אגרת גודש

אגרת נסיעה בכביש מהיר או בחלק מנתיביו המוטלת לפי רמת העומס

כתבות אחרונות

 
מירי רגב, שרת התחבורה ובצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
בלעדי

הדיל יוצא לדרך: אתם תשלמו בכניסה לתל אביב, מירי רגב תקבל רכבת לקריית שמונה

שרת התחבורה מירי רגב נסוגה מההתנגדות לאגרות גודש? לגלובס נודע כי הדיל שבמסגרתו משרד התחבורה יקבל מהאוצר 20 מיליארד שקל לפרויקטים בתמורה לתמיכה ברפורמה, מתקדם - והמשרדים נערכים למסיבת עיתונאים • בליבת ההסכם: רכבת לקריית שמונה, הארכת כביש 6 והקמת רכבל לכותל

אסף זגריזק 25.03.2025
עומס תנועה בנתיבי איילון / צילום: איל יצהר
בלעדי

באוצר הציעו 20 מיליארד שקל לתמיכתה באגרות הגודש. השרה רגב רוצה עוד

הסכום שהציעו באוצר לשרת התחבורה בתמורה להסרת התנגדותה לרפורמה כולל פרויקטי תשתית עתידיים רבים וכן תוספות של קווים ותדירויות באוטובוסים • ואולם גורמים בענף מדגישים שהמכשול העיקרי הוא רצונה של רגב בהישגים מידיים שיבשילו בעודה מכהנת

אסף זגריזק 26.02.2025
גודש בכבישים / אילוסטרציה: Shutterstock, bibiphoto
בלעדי

תשלום בכניסה לגוש דן: הדיל מאחורי המכרז ההיסטורי שיוצא לדרך

החשב הכללי פרסם את המכרז להפעלת אגרות הגודש בגוש דן, שאמור לצאת לדרך ב־2026, אך ככל הנראה יידחה בשנה • לגלובס נודע כי השרה רגב קיבלה הצעה להקמת רכבת לקריית שמונה והארכת כביש 6 דרומה לנבטים, בתמורה להסרת התנגדותה לקידום המהלך

אסף זגריזק 19.02.2025
פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

תשלום בכניסה לגוש דן: המכרז ההיסטורי יוצא לדרך. כך זה יעבוד

החשב הכללי יפרסם היום את המכרז להפעלת אגרות הגודש בגוש דן • הפרויקט אמור לצאת לדרך עפ"י החוק בשנת 2026 וככל הנראה יידחה בשנה אחת • מס הגודש צפוי להניב לקופת המדינה 1.3 מיליארד שקל מדי שנה, אשר יממנו פרויקטים של תחבורה ציבורית וכן את פרויקט המטרו

אסף זגריזק 18.02.2025
ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, וחלי אדרי, רפרנטית תחבורה באוצר, בשיחה עם כתב גלובס אסף זגריזק בכנס תשתית לעתיד של גלובס / צילום: תמר מצפי

אגרת גודש בגוש דן: פתרון חדשני או מס שיטיל נטל על הציבור?

במסגרת פורמט חדש שהונהג בכנס תשתית לעתיד של גלובס, הוצגו שתי עמדות באשר לרפורמה שמתכנן משרד האוצר להחלת אגרת גודש בגוש דן • מה הרציונל בעד קידום הרפורמה, ומה הרציונל נגדה?

יובל ניסני 03.02.2025
ניו יורק / צילום: Shutterstock

זירת ההתגוששות החדשה של הדמוקרטים והרפובליקאים בניו יורק

מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, מיהרה ליישם את התוכנית השנויה במחלוקת להטלת אגרת גודש על נסיעה במנהטן, לפני שטראמפ יושבע לנשיאות • מנגד, מחוקקים רפובליקאים מבקשים מטראמפ לבטל את האישור הפדרלי שניתן לתוכנית

אריאל ויטמן 06.01.2025
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדיל הסודי של מירי רגב ומשרד האוצר נחשף

למרות ההתנגחויות בין שרי האוצר והתחבורה בשיחות התקציב, לגלובס נודע כי הושגה הסכמה דרמטית: השרה רגב לא תתנגד להחלת מס גודש תמורת תקצוב עתידי של רכבת לקריית שמונה ב־20 מיליארד שקל • מה עומד מאחורי הדיל - ששני המשרדים מכחישים?

אסף זגריזק 05.11.2024
היכונו לגזירות בענף הרכב / צילום: יוסי כהן (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הנהגים ישלמו למדינה עוד כ-5.5 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. הנה הגזירות

מתחזית הכנסות המדינה בתקציב החדש שפורסם עולה כי הטבות המס לרכבים חשמליים יבוטלו בהדרגה, ומס גודש יוחל על כלי רכב שנכנסים לערים הגדולות בשעות העומס • המשמעות של המהלכים הצפויים עשויה להיות עלייה של עד כ-10% במס הקנייה האפקטיבי הממוצע על כלי רכב חדשים • השבוע בענף הרכב

דובי בן גדליהו 31.10.2024
עידן מועלם, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית / צילום: כדיה לוי

עידן מועלם מנהל 16 מיליארד ש' בשנה ומאיים על חברות האוטובוסים: אם לא תשפרו את השירות, תפסידו

מועלם נבחר ע"י השרה מירי רגב לניהול רשות התחבורה הציבורית, על אף חוסר ניסיונו בתחום ומיקומו הנמוך בהליך האיתור • בראיון ראשון כעבור שנה הוא מגן על מינויו ("התפקיד דורש ניסיון ניהולי ולא תחבורתי"), דוחה את הטענות על קרבה לליכוד ותפירת ג'ובים, ומסביר למה זה לא הזמן לאגרת גודש

אסף זגריזק 24.07.2024
נתיבי איילון / צילום: איל יצהר
בלעדי

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב • אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

אסף זגריזק 03.07.2024
איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים באוצר, בכנס התשתיות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

איליה כץ מהאוצר: "עובדים ליישם את אגרות הגודש, ללא שיתוף משרד התחבורה"

נציגי האוצר והמגזר העסקי עסקו בכנס התשתיות של גלובס בשאלה "מי יממן את פרויקט הענק" שמתוכנן בישראל, כאשר הגדול שבהם הוא מיזם המטרו • סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, התייחס גם לטענה של בעלי נכסים בסמוך לתוואי המטרו המתוכנן, שאמורים לשלם היטלי השבחה גבוהים כחלק מהתוכנית למימון הפרויקט

אורן דורי 20.03.2024
מימין: ינקי קוינט, יעל סלומון, משה (שיקו) זאנה, נעה סגל ואושרת דוד / צילום: שלומי יוסף

"סידור עבודה לחברים": כך עוד לא שמעתם את מנהל רשות החברות מדבר על משרד האוצר

דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה

עידן ארץ 20.03.2024
משה בן זקן, מנכ''ל משרד התחבורה, בשיחה עם אסף זגריזק בכנס התשתיות 2024 / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה בראיון ראשון: "חברה חדשה צריכה לנהל את המטרו"

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"

הלית ינאי-לויזון 20.03.2024
טעינת כלי רכב חשמליים / צילום: Associated Press, David Zalubowski

למה באוצר דוחפים תשלום מס על כל קילומטר ברכב חשמלי

בתקציב המעודכן ל־2024 צפויה לעבור גם החלטת הממשלה על החלת מס נסועה על כלי רכב חשמליים - 15 אגורות לכל ק"מ • הצעד אומנם עורר חילוקי דעות באשר להשפעה הסביבתית מול המאבק בגודש, אך באוצר דווקא תומכים בו • אלו הסיבות

אסף זגריזק 22.01.2024
פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

האוצר: אין פתרון לפקקים עד ל־2030, מלבד החלת אגרות גודש

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית

אסף זגריזק 24.12.2023
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הרכבת לאילת נותרה מאחור: סדרי העדיפויות החדשים של שרת התחבורה

עם כניסתה לתפקיד הצהירה מירי רגב על פרויקטים מרכזיים שתקדם במשרד התחבורה, בהם: מסילות רכבת לקריית שמונה ולאילת ורפורמת התעריפים • בפועל, התוכניות זכו לתקציב נמוך ויתקשו להתקדם משמעותית • מנגד, כבישי יהודה ושומרון זכו לעדיפות תקציבית מובהקת

אסף זגריזק 19.04.2023

   12345   

   נמצאו 77 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5