סקר: אודטה שוורץ - מנחת הטלוויזיה המוכרת ביותר בקרב נשים

גברה על אילנה דיין ומיקי חיימוביץ * 55% מהנשים צופות בערוץ 10 לעתים קרובות

אודטה שוורץ היא מנחת הטלוויזיה המוכרת ביותר בישראל. כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר תימלור, בניהול ד"ר יאיר לוריה, בתחילת מאי השנה בקרב 205 נשים.

כאשר נשאלו נשים באופן בלתי נעזר לגבי היכרותן עם מנחות טלוויזיה, ציינו 61% כי הן מכירות את אודטה, בפער ניכר על פני אילנה דיין ומיקי חיימוביץ שזכו ל-28% ו-21% בהתאמה. מיכל זוארץ זכתה ל-21% וסיגל שחמון ויונית לוי 18% כל אחת.

כאשר נשאלו באיזו תוכנית היו רוצות לצפות במידה והיו פותחות כעת את הטלוויזיה ציינו הנשאלות ארבע תוכניות עיקריות - "אודטה" בהנחיית אודטה שוורץ 29%, "משחק מקדים" בהנחיית גלית גוטמן 27%, "סיגליות" בהנחיית סיגל שחמון 21% ו"שישי" בהנחיית מיכל זוארץ - 19%.

עם זאת, כאשר נשאלו באופן נעזר איזו מנחה של תוכנית שאינה חדשות הכי מדברת אליהן, מגיעה אודטה שוורץ למקום השלישי בלבד, עם 16%. את המקום הראשון תופסת אפרת רייטן, עם 21%, ואחריה עינת ארליך עם 19%.

מדירוג הנושאים שנמצאו המעניינים ביותר לצפייה עולה, כי בריאות הינו במקום הראשון, אחריו אופנה, בישול, דיאטה, קניות ואתרי נופש בארץ ובחו"ל. משך הצפייה האופטימלי בתוכנית אירוח אותו ציינו הצופות הינו שעה.

מהסקר עולה, כי נשים אינן נוהגות להקליט תוכניות אירוח מסוג זה ולצפות בהן מאוחר יותר. למעלה מ-50% מהנשאלות ציינו, כי לא היו רוצות להקליט אף תוכנית אירוח לצפייה מאוחרת יותר. תוכניות אלה לא נתפסות כתוכניות שחובה לראות, ושחשוב לא לפספס.

רוב הנשים (42%) סבורות, כי אילו היה קם ערוץ נישתי לנשים, העוסק בנושאים כגון בישול, אופנה, איפור, פנאי, גידול ילדים וכו', היו צופות בו במידה שווה לערוצים אחרים. 12% בלבד ציינו כי היו צופות בו כערוץ עיקרי, ו-10% לא היו צופות בו כלל.

עוד עולה, כי עיתון הנשים הנקרא ביותר בישראל הינו "לאישה" (56%), ואחריו "את" (24%). 8% קוראות "עולם האישה", ו-30% אינן קוראות עיתוני נשים כלל. באופן כללי ציינו רבות מהנשים כי הן קוראות יותר מעיתון אחד בסוף השבוע. עם זאת, העיתון הנקרא ביותר בסופ"ש הינו "ידיעות אחרונות" (77%), אחריו בפער ניכר "מעריב" (41%), ושאר העיתונים בשיעורים של 7% ומטה.

לגבי ערוץ 10, הנחשב "ערוץ גברי", ציינו 55% כי הן צופות בערוץ לעיתים קרובות. 30% ציינו כי הן צופות בערוץ לעיתים רחוקות, 9% ציינו כי רוב זמן הצפייה שלהן מתמקד בערוץ ו-6% ציינו כי אינו צופות בו כלל.