מסיכום הניודים בסלולר עולה כי פלאפון והוט מובייל איבדו בחודש החולף 2,500 מתניידים, ואילו סלקום נותרה מאוזנת
הפער בשווי בין שתי חברות הסלולר משקף בעיקר את היקפי החוב השונים שלהן ובא לידי ביטוי גם בדירוגי החוב שמעניקה להם חברת הדירוג S&P מעלות: בעוד שדירוג החוב של סלקום הופחת השבוע - הדירוג בפרטנר נותר ללא שינוי, אך התחזית עודכנה לשלילית
חברת הדירוג מעלות הודיעה השבוע על הורדת הדירוג של סלקום וטלטלה עוד יותר את חברות הסלולר הגדולות שמתקשות להישאר עם הראש מעל המים • למי יש אינטרס לשמור על רמת מחירים נמוכה גם במחיר הפסד, מה מונע מחברות להתמזג, והאם אנו בדרך לגל פיטורים נוסף בענף? • ניתוח גלובס
בשורות טובות לפרטנר על רקע הורדת הדירוג של סלקום • במעלות צופים המשך שחיקה בביצועים על רקע התחרות וההשקעות של החברה לטווח הארוך
המשרד יחייב את כל המפעילים למכור אינטרנט במחיר אחיד בכל הארץ, ללא תלות באם מדובר בשירות שיימכר על גבי סיבים אופטיים או על גבי נחושת של בזק • המהלך מגביל את פרטנר וסלקום כך שלא יוכלו להפלות במחירים באזור המרכז לעומת הפריפריה, ולעומת זאת מעניק לבזק את הוודאות שביקשה
בזק טלטלה את המסחר במגזר התקשורת לאחר שדיווחה על ירידת ערך אפשרית בשווי פלאפון - שעלולה להביא למחיקה של 0.8-1.1 מיליארד שקל - בהמשך למחיקת ענק של כ-1.5 מיליארד שקל שכבר בוצעה ב-yes • מחלקת המחקר של פסגות: "מגזר הסלולר ממשיך להתכווץ על רקע המשך התחרות האגרסיבית בשוק, וללא התערבות רגולטורית נראה כי ימשיך להתכווץ גם בעתיד"
פרטנר ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה יותר מכל מתחרותיה • במספרים, אקספון גייסה 73 אלף מנויים במחצית הראשונה של 2019, ופרטנר איבדה 60 אלף • גולן טלקום היא אומנם הרשת הזולה ביותר, אך היא סיימה את מחצית השנה עם גיוס שלילי של ניודים
בחלקים נרחבים ביהודה ושומרון קיימים שיבושי קליטה קשים בגלל מחסור באתרים סלולריים • כדי לפתור את הבעיה, משרד התקשורת סיכם עם סלקום, פרטנר והוט על הקמת שישה אתרים, אך מביקורת במקום מתברר שהן לא עמדו בהתחייבות • בינתיים במשרד דורשים הבהרות ועשויים בהמשך גם להטיל קנסות
S&P מעלות הותירה את דירוג החוב הגבוה של פרטנר לקראת הנפקת אג"ח, למרות הצניחה בתזרים המזומנים החופשי שלה, שעמד על 124 מיליון שקל ב-2018, ובשני הרבעונים האחרונים הפך לשלילי • S&P מעלות: "מעלות עוקבת אחר כל הדירוגים באופן שוטף, ומעדכנת אותם בהתאם לנדרש"
חברת הוט הכריזה על ניסוי בטלוויזיות חכמות שיאפשרו ללקוחות לצפות בשידוריה דרך האינטרנט ובצורה אפליקטיבית; המהלך מיועד ללקוחות הטריפל בלבד • בתוך כך, פרטנר מחזירה את הטבת נטפליקס, וסטינג TV מבית yes משנה מודל עסקי
ההחלטה של משרד התקשורת לעכב את קצב הגלישה החדש של הוט היא מסוג ההחלטות שקשה להגיד עליהן משהו טוב • אם הגיעו למסקנה שהוט יצאה עם השירות מבלי להודיע לספקיות, היו צריכים לעצור אותה באותו הרגע • אחרי שהרכבת יצאה מהתחנה, לעכב אותה כעת זו פשוט טעות • פרשנות
הסיבה: סלקום ופרטנר לא ערוכות לשיווק הקצב החדש במסגרת השוק הסיטונאי • הוט תוכל לשווק את החבילה החל מה-14 באוגוסט
בכיר במשרד התקשורת: אין שאלה האם פעילות הטלוויזיה והסיבים של פרטנר וסלקום יוסדרו ברישיון - השאלה היא מתי
החברה מגייסת פי 4 מנויים יותר מהמתחרים • סלקום, שהובילה את השוק בחודש שעבר בעקבות מבצע חד-פעמי, לא המשיכה החודש במומנטום והפסידה 2,320 לקוחות • פרטנר איבדה במאי 9,380 מנויים
הרפורמות שהוביל משרד התקשורת גרמו לחברות הסלולר הוותיקות להשקיע בפרויקטים מורכבים ויקרים, שלא ברור כיצד יכסו את עצמם • הדוחות הכספיים האחרונים חושפים שוב כי החברות מתקשות להישאר עם הראש מעל המים, אבל הדירקטוריונים בינתיים לא עוצרים את הדהירה לתהום
תת-המדד העוקב אחרי מניות מדעי החיים הישראליות התרסק בחודש החולף בשיעור של 16.5%, בעיקר בהשפעת מניית טבע, שצנחה בשיעור של 43% • גם מניותיהן של חברות התקשורת הישראליות בזק וסלקום המשיכו לרדת
yesאבי גבאיבזקגיאוקרטוגרפיההוטהפרסומות הזכורות והאהובותטלוויזיהסלקוםפרסום בטלוויזיהפרסומות