200 שקל - ויש לכם מפה של המצלמות החדשות ב-GPS

המצלמות המשוכללות בלתי ניתנות לאיתור ע"י גלאי רדאר, והעדכונים בתוכנות הניווט השונות יסייעו לנהגים בכבישי ישראל לשמור על הכיס שלהם ולצמצם את הדו"חות

בשבועות האחרונים החל המשרד לביטחון פנים בפריסה של עשרות מצלמות מהירות חדשות מסוג גאטסומטר על כבישי ישראל.

המצלמות החדשות יספקו צילום דיגיטלי באיכות מקצועית והעברה שלהן בצורה אלחוטית למרכז הבקרה, כך שגם קיבולת התמונות שלהן בלתי מוגבלת, וגם הדו"ח לנהג יגיע הביתה בזמן קצר במיוחד, לעומת מספר השבועות כיום.

השימוש במצלמות החדשות מאפשר לעקוב אחר המהירות של כלי רכב הנעים בעד 4 נתיבים ולמדוד מהירות של רכב מתקרב וגם של רכב מתרחק. בנוסף, המצלמות החדשות יהיו בלתי ניתנות לזיהוי מרחוק על-ידי גלאי הרדאר הקיימים.

בשורה התחתונה, התקנת המצלמות תשפיע על כלל נהגי ישראל, שיצטרכו ללמוד איפה המצלמות החדשות ממוקמות כדי לא לחטוף יותר מדי דו"חות על מהירות מופרזת.

כיוון שגלאי הרדאר לא יעבדו כאן, הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש במכשירי ה-GPS הקיימים בשוק. אמנם המכשירים מיועדים לניווט, אבל הם מאפשרים לקבל מידע נוסף, כולל התראה על מצלמות מהירות וניידות משטרה.

חברות ה-GPS, ששמו לב לרעש התקשורתי שהמצלמות החדשות מקבלות בימים אלה, החליטו כבר עכשיו להתכונן ולהציע למשתמשים שלהן עדכון על חלק מהמצלמות החדשות, שמיקומן כבר פורסם.

מחינם ועד 200 שקל

מותג הניווט Mio אמור להעלות כבר בסוף השבוע עדכון באתר האינטרנט שלו על המצלמות. עלות העדכון תעמוד על 40 שקל, כשלקוחות שביצעו לאחרונה עדכון מפות למכשיר שלהם ישלמו רק כ-20 שקל.

בחברת Nav N Go הישראלית, האחראית על המותג iGO, הספיקו כבר להוציא קובץ עדכון על המצלמות באתר האינטרנט שלהם בחינם. העדכון כרגע כולל 35 מצלמות, ובחברה עובדים כל הזמן על עדכונים נוספים.

באיתוראן מתכננים גם עדכון כזה, אולם בחברה יבצעו אותו רק לאחר שהמצלמות יהיו פעילות. העדכון יגיע במסגרת עדכון המפות הרבעוני ויעלה כ-200 שקל - או בחינם ללקוחות שעדיין לא ביצעו עדכון מפות בשנה הראשונה לרכישת מכשיר שלהם.

גם טלמפ, המספקת תוכנת ניווט למכשירי הסלולר, מתכננת להוסיף בתקופה הקרובה עדכון לתוכנה שלה עם מיקומן של מצלמות המהירות החדשות. בגארמין לא מספקים כרגע התראה על מצלמות מהירות באמצעות התוכנה שלהם בארץ, אולם לקוחות יכולים להזין את מיקום המצלמות באופן עצמאי, כמו ברוב המכשירים שכבר קיימים בשוק.

בחברת waze, המפעילה תוכנת ניווט חברתית חינמית, ציינו כי את המידע על מצלמות המהירות מזינים המשתמשים שלהם.