הפירוק של קראפט והיינץ לא הפתיע רבים בשוק, לאחר שהמניה איבדה 65% מאז המיזוג לפני כעשור • מהמיזוג לו אחראי וורן באפט ועד לנפילה הגדולה: כך הפכה ההבטחה של שוק המזון האמריקאי לכישלון מהדהד
ארנון שפירא, מנכ"ל יוניליוור ישראל, מסביר כיצד מחלקת השיווק של היינץ הגיבה במהירות לשיח במדיה החברתית והשיקה מהדורה מוגבלת • ומה הקשר לטיילור סוויפט? • מדד המותגים 2025
האורקל מאומהה צפוי לרדת מכיסא מנכ"ל ברקשייר האת'וויי בסוף השנה • בדוחות שפרסמה חברת ההחזקות בבעלותו, נחשפו מחיקת ענק בהשקעה בהיינץ ואזהרה חמורה מפני השפעות המכסים • עם הר מזומנים של 344 מיליארד דולר, ליורש, גרג אייבל, תהיה לא מעט עבודה
כדי להבין עד כמה גדלו הוצאות משקי הבית בישראל על מוצרי מזון וצריכה מאז תחילת העלאות המחירים בקיץ 2022, בדקנו באתר פרייסז כמה עולים המותגים הפופולריים בשש רשתות מובילות לאורך זמן • במבט לעולם, נראה כי לא צפוי שינוי בקרוב
מה שנכון לבאפט ומגובה בהמלצות של מומחי השקעות, מסתמן כאסטרטגיה שכדאי לאמץ: השקעה במניות של חברות שנהנות מביקושים יציבים למוצריהן, שמחלקות דיבידנד וכפועל יוצא מספקות למחזיקים תשואה בטוחה יותר • רשימה שכדאי לשמור לימי סערות בשוק
בבנק ההשקעות משוכנעים שוול סטריט תמשיך לזנק בשנה הקרובה בשל הגידול הצפוי ברווחי החברות • באתר מרקטווץ' סימנו את אלה שהרווחים שלהן במגמת עלייה בשנה האחרונה: מההשקעה המיתולוגית של וורן באפט ועד למניה ש-90% מהאנליסטים ממליצים לקנות
הנפקת המניות הגדולה ביותר של השנה הייתה של ליניאג' • היא מזרזת את האופן שבו אנחנו מקבלים כל דבר, מתותים ועד סטייקים
רשת הסופרמרקטים הגדולה בבריטניה, טסקו, נקלעה למלחמה מתוקשרת עם יצרנית המזון היינץ שדרשה להעלות מחירים • כעת מתברר כי הקרב הציבורי הסתיים בהסכם חשאי שמאפשר להיינץ ככל הנראה לייקר את מוצריה, אך פחות ממה שרצתה בתחילה
המאבק סביב עליות המחירים עלה לאחרונה שלב, כשיצרנית המזון המובילה הפסיקה לספק כמה מהמוצרים הפופולריים שלה לרשת השלישית בגודלה בבריטניה • האם זהו פתח לעימותים עתידיים בין קמעונאים וספקים, ועד כמה משתנה קבלת ההחלטות של הצרכנים
דיפלומט, יבואנית המזון השנייה בגודלה בישראל, הודיעה כי היא מעלה בין 4% ל-16% את מחיריהם של מגוון מוצרים, ביניהם פסטה "רומו" ומוצרי היינץ, פרינגלס וקלוגס • במקביל, שטראוס מעלה את המחירים של מוצרים בהפצתה בשיעור של בין 3% ל-17%
המנכ"ל הנוכחי ברננדו היז יסיים את תפקידו ביוני הקרוב, ובמקומו ימונה לתפקיד מיגל פטריסיו • בחברה מקווים כי שהמנכ"ל החדש יביא עמו את שינוי הכיוון לו החברה מייחלת • ענקית מוצרי המזון איבדה כ-43% מערכה בשנה האחרונה, לאחר שהתקשתה להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הצריכה
אחרי הנפילה של קראפט-היינץ נראה כי האסטרטגיה הפיננסית של קיצוצים אגרסיביים נסדקת באופן שמשנה את התפיסה עבור שוק המזון כולו • בשוק מבינים שלא יוכלו יותר לבוא ולהאשים את חברות המזון בחוסר יעילות ביחס להשקעות שלהן בפיתוח וחדשנות
יו"ר אסם דן פרופר סבור כי היינץ פספסה את המגמות בשוק, ומסביר כיצד החברה שלו נערכת אליהן: "עובדים על שיפור הערכים התזונתיים"
מה תעשיית המזון הישראלית יכולה ללמוד מהמקרה של קראפט-היינץ? • לרבות מהחברות הגדולות שפועלות היום בארץ יש בתמהיל מוצרים שכבר לא מותאמים לצריכה של הצרכן החדש בשל גודלם או הרכבם
3G הברזילאית, שמחזיקה במותגים כמו היינץ וברגר קינג, ידועה בנטייתה להתייעלות אגרסיבית ולבחינת הוצאות מדוקדקת. עכשיו היא מתקשה לצמוח
מחיקת הענק של קראפט-היינץ, שזעזעה את המשקיעים, מסמלת נקודת מפנה ביחסים בין ענקיות המזון לצרכנים • מי שלא תתאים את עצמה במהירות לעולם שבו שולט האוכל הטרי, הבריא והמעובד פחות, תתקשה לשרוד • הפתרונות האפשריים: השקעות ענק, פנייה לקהלי נישה וסיוע מצד סטארט-אפים • ניתוח "גלובס"
אינפלציהאינפלציה בריטניהברקשייר האת'וויידיפלומטהעלאת מחיריםוורן באפטטסקויוקר המחיהמדד S&P 500קולגייט