יצרנית המזון שבבעלות משפחת שטראוס ממשיכה בשיפור רווחיה, שעלו ברבעון השלישי ב-6.5% ל-153 מיליון שקל, לצד עלייה של 4% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל • המניה עלתה ב-30% מתחילת 2019
בסיכום הרבעון השני הכנסות חברת המזון והמשקאות הסתכמו בכ-2.1 מיליארד שקל, ירידה של 1.5% • החברה מייחסת זאת בעיקר להשפעות מט"ח, ובראשן היחלשות מטבע הריאל הברזילאי ביחס לשקל, וכן להורדות מחיר "שבוצעו בגאוגרפיות מסוימות כתוצאה מירידה במחירי הקפה הירוק"
אף שהכנסות החברה נשחקו ברבעון ב-3% ל-2.1 מיליארד שקל, בעיקר בשל השפעות מטבע וירידת מחיר הקפה בברזיל, הצליחה שטראוס לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי • הרווח הנקי הרבעוני קפץ ב-17% ל-172 מיליון שקל
החברה ייקרה את מוצריה בשוק האמריקאי הנמכרים תחת המותג "סברה" - פעילות שבה היא שותפה עם פפסיקו העולמית • המהלך עשוי להגדיל את צמיחתה ב-2019 • האם מדובר בצעד מקדים לעליות מחירים גם בישראל?
הרווח הנקי של חברת המזון והמשקאות הסתכם ב-2018 לסך של 489 מיליון שקל • שטראוס הציגה שיפור של 11% ברווח התפעולי, שהגיע ל-865 מיליון שקל • נשיא ומנכ"ל שטראוס, גיורא בר-דעה: "הגידול ברווחיות נובע ממיקוד, חדשנות מוצרית והתייעלות עקבית"
הצמיחה בשורה התחתונה הושגה למרות ששורת ההכנסות של שטראוס נפגעה משחיקת מטבע הריאל הברזילאי ביחס לשקל • בפעילות הקפה בלט לשלילה השוק הרוסי-אוקראיני, פעילות סברה מתאוששת, ורווחיות הפעילות בישראל שמרה על יציבות
יצרנית הממרחים, שנמצאת בבעלות משותפת של קבוצת שטראוס ופפסיקו, מכרה את פעילות רטבי הסלסה שלה בארה"ב כדי להתמקד בעסקי הליבה שלה - חומוס, טחינה וגוואקמולה • היקף העסקה: 10.5 מיליון דולר
פפסיקו מקיימת יחסים חמים עם התעשייה הישראלית, ובעיקר עם שטראוס • שיתוף-הפעולה בין החברות הורחב בצורה משמעותית בעשור האחרון, כשלשתי החברות מותג משותף שעוסק בייצור ומכירת ממרחים, סלטים ומטבלים ברחבי העולם, שמוביל את טבלת המכירות בארה"ב
החברה סיכמה את הרבעון השני של 2018 עם שיפור של 3% בהכנסותיה, שהגיעו ל-2.1 מיליארד שקל • בפעילותה בארץ מתמודדת שטראוס עם שחיקה ברווחיות הגולמית בשל התייקרות מחירי הגלם ועליית שכר המינימום, בינתיים ללא העלאת מחירים מצידה
הצמיחה מיוחסת בעיקר לפעילות הקפה, אף שברבעון הרביעי נפגעה זו מירידה במכירות במזרח אירופה ומהשפעות מט"ח
בעוד ענקית הסחר המקוון מקדמת את כניסתה לפעילות מקומית ישראל, שטראוס החלה למכור בפלטפורמה שלה את מוצרי מותג הסלטים "סברה" ■ במהלך פברואר בכירי קבוצת שטראוס, בראשם המנכ"ל, יבקרו במטה אמזון במטרה לבסס שיתוף-פעולה בין החברות
ישמש כמנכ"ל חברות הסלטים והמטבלים סברה ואובלה, הנמצאות בבעלות משותפת של שטראוס וקונצרן פפסיקו ■ בתפקידו הקודם כיהן כמנכ"ל שטראוס קפה
ענקית המזון הישראלית, הנסחרת בשווי שיא, רשמה גידול של 36% ברווח הרבעוני ל-125 מיליון שקל ■ פעילות סברה בארה"ב נפגעה מריקול למוצרי החומוס ומהפחתת שווי לעסקי רוטב הסלסה שלה
הציגה רווח נקי של 97 מיליון שקל, בין השאר בהשפעתה של ירידה בהוצאות המס, אף שהחברה לא הצליחה לשפר את שיעור הרווח התפעולי
סיכמה על רכישת מניות שטראוס קפה שמחזיקה קרן TPG קפיטל (25.1%) תמורת 257 מיליון אירו ■ תקלת ייצור בחברת החומוס סברה פגעה בתוצאות שטראוס ברבעון הרביעי
אוספת מוצרי סברה מהמדפים בארה"ב בשל חשש לליסטריה ■ עוד לפני הריקול קרס הרווח התפעולי הרבעוני של יצרנית החומוס האמריקאית ב-55% ■ שטראוס הגדילה את רווחיה ברבעון השלישי ב-7% ל-92 מיליון שקל
אביב לויאילנית חיותגדי לסיןדוחות כספייםעפרה שטראוסשטראוס