תקדים: בעלי דירות ברמת אביב ג' קיבלו אישור לבנות מחדש שלושה בניינים בתמורה להקצאת 66 יחידות דיור להשכרה במחירים נמוכים ותחת פיקוח עירוני

הדירות יוצעו לצעירים, סטודנטים ואנשים שידם אינה משגת - במחירים הנמוכים משמעותית ממחירי השוק בצפון ת"א * השכירות בדירות החדשות תהיה מפוקחת על-ידי מועצת העיר

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל-אביב אישרה תוכנית שקידמו תושבים ברחוב רקנאטי ברמת אביב ג' לפינוי בינוי. לפי התוכנית, ייהרסו שלושה בניינים ברחוב, בהם גרים התושבים, שנמצאים במצב די רעוע. את ההליך לקידום התוכנית מובילים התושבים מזה כשנתיים.

לפני הוועדה המקומית עמדו כמה חלופות. לאחר דיון הוחלט כי במקום הבניינים שייהרסו ייבנו בניינים שיכלול פי 2.5 ממספר יחידות הדיור הקיים, כלומר 240 יחידות דיור חדשות. נוסף לכך, ייבנו עוד 66 יחידות דיור שיוגדרו ל'דיור בר-השגה'. הכוונה למנגנון שייקבע בהמשך על-ידי מועצת העיר תל אביב, לפיו הדירות ישמשו לשכירות שתהיה נמוכה באופן משמעותי ממחיר השוק, מתוך מטרה שיוצעו לצעירים, סטודנטים או אנשים שידם אינה משגת. השכירות בדיור אלה למעשה תהיה מפוקחת על-ידי מועצת העיר.

הוועדה המקומית ויו"ר הוועדה, דורון ספיר, הדגישו הבהירו במסגרת ההחלטה כי פתרון זה של פינוי בינוי ובניית מספר יחידות מוגדל לא יינתן בכל מצב. לדברי ספיר, "המסר הוא כי דיירים חייבים לשמור על הבניינים שבהם הם גרים, על תקינותם ומצבם הפיסי. אסור להם להזניח את הבניינים מתוך מטרה שהוועדות יאשרו להם הריסה ובנייה מחדש. הפתרון שניתן במקרה זה יינתן רק במקרים מיוחדים וחריגים מאוד. נלך לפתרון זה רק לפי אמות מידה מסוימות". ספיר הוסיף כי מדובר בתוכנית הראשונה שמאושרת עם חובה למספר יחידות דיור ב'דיור בר-השגה'.