סמוטריץ' ממשיך בכך את הקו שבו נקט שר התחבורה הקודם ישראל כ"ץ שהתנגד על הסף להטלת אגרת גודש בנימוק שאין לדון באמצעי ענישה על הנהגים, כל עוד אין להם אלטרנטיבה ראויה להיכנס לתל אביב
מרוב השמצות הדדיות, בוטים משוגעים ומסרונים בלתי פוסקים, כמעט שכחנו שהבחירות עוסקות גם בחיים עצמם • מאץ' הבחירות מנקה את הרעש מסביב וחושף את העמדות של המפלגות בסוגיות הכלכליות שמשפיעות על היומיום של כולנו • בואו למצוא את המאץ' הכלכלי שלכם
תוכנית "כלכלה ירוקה לישראל": הפלסטיק בחוץ, אגרות גודש יוטלו, התחבורה הציבורית תהפוך ירוקה, והתעשיות המזהמות ייאלצו לשלם • את התוכנית מובילות חברות התנועה הירוקה סתיו שפיר ויעל כהן-פראן
אם שום דבר לא ישתנה - בתחילת העשור הבא המצב בכבישים ייצא משליטה • מחיר הפקקים לא יהיה רק אובדן שעות עבודה, אלא שיתוק צירי מפתח, החמרת מצבי חירום וסכנה לגישה לנתב"ג • תוכניות לטווח ארוך מתעכבות, וזה הזמן לחמישה צעדים מיידיים אפשריים
הדרג המקצועי באוצר לא מחכה ליום שאחרי הבחירות, והחל לגבש שתי רפורמות אסטרטגיות שימתינו לאישורו של השר הבא • התוכנית הראשונה היא צמצום הטבות המס על הרכבים ההיברידיים כבר בינואר הקרוב, והשנייה היא הטלת מס גודש שיקוזז מאגרות הרכב
מי בעד היטל גודש, מי נגד הגדלת תקציב הביטחון, ואיזו מפלגה הכריזה חד-משמעית: "לא נעלה את גיל הפרישה"? • התשובות לא תמיד ברורות מאליהן
ביום רביעי הקרוב יפרסם מבקר המדינה דוח חמור בנוגע למצב התחבורה בישראל • רגע לפני שהכשלים נחשפים, "גלובס" מציג את הפתרונות האפשריים - הערים שמצאו את הדרכים היצירתיות להתמודד עם בעיית הפקקים וגודש התנועה • מתחבורה חינמית בלוקסמבורג, מערכת ציבורית מרושתת וזולה בברלין ועד היטלי גודש בשטוקהולם ובלונדון • כתבה ראשונה בסדרה
הוועידה של פורום התחבורה העולמי עסקה בעיקר בבטיחות אבל גם בנושאים נוספים: "אגרת גודש נתפסת כמס נוסף, ולכן חשוב שתהיה הסכמה מלאה על צעד כפייתי כזה"
פרופ' מואב בוועידת ישראל לעסקים: "בשטוקהולם הטילו אגרות גודש, וזה חיסל מידית את הפקקים. 40% תמכו באגרות גודש בהתחלה, ותוך שנה-שנתיים שיעור התומכים באגרות הגודש עלה ל-70%" ■ "כבר היום אתם משלמים אגרות גודש, רק שהן לא יעילות"
על "שיטת הממטרה" שמונעת שיפור בתחבורה בישראל
שר התחבורה כץ הודיע כי למשרדו אין כל כוונה להטיל בעתיד אגרות גודש על ציבור הנהגים
ראש עיריית ת"א-יפו ל"גלובס" נדל"ן: "אנחנו המדינה היחידה בעולם שעדיין משלמים בה לאוטובוס בתוך האוטובוס, שמגיעים לתחנה ולא יודעים מתי יגיע האוטובוס, ואין התחייבות לרמת שירות" ■ "אם ניתן יהיה לבוא מכפר-סבא ב-15 דקות אל מרכז ת"א, זה ישטח גם את מחירי הדירות"
העיקרון בתקנות שיוגשו השבוע: עמוס יותר ואיטי יותר - יקר יותר ■ הגודש יימדד לפי מספר המכוניות, מהירות נסיעתן ומשך ההמתנה בכניסה לנתיב וביציאה ממנו ■ שינוי למעלה או למטה מהתעריף הבסיסי יבוצע בהדרגה - והמשמעות: נהגים יידעו עלות הנסיעה רק קילומטר לפני הכניסה לנתיב
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןחוק ההסדריםמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהפקקי תנועהתחבורה ציבוריתתקציב המדינהתשתיות תחבורה