עייפים מהספינים ואין לכם למי להצביע? משחק מאץ' הבחירות חוזר למועד ב'

מרוב השמצות הדדיות, בוטים משוגעים ומסרונים בלתי פוסקים, כמעט שכחנו שהבחירות עוסקות גם בחיים עצמם • מאץ' הבחירות מנקה את הרעש מסביב וחושף את העמדות של המפלגות בסוגיות הכלכליות שמשפיעות על היומיום של כולנו • בואו למצוא את המאץ' הכלכלי שלכם

מאץ' בחירות / הדמיה: אפרת לוי, גלובס
מאץ' בחירות / הדמיה: אפרת לוי, גלובס

■■■ מי המאץ' הכלכלי שלכם? לחצו כאן למשחק ■■■

רק חמישה חודשים חלפו מאז הבחירות הקודמות, אבל המפה הפוליטית של היום נראית אחרת לגמרי. הפחד מאחוז החסימה הוביל לשורה של פיצולים ואיחודים בין הרשימות, ובשלב זה רובן מורכבות משתי מפלגות שונות לפחות, ומכילות בתוכן ערב רב של קולות, דעות והשקפות עולם. ובכל זאת, כשרצים ביחד חייבים למצוא גם בסיס משותף. מאץ' הבחירות של גלובס יתאים לכם את המפלגה שהכי קרובה לעמדות הכלכליות שלכם, ואולי יקל על ההחלטה הגורלית שתצטרכו לקבל ביום שלישי. 

כך בנינו את המשחק - גרסת בחירות מועד ב'

לקראת בחירות מועד ב', פנה "גלובס" ל-10 המפלגות המובילות בסקרים, בבקשה לעדכון עמדותיהן בשורה של סוגיות כלכליות בוערות שעליהן השיבו לקראת הבחירות הקודמות. עמדות המפלגות שנותרו בהרכב זהה עודכנו רק בשאלת כלי הפלסטיק החד פעמיים, היחידה שלא נכללה בגרסה הקודמת. המפלגות שהרכבן השתנה התבקשו לעדכן את עמדותיהן בכלל הסוגיות.

במקרים שבהם מפלגה בחרה שלא לענות על שאלה מסוימת, בגרסה זו או בגרסה הקודמת, ביססנו את התשובות ככל האפשר על פעילות המפלגות בנושא המדובר, התבטאויות המנהיגים, מצעי העבר ופרסומים בתקשורת. בימינה ובעבודה-גשר בחרו שלא לענות, ועל כן עמדותיהן במשחק מבוססות על עמדות מפלגות הבסיס שלהן בבחירות הקודמות - הימין החדש והעבודה. בעוצמה יהודית בחרו שלא לענות ונותרו בשלב זה מחוץ למשחק, משום שלא השתתפו עצמאית בבחירות הקודמות ואין בידינו כל תשובה לגבי עמדותיהם הכלכליות. אם תגיע תשובה, המפלגה תשולב במשחק מיידית.