כלכלני מריל לינץ': מכתשים אגן צפויה להציג קצב צמיחה גדול פי שלושה ממתחרותיה

חוזרים על המלצת "קנייה" לחברה עם מחיר יעד של 33.5 שקל למניה ומעדכנים מעלה את תחזיותיהם ל-2005

חיים ישראל, אנליסט במריל לינץ', חוזר על המלצת "קנייה" למכתשים אגן , עם מחיר יעד של 33.5 שקל למניה, בתגובה לדו"חות החברה לרבעון השני.

ישראל מציין כי התוצאות הכספיות עקפו את התחזיות במריל לינץ', ובעקבות זאת הוא מעדכן כלפי מעלה את תחזיותיו לשנת 2005 כולה. כעת, בשורה העליונה צופה ישראל שההכנסות ב-2005 תסתכמה ל-1.772 מיליארד דולר, לעומת 1.760 מיליארד דולר בהערכה הקודמת. תחזית ה-EBITDA ל-2005 עודכנה מ-440 מיליון דולר ל-450 מיליון דולר.

ישראל מציין עוד כי מכתשים אגן צפויה לספק קצב צמיחה מהיר פי שלושה ממתחריה.

הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-416.5 מיליון דולר, עלייה של 18.3% לעומת הכנסות של 352.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ישראל מדגיש, כי מדובר בקצב צמיחה הגדול פי שלושה מקצב השוק.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 50.2 מיליון דולר, צמיחה של 23.7% לעומת רווח נקי של 40.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אף על פי תנאי מזג אוויר קשים באירופה, מכתשים אגן הצליחה להשיג צמיחה של 7% באיזור זה, עובדה אותה מוצא ישראל מאד מעודדת. בארה"ב חל גידול של 65.6% בהכנסות הרבעון השני.

עם זאת, מסייג ישראל, יש לבחון בעין זהירה את אמריקה הלטינית. הוא חושש שמגמות שערי החליפין ימשיכו וישפיעו על היתרון התחרותי של ברזיל. למטבע חזק בברזיל תהיה, לדבריו, השפעה שלילית על תוצאות מכתשים.

כמו כן, נראה שהתפשטות מחלת החילדון האסיאתי (Asian RUST) התמתנה, ואיתה גם הביקוש ל-Orius, פונגיציד המיועד לטיפול במגוון רב של מחלות במספר רב של גידולים בעלי חשיבות כלכלית, כגון דגנים, ענבים, בוטנים, עצי פרי וירקות.

ישראל גורס, כי המגמות בשוק ימשיכו להיות לטובתה של החברה, מאחר ומהחברה היא שחקנית גנרית ותוקף הפטנט של מספר משמעותי של מוצרים יפוג במהלך השנים הקרובות. כמו כן, הוא מאמין שהחדירה לארה"ב תספק למכתשים פלטפורמה להשגת צמניחה בשורה העליונה.

אשר ל-2006, ישראל צופה כי ההכנסות תסתכמנה לסך של כ-1.96 מיליארד דולר, ואילו ה-EBITDA יעמוד על 435.3 מיליון דולר.