לקראת ההסכם עם הנושים: העליון הוציא לישיבת נחלים צו הקפאת הליכים ל-90 יום

כזכור, הישיבה הסבירה את היקלעותה למצוקה כלכלית בין היתר בכך שהח"כ לשעבר, יוסף בא-גד, שלח יד ברכושה

ביהמ"ש העליון נתן צו הקפאת הליכים למשך 90 לקראת הסכם בין ישיבת בני-עקיבא נחלים לנושיה. בכך קיבל ביהמ"ש העליון בקשת רשות ערעור שהגישה הישיבה על החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב.

ישיבת נחלים היא עמותה שמפעילה ישיבה תיכונית במושב נחלים. הישיבה נקלעה לקשיים כספיים וחובותיה מגיעים ל-9.5 מיליון שקל. בין היתר הסבירה הישיבה את היקלעותה למצוקה כלכלית בכך שהח"כ לשעבר, יוסף בא-גד ומשפחתו שלחו יד ברכושה.

ביהמ"ש העליון ציין בפסק-הדין, כי הנושה המובטח, בנק המזרחי, ומרבית הנושים האחרים מסכימים שיינתן צו הקפאה. החוב לבנק המזרחי מגיע למיליוני שקלים. רק נושה הסתייג מהצו. החוב לנושה זה מסתכם ב-150 אלף שקל. ביהמ"ש ציין כי גובש הסכם הפעלה לגבי שנת הלימודים הקרובה בין הנאמן שהוצע לבין מרכז ישיבות בני-עקיבא, לפיו המרכז לוקח על עצמו לשאת בכל גירעון תפעולי, אם ייווצר גירעון כזה בשנת הלימודים הקרובה.

ביהמ"ש המחוזי ציין, כי הנימוק העיקרי לדחיית הבקשה נעוץ התקבולים המיועדים לממן את הסדר הנושים. תקבולים אלה שאמורים להגיע ממכירת נכסים שונים, אינם ודאיים ועלולים לחלוף שנים עד לקבלתם. ביהמ"ש העליון ציין כי אף אם קיימים ספקות באשר למקורות שהוצעו למימון ההסדר, ניתן יהיה לבחון עניין זה לעומק במהלך תקופת ההקפאה. ביהמ"ש דחה את הנימוק של ביהמ"ש המחוזי לפיו גם אם יהיו תקבולים, הם לא יתקבלו בתקופת ההקפאה. ביהמ"ש הוסיף כי "במיוחד יש ליתן משקל לעובדה שגוף חיצוני הסכים לשאת בגירעון תפעולי, אם יהיה".

ביהמ"ש העליון נתן צו הקפאה לתקופה של 90 יום. רו"ח חן ברדיצב מונה כנאמן וקיבל את מלוא הסמכויות של הנהלת הישיבה, והוא רשאי לחתום על הסכם ההפעלה עם מרכז ישיבות בני-עקיבא. עוד נקבע, כי הנאמן יפתח חשבון בנק, שזכות החתימה לגביו תהיה בידיו. הפעילות הכספית של הישיבה תבוצע דרך חשבון בנק זה. (רע"א 8128/05).

22 באוגוסט הישיבה מבקשת צו הקפאת הליכים בגלל חובות של 9.5 מיליון שקל

טוענת: הח"כ לשעבר יוסף בא-גד מעל בכספי העמותה

23 באוגוסט בא-גד מגיב: טוען שהישיבה מנסה להשתלט על העמותה

25 באוגוסט ביהמ"ש לא מאשר לישיבה הקפאת הליכים

29 באוגוסט בא-גד מבקש למנות ועדת בוררות שתפסוק את תנאי פרישתו

1 בספטמבר לקראת הסדר עם הנושים: ביהמ"ש העליון מוציא לישיבה צו הקפאת הליכים ל-90 יום.