו אמורים לקדם בחינה מחדש של מודל "החזקת הרכב" - אבל אין מי שירים את הכפפה • גלובס בעקבות המשבר בכבישים - כתבה ראשונה בסדרה

שני אשכנזי ובר לביא 26.04.2021
פקקים / צילום: בר לביא
ניתוח

באוצר שוב מדברים על מס נסועה ואגרת גודש, אבל בינתיים נישאר תקועים בפקק

לאחרונה אמר מנהל רשות המסים ערן יעקב כי "שיטת מיסוי הרכב תהיה חייבת להתבסס על נסועה בפועל" • עם זאת, אחרי עשור של עיכובים פוליטיים בהחלת מיסוי הנסועה והגודש, ללא מועד ברור להפעלת "הקו האדום" בגוש דן - נראה שמס הנסועה לא נוסע לשום מקום

דובי בן גדליהו 19.04.2021

   123   

   נמצאו 44 כתבות   |   עמוד 3 מתוך 3