סרגון פרסמה דוחות לרבעון הראשון ועדכנה על חוזה חדש

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-70.3 מיליון דולר, נמוך מתחזיות האנליסטים שציפו ל-71.2 מיליון דולר • תחזית ההכנסות השנתית מתעדכנת כלפי מטה - אמצע טווח התחזית יורד כעת ב-5 מיליון דולר, והתחזית היא ל-300-315 מיליון דולר

דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ
דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ

חברת סרגון , ספקית פתרונות טכנולוגיים בשוק התמסורת האלחוטית, רשמה הפסד נמוך מהצפוי ברבעון הראשון של השנה, והודיעה במקביל על חוזה חדש עם חברת התקשורת האמריקאית DISH. עם זאת, היא גם הפחיתה מעט את התחזית השנתית שלה.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-70.3 מיליון דולר, נמוך מתחזיות האנליסטים שציפו ל-71.2 מיליון דולר, ונתון המשקף צמיחה של 3% ביחס לרבעון המקביל. 22% מהכנסות החברה ברבעון הגיעו מהודו, 20% מאמריקה הלטינית, 19% מצפון אמריקה, 17% מאירופה, 14% מאסיה פסיפיק ו-8% מאפריקה.

לפי כללי החשבונאות (GAAP), ההפסד הנקי ברבעון גדל ל-2.3 מיליון דולר לעומת 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות ובראשן התגמולים לעובדים, ההפסד הנקי הגיע ל-1.9 מיליון דולר שהם 2 סנטים למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד עמוק יותר של 3 סנטים למניה.

התחזית השנתית מתעדכנת כלפי מטה, ואם קודם לכן ציפתה סרגון להכנסות של 305-320 מיליון דולר, אמצע טווח התחזית יורד כעת ב-5 מיליון דולר, והתחזית היא ל-300-315 מיליון דולר. עדיין מדובר על צמיחה ביחס ל-2021 בה ההכנסות היו 291 מיליון דולר. לפי סרגון, שיפור ברווחיות הגולמית צפוי רק במחצית השנייה של השנה, בהנחה של שיפור הדרגתי בשרשרת האספקה ובעלויות השילוח.

המנכ"ל דורון ארזי מסר: "פתחנו את השנה בתנופה מואצת אשר מתבטאת בהזמנות ערות ברבעון הראשון. אנו עדים לפעילות מוגברת בקרב מפעילי רשתות ציבוריות ופרטיות, במיוחד בהקשר לפריסות 5G בצפון אמריקה ואירופה. בעוד אנו מממשים תנופה זו ומציגים שיפורים מוחשיים המתבטאים בלקוחות חדשים והזמנות משמעותיות, המחסור העולמי ברכיבים, שיבושים בשרשרת האספקה ובעיות השילוח ממשיכים לייצר תנודתיות בלתי סדירה על התעשייה שלנו ולהעיב על יכולתנו להמיר הצלחות אלו לעלייה בהכנסות וברווחיות. אנו נוקטים בצעדים מיידיים על מנת למתן את ההשפעה. אנו ממשיכים להיות ממוקדים בתחומים המוסיפים ערך לעסקינו כדוגמת המובילות הטכנולוגית שלנו בתחום הליבה ובשוק הרשתות הפתוחות, כמו גם בפתרונות השירותים המנוהלים שלנו, המוסיפים לצמוח".

כאמור, סרגון  דיווחה במקביל כי נבחרה על-ידי DISH Wireless לספק לה פתרונות לפריסה מהירה של רשת הדור החמישי שלה.