אהוד ברק: קורא לכל המועמדים במפלגת העבודה להתייצב מאחורי שמעון פרס

אמר בראיון בערוץ 10: "הייתי רוצה שזה יהיה אני, אולם מהיכרות עם המועמדים האחרים, אני חושב שיש סיכוי להתלכד רק מסביב לשמעון פרס"

בהמשך אותו היום בו מצהיר ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, על כוונתו לרוץ על הנהגת הליכוד כנגד ראש הממשלה המכהן אריאל שרון קרא הערב ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לכל המועמדים לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, להתאחד מאחורי מועמדותו של שמעון פרס.

את הדברים אמר ברק בתכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום בערוץ 10.

מפאת התקרבותה ככל הנראה של מערכת הבחירות, ובגלל הזמן הרב של הבדיקה המקיפה של חברי המפלגה, אמר ברק כי יש להתלכד מאחורי מועמד אחד.

"הייתי רוצה שזה יהיה אני, אולם מהיכרות עם המועמדים האחרים, אני חושב שיש סיכוי להתלכד רק מסביב לשמעון פרס... פרס עדיף בהרבה על שרון ונתניהו" הסביר ברק את קריאתו.

שמעון פרס ברך על קריאתו של ברק ואמר, כי היא בכיוון הנכון. לדבריו, "אם נתלכד כולנו בכוחות משותפים נוכל להביא תקווה חדשה לעם".

המועמד לראשות מפלגת העבודה, השר מתן וילנאי, אמר בתגובה כי הוא מברך על ירידתו של אהוד ברק מהמירוץ, והוסיף: "מי שצריך לבחור את מנהיג המפלגה הבאה הם המתפקדים ולא המועמדים".

ממטה הבחירות של יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, נמסר בתגובה, כי "ברק הודיע, למעשה, על פרישתו מהמירוץ. אנו מברכים על כך שהודה כי מועמדותו לא רלוונטית וקוראים לתומכיו להצטרף לדרך החברתית, הדרך היחידה שתחזיר את העבודה לשלטון. רק פריימריז יוליכו לכך, שהעבודה תתלכד סביב מועמד".