וול סטריט פתחה הרבעון השלישי: הנאסד"ק ננעל ללא שינוי; רדוור נפלה 15%; ליפמן השילה 5%

[ לפורום וול סטריט ][ לפורטל הפיננסי ] צ'ק פוינט עלתה 2%; הרמוניק עלתה 2.5%; סינרון עלתה מעל ל-4% לשיא חדש; פיקסר צנחה 14%

המסחר בבורסה בניו-יורק התנהל במחזורים נמוכים יחסית לקראת חופשת החג ובמגמה וננעל במגמה חיובית קלה כשמניות הטכנולוגיה למעשה עמדו במקום בסופו של יום תנודתי. השבוע נציין מסתיים הרבעון השני. נזכיר כי בורסות וול סטריט ישבתו ממסחר ביום שני הקרוב וישובו ביום שלישי וזאת לרגל חופשת יום העצמאות האמריקני.

הנאסד"ק עלה 0.02% ל-2,057.37 נקודות * הדאו ג'ונס הוסיף 0.28% ל-10,303.44 נקודות

בסיכום שבועי עלה הדאו ג'ונס 0.05%, והנאסד"ק טיפס 0.2%.

גרינספאן לא מפתיע

מדיניות ה"ריבית המדודה" של הפדראל ריזרב נמשכת. אתמול הודיע יו"ר ה'פד', אלן גרינספאן, על העלאה תשיעית בריבית הבנק המרכזי בגובה של 0.25% לרמה של 3.25%. גרינספאן ציין כי המדיניות "המדודה" הכרחית על מנת שהשווקים יסתגלו לסביבת ריבית חדשה ומאתגרת. קובעי המדיניות השתמשו במונח "הסתגלותי" בתארם את גובה הריבית החדשה. קובעי המדיניות המוניטרית ציינו כי הסיכונים של אינפלציה למול אפשרות של האטה בצמיחה נותרו מאוזנים, אך יחד עם זאת, הכריזו כי הלחצים האינפלציונים נותרו גבוהים. לאחר העלאת הריבית בארה"ב הגיע פער הריביות בין ארה"ב לישראל לשפל חסר תקדים של 0.25% בלבד. זהו למעשה הפער הנמוך ביותר שנרשם אי פעם.

זירת המאקרו

נתוני המאקרו שפורסמו היום הצביעו על אופטימיות בשוק. סנטימנט הצרכנים האמריקאי גדל בסוף יוני לרמה גבוהה משצפו בשוק, בעוד מדד מנהלי הרכש עלה אף הוא מעבר לצפוי. מנגד, הוצאות הבניה בארה"ב קטנו בניגוד לצפוי במאי. נתחיל בסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שעלה בסוף יוני לרמתו הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה. המדד טיפס בסוף החודש ל-96 מרמה של 94.8 בתחילת החודש ומרמה של 86.9 במאי, כאמור, זוהי הרמה הגבוהה ביותר של ביטחון הצרכנים בארה"ב מאז דצמבר. הכלכלנים, נציין, צפו כי המדד ירד קלות ל-94.5 בסוף יוני.

כמו כן פורסם היום מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש יוני שהצביע על עלייה חדה מהצפוי כאמור. מדד ה-ISM טיפס ביוני ל-53.8% לעומת ציפיות כי ירשום עלייה קלה לרמה של 51.5% מרמה של 51.4% שרשם במאי. מדד המחירים של ה-ISM ירד ל-50.5% ביוני מרמה של 58% במאי. מדד המחירים ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 2002.

עוד נציין כי הוצאות הבניה באפריל קטנו במאי בניגוד לצפוי בשיעור של 0.9% לאחר שבשוק צפו לגידול קל.

מניות בכותרות

החברות SBC ו-AT&T צפויות לעמוד במרכז ההתעניינות לאחר שבעלי המניות של AT&T אישרו את ההשתלטות של SBC על החברה. נזכיר כי שווי העיסקה נאמד בכ-16 מיליארד דולר. SBC עלתה 0.9%.

פיקסר (PIXR) ירדה 14% לאחר שחתכה את תחזית הרווח שלה לרבעון השני בשל חולשה במכירות הוידאו והדי.וי.די של הסרט "The Incredibles". החברה הורידה את תחזית הרווח ל-10 סנט למניה מתחזית קודמת לרווח של 15 סנט למניה. בתומאס וויזל מיהרו להוריד ההמלצה למניית החברה ל'תשואת שוק'.

פפסי (PEP) ומפעלי הביקבוק שלה (PBG) קיבלו היום הורדת המלצה מבנק ההשקעות UBS. בבנק ההשקעות הורידו את המלצתם למניות מ"קניה" ל"נייטרלי" זאת על רקע שיווק אגרסיבי במיוחד של קוקה-קולה לטענתם, ועל רקע עליית מחירי האנרגיה, מה שעשוי להביא לצמצום רווחי החברה. פפסי השילה 0.8%.

מיקרוסופט ו-IBM הגיעו להסכם ליישוב הסוגיות בעניין ההגבלים העיסקיים ביניהן. ענקית התוכנה שנוסדה על ידי ביל גייטס הודיעה היום כי הגיעה להסכם עם IBM לפיו תשלם לה 775 מיליון דולר ותאריך הסכם אשראי בהיקף של 75 מיליון דולר לשם הטמעת תוכנות של מיקרוסופט ב-IBM. עד כה שילמה מיקרוספוט 3.8 מיליארד דולר על מנת ליישב תביעות שונות כנגדה בגין ניצול כוחה המונופוליסטי לרעה. מיקרוספוט ירדה 0.5% ואי.בי.אם הוסיפה 0.6%.

ישראליות מעבר לים

ליפמן איבדה 5.1% על רקע אזהרתה כי היא צפויה לא לעמוד בתחזיות האנליסטים לרבעון השני. החברה הודיעה אתמול (חמישי) כי הכנסותיה ברבעון השני יסתכמו בטווח של 57-58 מיליון דולר וזאת לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים שהעריך הכנסות של 61.4 מיליון דולר ברבעון השני. באשר לשורה התחתונה, צופה ליפמן כי הרווח למניה יסתכם ברמה של 25-29 סנט למניה, נמוך משמעותית מציפיות השוק לרווח של 30 סנט למניה. החברה אישררה את תחזיותיה להמשך השנה, בה היא צופה רווח שנתי של 1.59-1.62 דולר למניה על מחזור הכנסות של 273-285 מיליון דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים העריך כי החברה תרשום רווח של 1.61 דולר למניה על מחזור הכנסות שנתי של 280 מיליון דולר. מהחברה נמסר כי התחזיות הנמוכות במעט מציפיות האנליסטים מגיעות בשל עיכובים של מספר פרויקטים כמו גם עיתוי ההכרה בהכנסות הקבוצה לעומת ההכרה של האנליסטים.

בבית ההשקעות אוסקר גרוס שבו היום על המלצת 'קניה' במחיר יעד של 35 דולר למניה לליפמן. האנליסטים מסרו כי העיכוב בהנסות מסויימות, עיכוב חד פעמי, יגרור הגדלת צבר ההזמנות לחברה לרבעון השלישי.

עוד "מפספסת" להיום, רק בקנה מידה מעט גדול יותר, היא רדוור שנפלה 15.3%, שפירסמה אזהרת רווח והכנסות לרבעון השני. ברדוור צופים כעת כי השורה העליונה תסתכם ב-17.5 מיליון דולר בלבד, זאת לעומת תחזית קודמת של החברה להכנסות בגובה של 21 מיליון דולר. בשורה התחתונה ניכרת ירידה חדה אף יותר. ברדוור מעריכים כעת כי הרווח למניה יסתכם ב-3 עד 5 סנט, זאת לעומת תחזית קודמת של החברה לרווח של 23-24 סנט למניה. רועי זיספאל הביע את אכזבתו מהתוצאות ברבעון השני, וציין עוד כי החברה נתקלה בדחייה ועיכוב ב"סגירת" פרוייקטים ברבעון. זיספאל ציין עוד כי הרכישות האחרונות בתחום הרשתות הביאו לבלבול בקרב מפיצים ולקוחות, מה שהביא אותם "לקחת צעד אחורה" ולנסות להבין את המצב החדש בשוק, טרם יבצעו החלטות כאלה ואחרות לגבי רכישת מוצרים. בבנק ההשקעות דויטשה בנק לא ממתינים הרבה וממהרים לחתוך את המלצתם למניית רדוור ל'מכור' תוך שהם נוקבים במחיר יעד של 13 דולר למניה - נמוך בכ-28% ממחיר הנעילה של המניה אמש ונמוך בכ-14.5% ממחיר המניה כעת. בדויטשה בנק הורידו את תחזיותיהם לרדוור לשנת 2005 ול-2006. עוד נציין את אוסקר גרוס שהורידו ההמלצה למניית החברה ל'החזק' מ'קניה'.

נזכיר כי אין זו הנמכת התחזיות הראשונה שאנו רואים עבור התוצאות של הרבעון השני. הרמוניק פרסמה שלשום (רביעי בלילה - שעון ארה"ב) אזהרת רווח. החברה הודיעה כי היא צופה הכנסות של 56-60 מיליון דולר ברבעון השני לעומת תחזית קודמת להכנסות של 73-77 מיליון דולר. הסיבה לתחזיות הנמוכות מהצפוי היא מקצב הזמנות נמוך למוצרי החברה בחודשים מאי ויוני. היום דווח כי בית ההשקעות Lazard העלה המלצתו להרמוניק ל'קניה' מ'החזק'. המניה עלתה 1.9% לאחר שנפלה אתמול כ-7%.

טבע איבדה 0.4% לאחר שהודיעה אתמול (חמישי) כי קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לייצור ושיווק טבליות Mirtazapine מתפוררות בפה במינון של 15 מ"ג, 30 מ"ג ו-45 מ"ג. היקף המכירות השנתי של תרופת המקור הוא כ-100 מיליון דולר. טבע צופה כי בעקבות היותה אחת מהחברות הראשונות להגיש את הבקשה לאישור המוצר בהליך .

סינרון עלתה 4.35% והחזירה את הירידות מאמש לאחר ששלשום נסקה לרמת שיא (עד היום). תוך פחות משנה לאחר ההנפקה הראשונית, הצליחה סינרון, המפתחת ציוד קוסמטי לטיפולים שונים בעור, לשלש את שווייה ולהפוך לחברה הישראלית השמינית בגודלה הנסחרת בבורסת הנאסד"ק. היום עלתה מניית החברה לרמת שיא כל הזמנים שלה, לאחר שהשבוע שבה לרמות השיא שרשמה בנובמבר האחרון. עוד נציין כי החברה הודיעה אתמול שהיא מעלה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השני של 2005 ל-20 מיליון דולר מתחזית קודמת להכנסות של 18-19 מיליון דולר. החברה גם העלתה את תחזית ההכנסות השנתית שלה ל-84-85 מיליון דולר לעומת תחזית הכנסות קודמת של 78-80 מיליון דולר.

נס טכנולוגיות ירדה 2.45%. האנליסטים בבנק ההשקעות פייפר ג'פרי העלו את מחיר היעד של החברה ל-15 דולר, הגבוה בכ-40% ממחירה הנוכחי. בבית ההשקעות הותירו ההמלצה למניית נס על 'תשואת יתר'.

צ'ק פוינט טיפסה 2.1% לאחר שבאונטרברג ציינו את החברה כבחירה טובה לטווח הקצר עם תחילת הרבעון השלישי.

עוד נציין את תרו שאיבדה 4.1% ואת אמדוקס שעלתה 1.1%.