נסיעה שיתופית (קארפול) הוספה למעקב

כתבות אחרונות

 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה

המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר

שני אשכנזי 18.11.2019
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אגרת גודש | ניתוח

אחרי הקארפול: האם לסמוטריץ' יהיה אומץ להחיל גם אגרת גודש בכבישים?

שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים

שני אשכנזי 07.11.2019
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

תקועים בפקק? אתם צריכים להודות לשר התחבורה

השקת נתיב הקארפול, בו מותרת הנסיעה לרכבים עם שניים או שלושה נוסעים, אמורה לחולל שינוי ביחס לרכב הפרטי • למרות שנתיבי איילון הפכו לפקק תנועה גדול, השינוי שמחולל שר התחבורה סמוטריץ' עשוי להתגלות בעתיד כמהלך ששינה את התחבורה בישראל • האזינו 

צוות גלובסטוק 04.11.2019
נועם ברדין / צילום: איל יצהר, גלובס
WAZE (ווייז) | ראיון

"ענקיות הטכנולוגיה לא הורגות את הסטארט-אפים. הם מתאבדים": מנכ"ל Waze נועם ברדין בראיון מיוחד

נועם ברדין הוביל את Waze לאחת העסקאות הבולטות בהייטק הישראלי - מכירת החברה לגוגל תמורת כמיליארד דולר • עכשיו מסביר ל"גלובס" למה הצלחה של סטארט–אפ היא נס, ומתייחס למשבר התחבורה: "הדבר היחיד שיוריד מכוניות מהכביש הוא קארפול"

עמרי זרחוביץ' 31.10.2019
בצלאל סמוטריץ'/ צילום: דוד וייל

השר סמוטריץ' עונה לביקורת: התחלנו ונמשיך בכל הכוח

שר התחבורה הודיע על שורת צעדים להקלה עם הנהגים באזורים שבהם עוברים נתיבי הקארפול ("נתיב פלוס"), כמו תגבור התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה, הבהיר שהקארפול כאן כדי להישאר, ועקץ את האוצר ואת הרשויות המקומיות

בר לביא 31.10.2019
קארפול / צילום: איל יצהר, גלובס

הפקקים של הקארפול לא נעימים, אבל סמוטריץ' צודק: אי אפשר להמשיך עם הרכב הפרטי

בצלאל סמוטריץ' אמנם מחזיק באופן זמני בתיק התחבורה אבל העז לצאת למהלך שקודמו, ישראל כ"ץ, נמנע מלקדם במשך עשור • למרות קיתונות הביקורת, הפקקים והלחץ של הנהגים, הקארפול הוא צעד ראשון בכיוון הנכון וצריך להמשיך להתעקש עליו, עד לשינוי בהרגלי הנהגים • פרשנות

שני אשכנזי ובר לביא 29.10.2019
פקק תנועה בשיקגו / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הלקח של ראשת עיריית שיקגו: דרושה מנהיגות כדי לפתור את משבר התחבורה

לפי מחקר שיזמה העירייה, השימוש באמצעי התחבורה השיתופיים אובר וליפט מפחית נסיעות בתחבורה ציבורית ומגדיל את מספר המכוניות במרכז העיר • ראשת העיר מכריזה מלחמה על החברות ומתכננת למסות נסיעות של נוסעים בודדים

שני אשכנזי 29.10.2019
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Via

יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי

השירות מבוסס על טכנולוגיה של הסטארט-אפ הסיני פוני • Via עומדת מאחורי הטכנולוגיה שמאפשרת את הנסיעה השיתופית

אושרית גן-אל 28.10.2019
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

בעקבות כאוס הקארפול: משרד התחבורה שוקל לסגור את הכניסה לנתניה מצפון בשעות הבוקר

ניסוי התחבורה הגדול גורם לנהגים רבים להיכנס לנתניה דרך רחוב איינשטיין על מנת לעקוף את פקקי התנועה • התוצאה: עומסי תנועה כבדים בעיר • "ידענו שתהיה השפעה של הקארפול גם על התנועה בתוך העיר, אבל קשה היה להעריך את זה"

 

אריק מירובסקי 28.10.2019
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

כאוס הקארפול: הפקקים מחריפים, ואפילו ווייז ממליץ לעקוף דרך נתניה

לאורך הקטע החדש של הנת"צ, בין מחלף נתניה מרכז למחלף פולג, נוצר קיר שבולם את כל התנועה מצפון ומעכב אותה לזמן ניכר • נתנייתים שלוקחים עימם טרמפיסט אולי יחסכו קצת זמן, אבל למי שמגיע מהפריפריה – בין אם לבד ובין אם במסגרת הקארפול - לא צפויים חיים קלים

אריק מירובסקי 27.10.2019
ההנפקה של ליפט./Shutterstock  צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר לא לבד, גם ליפט תובעת את עיריית ניו יורק: "פוגעת בנוסעים ובנהגים"

חוק חדש בניו יורק קובע כי מעתה על הנהגים יהיה להסיע נוסעים ברכבם לפחות 69% מהזמן • דובר ליפט: "חוק זה אינו נועד להתמודד ברצינות עם נושא העומס התחבורתי והפקקים, וסופו לפגוע בנוסעים ובנהגים בניו יורק"

שירות גלובס 13.10.2019
פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פקקים ומחסור בחניה: הפתרון הוא (גם) הסברתי

מאות חברות טכנולוגיה פועלות במטרה לסייע ולפתור בעיות תחבורה בארץ ובעולם, אולם זה לא מספיק

עו"ד מיטל סטבינסקי 13.10.2019
פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי

הפקקים יירגעו? 61% מההייטקיסטים אומרים שהם לא מעוניינים לנסוע בקארפול

סקר שנערך בקרב 367 עובדי הייטק ימים אחדים לפני כניסת מיזם "נתיב פלוס" לתוקף, בחן את מידת נכונותם של העובדים להשתמש בתחבורה הציבורית או בתחבורה שיתופית

בר לביא 07.10.2019
קרן טרנר /צילום :איל פישר

מנכ"לית משרד התחבורה עם מסקנות ראשוניות על הקארפול: "לא פוסלים הפקעת נתיב נוסף"

אחרי שנתיבי הנסיעה המיוחדים למכוניות שבהם יותר מנוסע אחד יצאו לדרך, מציגה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מסקנות ראשוניות מהפעלת הנתיב הייעודי ומסבירה שרק בעוד מספר ימים ניתן יהיה לדעת בכמה בדיוק קוצר זמן הנסיעה

עמירם ברקת 07.10.2019
קמפיין הקארפול של משרד התחבורה / צילום: צילום מסך, גלובס

בלפ"מ זועמים: קמפיין משרד התחבורה לקידום הקארפול הועבר ללא מכרז למשרד פרטי

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר שלח מכתב זועם לשר התחבורה סמוטריץ', בו טען כי התנהלות המשרד פוגעת בלפ"מ ואינה תקינה • גם בענף הפרסום התפלאו לגלות מהלך פרסומי של משרד ממשלתי מבוצע ע"י משרד LEAD • ומי עומד מאחורי מימון הקמפיין?

ענת ביין-לובוביץ' 06.10.2019
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

פקק פלוס קארפול: הקרקס התעבורתי פגע הבוקר בכולם

במחלף נתניה, שם מתחיל הנתיב החדש, התברר שכמות הנהגים שנוסעים עם נוסע אחד הייתה מספיק גדולה כדי למלא את הנתיב הייעודי במהירות • נהגים נוספים שיצאו לתומם ממחלפי נתניה, סלקום ופולג, ורצו להשתלב בתנועה המפוקקת של הנתיבים הרגילים - לא הצליחו ונאלצו להמשיך במסלול הקארפול • רק לקראת מכון ווינגייט התנועה הצליחה להשתחרר • דעה

אריק מירובסקי 06.10.2019

   1234   

   נמצאו 53 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 4

צרו איתנו קשר *5988