ממוצע נע

ממוצע נע הוא קו, המשורטט על תרשים נייר הערך במסגרת ניתוח טכני, ומציג את ערכם הממוצע של השערים בחלון זמן נתון. חציית הממוצע נותנת איתות למסחר בכיוון החצייההממוצעים הנעים שיכים למשפחת האינדיקטורים הטכניים עוקבי המגמה (מסייעים לעקוב אחרי המגמה ומאותתים על שינוי מגמה מעט אחרי שכבר התרחש). לממוצע הנע שני תפקידים: 1. לעקוב אחר המגמה והתפתחותה. 2. לאותת בעת שהמגמה הסתיימה ומתחילה מגמה חדשה. מעצם היות הממוצע הנע אינדיקטור עוקב מגמה, הוא אינו מנבא שינוי במגמה אלא מעיד עליו רק לאחר התרחשותו. מידת ההשהיה של האיתות בדבר שינוי המגמה תלויה בסוג הממוצע ובמספר הימים אותם ממצעים. ככל שהממוצע קצר יותר ומתחשב יותר בימי המסחר האחרונים, הפיגור אחר מהלכי השוק קטן יותר. להבדיל מקווי מגמה, עוקב הממוצע הנע אחר התפתחות השערים בצורה חלקה יותר, המאפשרת זיהוי נוח יותר של המגמה. מעצם היותו ממקום מעל גרף נייר הערך או מתחתיו, משמש הממוצע הנע גם סוג של תמיכה והתנגדות. ניתן למקם פקודות הגנה מתחת/מעל לממוצע הנע, ומכיוון שמדובר בכלי שמחושב עצמאית, ניתן להשתמש בו גם לפקודות הגנה ממוחשבות. הממוצע הנע הוא חד משמעי ואינו תלוי בשיפוט של המנתח באותה מידה בה תלוי בו הניתוח הגרפי. יחד עם זאת, במשך השנים פותחו סוגים רבים של ממוצעים נעים ושיטות שונות לנתח אותם, ונדרשים מיומנות וניסיון רב על מנת לבחור את הממוצע הנכון לזמן הנכון.

כתבות אחרונות

 

ניתוח טכני לפי פיבונאצ'י וממוצע-נע: גל הירידות יימשך

סקוט רדלר, העוסק בניתוח טכני טוען כי העובדה שה-S&P 500 סגר בנמוך היומי שלו ביום ו', וגם שבר מטה את הממוצע הנע של ה-200 ימים האחרונים (1,284 נק') - "היא סיבה מספיק טובה לצאת מהשווקים"

משה גולן 04.06.2012

כשהשוורים דוהרים: האם לצאת או להישאר בשוקי המניות?

לאחר שוול סטריט רשמה עליות מרשימות מתחילת השנה, משקיעים רבים שואלים את עצמם אם הגיע הזמן לצאת משוקי המניות ■ סוחרי היום מכוונים כעת את האסטרטגיה שלהם אל עבר מה שמכונה "צלב הזהב" וממליצים להישאר בשוק

משה גולן 07.02.2012

להבחין בסימני הפסימיות לפני כולם

ארבעה כלים ששולחים איתותים על שינויי מגמה בשווקים. וגם: הנתון שיעיד על תפנית ב-S&P

משה שלום 31.01.2012

מגמת עליה לטווח ארוך

שבוע מסחר חיובי מאוד עבר על וול סטריט ואנחנו סבורים שכדאי מאוד להתחיל לחשוב על מגמת עליה ארוכת טווח

זיו סגל 19.07.2009

נדל"ן עולה

המהלך של ת"א נדל"ן 15 מעל 224 מהווה איתות טכני שורי ביותר

זיו סגל 28.05.2009

ת"א 25 קרוב להתנגדות

ערנות נדרשת ביחס לאפשרות שתל אביב 25 ירד מתחת ל-840 ויתחיל גל יורד חדש

זיו סגל 22.05.2009