מדד מיטב של כלל קרנות הנאמנות עלה בחודש אוגוסט ב-0.9%

על רקע העליות בשוק המניות הובילו הקרנות המנייתיות עם תשואה של 2.6%; מתחילת השנה השיגה תעשיית הקרנות תשואה חיובית בשיעור של 4.9%.

בחודש אוגוסט תעשיית קרנות הנאמנות הניבה למשקיעים תשואה חיובית של 0.9% בממוצע. כך מסרו היום (א') מחברת מיטב.

באופן כללי, אומרים כלכלני מיטב, היה זה חודש טוב לתעשיית הקרנות, מפני שכל אפיקי ההשקעה המקומיים הניבו תשואות חיוביות, ובהתאם, כמעט כל קבוצות ההתמחות השונות רשמו עליות.

על רקע העליות הנאות בשוק המניות המקומי בלטו לטובה הקרנות המתמחות בהשקעה בשוק המניות.

גם שוק המניות היפני השיג החודש תשואה נאה. אמנם, תעשיית הקרנות אינה שופעת בקרנות המתמחות בהשקעה בבורסה היפנית, אך המעט שכן קיימות בלטו החודש לטובה.

מנגד, החולשה שהפגינה בורסת וול סטריט, והירידה הקלה בסיכום חודשי במדד הנאסד"ק, הביאו לכך שהקרנות המתמחות במניות חו"ל לפי ענפים (בעיקר אלה המשקיעות במניות הנאסד"ק), או לפי אזורים, בלטו לרעה.

מתחילת השנה השיגה תעשיית הקרנות תשואה חיובית בשיעור של 4.9%.

בחינה של תשואות קבוצות ההתמחות השונות מגלה כי הקרנות המתמחות בהשקעה בשוק המניות המקומי (על רקע התשואה החיובית הנאה שהשיג שוק המניות המקומי) מובילות את רשימת הבולטות לטובה מתחילת השנה, עם תשואה של 13.0%.

הקרנות הגמישות, המרבות להשקיע במניות, הניבו גם הן מתחילת השנה תשואה נאה של 11.6%. קרנות המט"ח המקומי, הרבה בעזרתו האדיבה של חודש יוני, הניבו גם הן תשואה חיובית נאה של 7.0%.

קרנות האג"ח הכללי וקרנות אג"ח מדינה רשמו מתחילת השנה עלייה נאה כל אחת, של 6.5% ו- 5.9% בהתאמה. הקרנות השקליות מפגרות מאחור עם תשואה של 2.1% בלבד. ברשימת 10 הקרנות הגרועות ביותר מופיעות בעיקר קרנות המתמחות בהשקעה במניות מדד התל-טק ובמניות הטכנולוגיה, על רקע חולשת בורסת נאסד"ק מתחילת השנה וכפועל יוצא מכך של המניות הישראליות שמעבר לים.