ענקית ההדמיה GE תשקיע בפלסאנמור עד 50 מיליון דולר ותפיץ את מוצריה

ההשקעה תתבצע בפרמיה של 100% על מחיר השוק של מניית פלסאנמור, שמנייתה זינקה בעקבות הדיווח • אשתקד רשמה החברה הכנסות של פחות מ-2 מיליון שקל מהסכם שיש לה עם קופ"ח כללית

מנכ''ל פלסאנמור ד''ר אלעזר זוננשיין ומוצר החברה / צילום: פלסאנמור יח''צ
מנכ''ל פלסאנמור ד''ר אלעזר זוננשיין ומוצר החברה / צילום: פלסאנמור יח''צ

מניית מפתחת האולטרהסאונד הביתי פלסאנמור  (Pulsenmore), שהוקמה ומנוהלת ע"י ד"ר אלעזר זוננשיין, מזנקת ביותר מ-40% לאחר שדיווחה על הסכם השקעה והפצה אסטרטגי עם ענקית ההדמיה הבינלאומית GE Healthcare, אשר משקף לה שווי של כמיליארד שקל אחרי הכסף.

היקף ההשקעה של GE עשוי להגיע ל-50 מיליון דולר, כאשר המחיר למניית פלסאנמור בעסקה (כ-20 שקל) כפול ממחיר השוק שלה טרם הדיווח. זוהי גושפנקא משמעותית עבור הטכנולוגיה והמוצרים של פלסאנמור ומקפצה משמעותית לקראת כניסה לשוק האמריקאי. 

האולטרסאונד הביתי הנייד שפיתחה פלסאנמור מיועד לנשים בהריון, כתחליף לביקור במיון, כאשר חלה ירידה בתנועות העובר או כשיש סיבה אחרת לחשוש למצוקה עוברית. במסגרת העסקה הנוכחית תשקיע GE סכום של 21 מיליון דולר בפלסאנמור, בפרמיה של כ-100% על מחיר המניה בשוק עם הסגירה ביום רביעי. 21 מיליון דולר נוספים יושקעו אם וכאשר תקבל פלסאנמור אישור שיווק למוצר הראשון שלה בארה"ב. אם פלסאנמור תערוך הנפקה עד סוף 2023, GE תוכל לרכוש עד 20% בהנפקה זו, ופלסאנמור תוכל לחייב אותה להשקיע עד 8 מיליון דולר בהנפקה.

המכשיר של פלסאנמור / צילום: מצגת החברה
 המכשיר של פלסאנמור / צילום: מצגת החברה

רכיב ההפצה של ההסכם כולל מתן זכות בלעדית ל-GE להפיץ את המוצר של פלסנאמור לתחום ההריון בשלוש טריטוריות - ארה"ב, אירופה ויפן, ובשלשתן נקבעו 20 לקוחות עבורן GE תהיה המפיצה הבלעדית. לכל לקוח נוסף או אזור גיאוגרפי נוסף, GE תוכל להפיץ את מוצריה של פלסאנמור אך לא תהיה לה בלעדיות. GE התחייבה להזמין 20 אלף יחידות של מוצר ההריון של פלסאנמור, והיא תוכל להזמין עוד 50 אלף יחידות בשנה השנייה. מחיר היחידות לא נמסר, אולם בהסכם של פלסאנמור עם שירותי בריאות כללית, 20,000 יחידות מיתרגמות להכנסות של כ-6 מיליון דולר.

לכל יחידה כזו ישנם רכיבים מתכלים, ו-GE תרכוש מפלסאנמור גם אותם. ההסכם ניתן להרחבה גם למוצר מעקב הזקיקים של החברה, ו-GE תצטרך להחליט בעניין תוך 18 חודשים.

חובת ההוכחה עדיין על פלסאנמור

מניית פלסאנמור ידעה עליות וירידות מאז הנפקתה  ביוני 2021. היא גייסה כ-137 מיליון שקל לפי מחיר של 16 שקל למניה (ששיקף שווי של כ-740 מיליון שקל). בדוחות השנתיים שלה ל-2021 נרשמו הכנסות של כ-1.5 מיליון שקל בלבד, ללא צבר הזמנות, והפסד של כ-26 מיליון שקל - כפול מב-2020 (אותה סיימה ללא הכנסות).

המנכ"ל והמייסד זוננשיין אמר אז בתוקף כי מדובר בעניין בירוקרטי בלבד, וכי ההסכם שיש לחברה עם קופת החולים הכללית (היחיד שחתמה עד היום) כבר מניב לה הכנסות של מיליוני דולרים, אך התקנות של רשות ני"ע אינן מאפשרות להכיר בהן עדיין. 

זוננשיין אמר היום ל"גלובס" כי הוא מאמין שההסכם עם GE יעמיק ויתרחב בהמשך. הוא ציין כי הניסוי של החברה לשם קבלת אישור שיווק בארה"ב, כבר החל. פלסאנמור העריכה בדוח השנתי שלה כי ב-2022 תרשום הכנסות כוללות של 9.6 מיליון דולר השנה, 30 מיליון דולר ב-2023, ו-60 מיליון דולר ל-2024. אלה יעדים שאפתניים עבור חברת מכשור רפואי ישראלית, אך עם רוח גבית מ-GE, הם נראים נגישים יותר. 

פלסאנמור מפתחת מוצרים נוספים על בסיס אולטרסאונד, למשל לאי ספיקת כליות ומוצר לניטור תפקוד הריאות של חולי קורונה. הסכם עם GE הוא נכס אסטרטגי עבור חברת הדמיה. עם זאת כדאי לציין, לאור ההיסטוריה, כי עדיין רבה העבודה וחובת ההוכחה מוטלת על החברה גם לאחר שהסכם כזה נחתם.

הסכמים קודמים של GE, למשל עם החברות ויידמד, ארינטה ואפילו אינסייטק, לא הובילו מיידית לפריחה שיווקית אצל אותן חברות. ההפצה על ידי GE בוודאי תרמה לנראות של החברות בשווקים שלהן ולהערכה למוצריהן, ונפתחו להן דלתות, אך אף אחת מהן לא המריאה על גבי ההסכם עם GE להשתלטות על שוק היעד שלה. כך שגם אחרי חתימת ההסכם הזה, ההוכחה תגיע רק בדו"חות החברה.

פלסאנמור - תעודת זהות

תחום פעילות: אולטרסאונד ביתי להריון ולטיפולי פוריות
היסטוריה: הוקמה ב-2014 על-ידי ד"ר אלעזר זוננשיין, החלה להפיץ מוצריה באמצעות שירותי בריאות כללית ב-2021. הונפקה ביוני 2021
נתונים: גייסה כ־16 מיליון דולר לפני ההנפקה בין היתר מחברת פוג'י. בהנפקה גייסה 137 מיליון שקל לפי שווי של 740 מיליון שקל. רשמה בשנת 2021 הכנסות של 1.58 מיליון שקל.