יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מלי פולישוק-בלוך (שינוי) החליטה היום לזמן את שר התחבורה מאיר שטרית לדיון על הרכבת לירושלים. זאת, על רקע דיון שנערך היום על יישום לקחי דו"ח מבקר המדינה לגבי שדרוג המסילה בקו ת"א ירושלים.
"יש פערים בין ההמלצות לביצוע. גם על מה שמתבצע המידע שאנחנו מקבלים איננו מלא. יש קלות ראש ביחס לבזבוז כספי הציבור והיעדר אחריות אישית. 500 מיליון שקל נשפכו לשווא. האנשים שעשו את הטעויות המשיכו הלאה בדרך כלל לתפקיד בכיר מבלי לשאת באחריות", אמרה פולישוק-בלוך.
בדיון היום אמר אורי נוה מרשות הטבע והגנים כי הרשות הציעה חלופה למינהרה אחת. אך לדבריו, לרכבת יש השגות על החלופה, והיא חוזרת על אותן שגיאות שעליהם הצביע המבקר.
סמנכ"ל התכנון של רכבת ישראל, איליה וולקוב, אמר כי "מינהרה מחייבת להגדיל את התקציב בחצי מיליארד שקל ולדחות בשנתיים את סיום הפרויקט".
יו"ר הוועדה לשעבר, ח"כ יורי שטרן (האיחוד הלאומי) אמר: "אין לי אמון ברכבת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.