אגרת גודש

כתבות אחרונות

 
פקקים כביש איילון תא / צילום: איל יצהר

תשלום בכניסה לת"א וביטול החניות בחינם: זה סדר העדיפויות החדש שמקדם האוצר בכבישים

עומס הפקקים מחריף, ובאוצר מקדמים שורה של רפורמות שאפתניות שעשויות להביא לשינוי מן היסוד של התחבורה בישראל • בין הרפורמות ניתן למצוא אגרת גודש בגוש דן, חניות בתשלום ורשויות תחבורה מטרופוליניות • מדובר בעדות לסדר עדיפויות חדש: תחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי

עידן ארץ 12.07.2021
מאחורי טיוטת חוק ההסדרים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מי בחש בטיוטת חוק ההסדרים? אלה הכוחות שפועלים מאחורי הקלעים

מדוע טיוטת חוק ההסדרים הופצה בשעת לילה מאוחרת, ומהם מאבקי הכוחות והאינטרסים הסמויים שעומדים מאחוריה? • "צוללים לתקציב", פודקאסט חדש מבית גלובס, נותן הצצה לאחורי הקלעים של חוק ההסדרים

אלה לוי-וינריב, עמירם ברקת ועידן ארץ 12.07.2021
פקק תנועה בנתיבי איילון / צילום: תמר מצפי

כמה יעלה להיכנס לת"א? הממשלה מקדמת אגרת גודש בגוש דן

כחלק מחוק ההסדרים, הממשלה פועלת להטלת אגרת גודש לפיה בעלי רכבים ישלמו עבור כניסה למרכזי הערים בגוש דן • בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "תוכניות דומות הולכות ומיושמות בעולם והביאו לירידה של 15-20% בהיקף הנסועה" • התעריף המירבי ליום: 37.5 שקל

גיא ליברמן 12.07.2021
שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner
חוק ההסדרים | פרשנות

הרפורמות מציעות בעיקר גודש, יזע ודמעות

בפרק התחבורה בטיוטת חוק ההסדרים חסר מהלך של הטלת אגרת גודש, מה שיכול להביא הקלה מיידית בגודש בכניסות לתל אביב • אבל יש ניצנים של שיפור: חוק המטרו והקמת רשות תחבורה מטרופולינית בגוש דן

עמירם ברקת 09.07.2021
פקק בנתיבי איילון, ת"א / צילום: איל יצהר
ניתוח

מלונדון ועד שטוקהולם: כך ניצחו בעולם את מכת הפקקים

בזמן שבישראל העומס בכבישים רק מחריף, הניסיון מהעולם מראה שאגרות גודש, אותן מקדם האוצר, יכולות להביא לכך שנהגים יבחרו שלא להיכנס לפקקים • משרד התחבורה: רק לאחר שיפור ניכר בתחבורה הציבורית ניתן יהיה לבחון כלים להקטנת התמריץ לשימוש ברכב פרטי

עידן ארץ 22.06.2021
פקקים בנתיבי איילון / צילום: איל יצהר
בלעדי

במשרד האוצר מוציאים מהמגירה את התוכנית להטיל אגרת גודש

הצעה בנושא תשולב במסגרת התקציב החדש, והיא זוכה לתמיכה נרחבת - אם כי עדיין לא ידוע מה עמדתו של שר האוצר אביגדור ליברמן בנושא

דובי בן גדליהו ועמירם ברקת 17.06.2021
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס

אם לא יהיו אגרות גודש הפקקים ימשיכו

כדי להתגבר על הפקקים בכבישים חייבים לתמרץ את הנהגים, ע"י אגרות גודש, לזנוח את הרכב הפרטי

פרופ' עומר מואב 27.04.2021
פקקים / צילום: בר לביא

באוצר שוב מדברים על מס נסועה ואגרת גודש, אבל בינתיים נישאר תקועים בפקק

לאחרונה אמר מנהל רשות המסים ערן יעקב כי "שיטת מיסוי הרכב תהיה חייבת להתבסס על נסועה בפועל" • עם זאת, אחרי עשור של עיכובים פוליטיים בהחלת מיסוי הנסועה והגודש, ללא מועד ברור להפעלת "הקו האדום" בגוש דן - נראה שמס הנסועה לא נוסע לשום מקום

דובי בן גדליהו 19.04.2021
השר אוחנה ובן־ארי / צילום: רפי קוץ

מיצוא גז עד מס גודש - כמה אתם שולטים בחדשות?

במה עוסקת הבאנה לאבס שאינטל קנתה ב-2 מיליארד דולר, באיזו מדינה יש הכי הרבה נשים בפרלמנט ובכמה גדלה אוכלוסיית ציפורי המיינה בישראל? 10 שאלות מסיפורים שהיו השבוע בחדשות

עפר דק 19.12.2019
פקקים בכניסה לתל אביב/צילום: איל יצהר

באוצר לא מסתפקים באגרת גודש: מתכננים להטיל מס על חניה בעבודה ולהכניס את אובר

"גלובס" חושף כי תוכנית האוצר לצמצום הנסועה ברכב פרטי כוללת שורת צעדים מרחיקי לכת מעבר להטלת אגרת גודש • אבל גם לאחר כינון ממשלה חדשה, התוכנית צפויה להיתקל במוקשים ומכשולים - ממקבלי הרכב הצמוד, דרך הלובי של נהגי המוניות ועד הפוליטיקאים עצמם

דובי בן גדליהו 19.12.2019
תחבורה ציבורית בת"א / צילום: איל יצהר

דעה: הכסף חייב ללכת כולו לתחבורה הציבורית

כדי ליצור מערך תחבורה אטרקטיבי שיסיט משתמשים מהרכב הפרטי, מוטב יהיה שכל הסכום שיוזרם לקופת המדינה כתוצאה מאגרות הגודש יגיע לשדרוג מערך האוטובוסים • דעה

שני אשכנזי 11.12.2019
פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר

התוכנית של האוצר נחשפת: אגרת גודש ביד האחת, עידוד מכוניות פרטיות ביד האחרת

לפי התוכנית, ההכנסות מאגרת הגודש, שיעמדו על 1.5 מיליארד שקל בשנה, ישמשו להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים ולהעלאת התקציבים לתחבורה הציבורית • באוצר שוקלים גם למסות שווי השימוש בחניה

עמירם ברקת ודובי בן גדליהו 11.12.2019
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
ניתוח

כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר

במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש

שני אשכנזי ועמירם ברקת 09.12.2019
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש

ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040

שני אשכנזי 01.12.2019
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
ניתוח

אחרי הקארפול: האם לסמוטריץ' יהיה אומץ להחיל גם אגרת גודש בכבישים?

שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים

שני אשכנזי 07.11.2019
שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף

מרידור: "ברור שעלינו להחזיר את הגירעון לממדים הנכונים שלו"

"תהא הממשלה שתקום אשר תהא, היא תהיה מחויבת להתאמות בבואה לאשר תקציב", אמר הממונה על התקציבים על הקשיים בהרכבת ממשלה, ורמז כי באוצר לא ויתרו על התוכניות להטלת אגרת גודש בכניסות לערים הגדולות

עמירם ברקת 05.11.2019

   12345   

   נמצאו 77 כתבות   |   עמוד 4 מתוך 5