נושה של קלאבמרקט לביהמ"ש: לעכב את ביצוע אישור הסכם המכר לשופרסל

איזי יוגב תעשיות טוענת כי הסכם המכר אושר תוך מחיקת השיעבודים הרשומים על 6 משאיות שלה, מבלי שיובטח בכך תשלום החוב כלפיה

חברת איזי יוגב תעשיות מאזור התעשייה הצפוני בבית שאן, נושה של קלאמברקט בסכום של כ-1.925 מיליון שקל, מבקשת מביהמ"ש המחוזי בת"א לעכב את ביצוע ההחלטה לאישור הסכם המכר בין קלאבמרקט לשופרסל . זאת, ככל שההחלטה וההסכם מתייחסים להסרת השיעבודים הספציפיים בדרגה ראשונה הרשומים לטובתה, להבטחת החוב על שש משאיות כחלק מנכסי קלאבמרקט המהווים חלק מהממכר.

בפנייה לביהמ"ש טוענת המבקשת, כי משכון ספציפי בדרגה ראשונה אשר נרשם להבטחת תשלום חוב - מהווה בטוחה מוחלטת וסופית, אשר היא בצדק נשענה ונשענת עליה.

לדברי המבקשת, באמצעות עורכי הדין עידן גולדנברג ונעמה עציון, הפרת כלל יסוד זה תגרור אי וודאות וחוסר יציבות במשק - אם וככל שבטוחה זו תהפוך להיות מותנית בשיקול דעת ו/או בתנאים הנובעים מהיקף חובות, מספר עובדים וכד'.

לדבריה, הסכם המכר אושר תוך אישור הסרת/מחיקת השיעבודים הספציפיים הרשומים על שש המשאיות, מבלי שיש בכך בכדי להבטיח את תשלום החוב כלפיה.

במקביל הגישה המבקשת בקשה לאכיפת החוק ומינוי כונס הנכסים, והיא שוקלת אפשרות לבקש רשות ערעור על כל החלטה המאשרת את הסרת השיעבודים. בפנייתה לביהמ"ש היא מציינת, כי הסכם המכר טרם אושר בהסדר נושים. (פש"ר1700/05).