7,000-10,000 ישראלים יצטרכו לחפש יעד אחר

"לפי שעה ניו-אורלינס נמחקה ממפת התיירות העולמית". כך מעריך סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, "משמעות הדבר היא נזק כלכלי אדיר לעיר שחלק גדול מפרנסתה מושתת על תיירות".

על פי ההערכה, מדי שנה ביקרו בניו אורלינס בין 7,000 ל-10,000 תיירים ישראלים, בעיקר בין מאי לספטמבר. חלק מהמבקרים השתדלו להגיע לעיר גם בפברואר, אז מתקיים הקרנבל ששיאו ב"מרדי גרא" - יום שלישי השמן.

את מסורת ה"מרדי גרא" התחלו המתיישבים הצרפתים בעיר, בשנות ה-40 של המאה ה-18, לציון סוף תקופת הקרנבל והצום שלפני חג הפסחא. מאז הפך הקרנבל לאחד מאירועי התיירות המפורסמים והידועים בעולם.

החגיגות מתחילות בעיר כתריסר יום לפני אותו יום שלישי, והן מתאפיינות בצועדות ובתהלוכות שבהן 3,000 משתתפים. כל קבוצה המשתתפת בקרנבל בוחרת לעצמה נושא, כשהפופולריים ביותר הם המיתולוגיה היוונית והרומית או מצרים העתיקה.

בראש התהלוכה צועד סוס מקושט, ובעקבותיו קבוצת המחופשים. ביום ממוצע חולפות ברחבי העיר 70 קבוצות שבהן רקדנים, תזמורות, ליצנים וגם אופנוענים. הקהל הצופה בתהלוכה נהג לזרוק על המשתתפים מחרוזות צבעוניות בירוק, המסמל אמונה, סגול המסמל צדק וזהב המסמל כוח. בערב גודשים את המועדונים ואת בתי הקפה אלפי תיירים ומקומיים. ביום ה"מרדי גרא" מתחפשים תושבי העיר בצבעים אלה.

מוקד התיירות של העיר היו עד כה הרובע הצרפתי ומדרחוב בורבון, שבהם מסעדות, בתי קפה ומועדוני ג'ז רבים. את הרובע איפיינו בנייה בסגנון צרפתי, מרפסות מעוטרות, וכמובן המוזיקה שעברה בין הסמטאות. לדעת קרסו, אמנם העיר נפגעה באופן אנוש, אך שיקום מהיר יחזיר אליה את התיירים, שספק אם יוותרו עליה ועל רוחה המיוחדת.