הנהלת אינטל ישראל משנה את פניה: המנכ"ל יניב גרטי פורש אחרי 6 שנים

גרטי יוחלף בידי שניים שיכהנו זה לצד זו כמנכ"לים משותפים: קרין אייבשיץ-סגל, המנהלת העולמית של תחום בדיקות השבבים בחברה, ודניאל בן עטר, שמשמש כאחד ממובילי תחום הייצור באינטל כמנכ"ל משותף של מפעלי החברה בעולם

יניב גרטי, מנכ''ל אינטל ישראל הפורש / צילום: איל יצהר
יניב גרטי, מנכ''ל אינטל ישראל הפורש / צילום: איל יצהר

אחרי שש שנים בתפקיד, יניב גרטי, מי שכיהן כמנכ"ל אינטל ישראל בשנותיה הקשות ביותר של החברה הבינלאומית, פורש. 

המשקיעים עדיין מתעניינים במכונית האוטונומית, ומובילאיי מוכיחה את זה
ממוקד, רזה ובלי מסיבות: ההייטק הישראלי, מודל 2023 | ניתוח
הקיצוצים באינטל: כך נערכת החברה לצמצום מאות עובדים 

גרטי (57) הצטרף לאינטל ב-2004 כמנהל עסקי בחטיבת שבבי תקשורת המובייל והאלחוט, לאחר שהחברה בה עבד, אנוורה, נרכשה על-ידה. בהמשך התקדם לתפקידי תכנון אסטרטגי וניהול מוצרי קישוריות אלחוטית ו-WiFi.

בתפקידו הנוכחי כיהן גרטי בשני כובעים: נוסף על מנכ"ל אינטל ישראל, הוא שימש גם כסגן נשיא בחטיבת המוצרים העתידיים בתחום התקשורת.  

מינוי כפול 

גרטי יוחלף בידי שניים שיכהנו זה לצד זו כמנכ"לים משותפים וייצגו את הפעיליות השונות של אינטל בישראל: פיתוח ויצור. מצד אחד תכהן קרין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, שאמונה גם על תחום הולידציה (כלי הבדיקות בפיתוח החומרה - א"ג); ומהצד השני יקבל את תואר המנכ"ל המשותף דניאל בן עטר, שמשמש כאחד ממובילי תחום הייצור באינטל כמנכ"ל משותף של מפעלי החברה בעולם. 

קרין אייבשיץ-סגל ודניאל בן עטר, מנכ''לים משותפים באינטל ישראל / צילום: אינטל
 קרין אייבשיץ-סגל ודניאל בן עטר, מנכ''לים משותפים באינטל ישראל / צילום: אינטל

באינטל מסבירים כי המינוי הכפול נעשה כחלק מאסטרטגיה העסקית של החברה לחבר בין שני תחומים המתבדלים כיום בחברה זה מזה: הפיתוח והייצור, שאמור להיפתח גם לחברות שבבים נוספות.

"ניקוי שולחן"

אינטל מצויה בימים אלה בהכנות לקראת מהלך קיצוצים נרחב, אך הפרישה ככל הנראה איננה תוצר ישיר של המהלך: גרטי הביע כוונה לעזוב ורק לאחרונה קיבל את אישור ההנהלה, לאחר שאותרו המחליפים.

יחד עם זאת, עבור שני המנכ"לים החדשים זו לא הולכת להיות תקופה קלה: המעסיקה הגדולה ביותר במשק מנהלת בימים אלה תהליך של "ניקוי שולחן", במסגרתו פרסמה תוכנית לפרישה מרצון לפי נוסחה של גיל, ותק וציון ההערכה שנתי. עוד עשרות עובדים בישראל ומאות בעולם פוטרו לקראת סוף השנה מפעילויות מסוימות.

מאוחר יותר השנה תחל אינטל באסטרטגיית הקיצוץ שלה בת שלוש השנים, שתחסוך לחברה 20 מיליארד דולר, ובסופה אמורה להיות אינטל להיות חברה יעילה יותר, רזה יותר ומוכנה לאסטרטגיה החדשה כמפעל ייצור המספק שירות גם לחברות שבבים אחרות.

עד אז, עליה להתמודד עם תחרות הולכת ומחריפה בכל החזיתות: תחרות מול ARM הבריטית על ארכיטקטורת השבבים המובילה; מול אנבידיה ו-AMD על שוק שבבי הבינה המלאכותית והשרתים; ומול אסטרטגיית הפיתוח הפנימית שנקטו אפל ואמזון - שפגעו מאוד בנתח השוק של אינטל במוצרי המחשוב הפרטיים והארגוניים.

תחליף ראוי

אייבשיץ-סגל ובן עטר הם לא רק תחליף ראוי לגרטי, הם בכירים ממנו בשרשרת הערך הארגונית. אייבשיץ-סגל החלה את הקריירה שלה באינטל לפני 21 שנה כסטודנטית למדעי המחשב בטכניון, ומאז התמקדה בפיתוח מוצרים ובטכנולוגיות בדיקת איכות הביצועים. היא כאמור מובילה את ארגון הולידציה של אינטל על פני כל מוצרי שבבי המחשוב האישי והשרתים, ומנהלת את מרכזי הפיתוח של אינטל חיפה, פתח תקוה וירושלים.

בן עטר החל את דרכו באינטל לפני 30 שנה כסטודנט ולאחר מכן כמהנדס במפעל הייצור של אינטל בירושלים שנסגר. בעשור האחרון הוא שימש כמנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל בישראל, ולפני שנתיים קודם לתפקיד מנכ"ל משותף של מפעלי הייצור של אינטל בעולם - בהם המפעלים בישראל, באירלנד, באריזונה ובאורגון והמפעלים שייבנו בגרמניה ובאוהיו.