העלייה במחירי הדירות החדשות תופסת תאוצה: חפציבה מצטרפת לאפריקה-ישראל, מעלה ב-5%

(עדכון) - אפריקה הודיעה על העלאת מחירים ב-2% * הסיבות להתייקרויות: הזינוק במדד תשומות הבנייה וההתעוררות בביקושים

חברת אפריקה ישראל , הבונה למעלה מ-2,500 יחידות דיור בכל רחבי הארץ, דיווחה היום (א') על עליית מחירי הדירות בשיעור ממוצע של 2%. בהמשך היום נודע שחברת חפציבה, בראשות בועז יונה, הבונה למעלה מ-3,000 יחידות דיור, מתכוונת להעלות את המחירים לקראת החגים בכ-5%.

רבות דובר על עליית מחירי הדירות הצפויה בעקבות התייקרות תשומות הבנייה. אולם, נראה שהעלייה הנוכחית במחירי הדירות נובעת ממקור נוסף, אופטימי משהו. חברות רבות מעלות את המחירים בשל התעוררות ביקושים.

חברת שיכון עובדים מקבוצת שיכון ובינוי מדווחת, כי העלתה לאחרונה את מחירי הדירות, בעקבות ביקוש גובר במבצע חבר של כוחות הביטחון, במהלכו נמכרו 140 דירות בארבעה פרויקטים בתוך כחודש.

על-פי נתוני הלמ"ס, מפברואר השנה מסתמנת עלייה של 6% בקצב הגידול של מספר הדירות החדשות שנמכרו. ביוני השנה נמכרו 1,060 דירות בבנייה ביוזמה פרטית.

עליית מחירי הדירות, גם ללא התעוררות בביקושים, היא כורח המציאות, וזאת נוכח חוסר ההתאמה שבין מדד תשומות הבנייה לבין המדד לצרכן. מדד תשומות הבנייה עלה ביותר מ-25% משנת 1988 ועד מאי 2005. זאת, בהשוואה למדד המחירים לצרכן שבתקופה זו עלה ב-11% בלבד.

חברות הבנייה מנרב וצ.מ.ח המרמן הודיעו גם הן על עליית מחירי הדירות שברשותן, וזאת לאור העלייה בתשומות הבנייה, בעיקר בכוח העבודה.

היזם והקבלן יגאל דמרי אמר ל"גלובס", כי החברה נוהגת במדיניות של העלאת מחירים הדרגתית מתחילת השנה, וכך העלתה את מחירי הדירות עד כה בכ-10%.