"תמיד הייתי אומרת שהכול טוב ועוד מעט הלחץ בעבודה יירד. היום אני משמיטה את החלק השני"

ד"ר דורית דור נשואה לאיש היי-טק שעובד בטלדור-טיקי ואם לשניים. היא אחת מהעובדים הראשונים של צ'ק פוינט. בזמן לימודיה באוניברסיטה היא עבדה בחברת המימד הרביעי שלימים שינתה את שמה למימד החדיש ולאחר מכן נרכשה על ידי BMC מטקסס תמורת 650 מיליון דולר. "היינו אז תמימים, לא היו אופציות", נזכרת דור, "אני תמיד אומרת שאם הייתי מקבלת ב-BMC אפילו כמות אופציות קטנה של החברה במקום שכר לימוד, למשל, זה בטח היה יותר משתלם".

בצבא הייתה ראש מדור ב-8200 ושם הכירה את שלמה קרמר, שותפם של שויד ונכט לייסוד החברה. "ב-1995, אחרי סיום הדוקטורט, פנה אליי שלמה כדי שאצטרף לצ'ק פוינט. הייתי אימא טרייה, עוד לא ידעתי איך אסתדר ואמרתי לשלמה: 'תשמע, זה יכול להיות אחרת מאיך שאתה מכיר אותי'. מעין אזהרה. הוא אמר לי שהוא לא מודאג. והאמת היא שבאמת לא הייתי שונה. קיבלתי החלטה, בחרתי בקריירה, ואני חושבת שזה מבדיל אותי מחלק מחברותיי. אני שלמה עם זה ויצרתי מנגנוני תמיכה מתאימים. אגב, יש לי חברות שלא שלמות עם עצמן וזה קשה".

דור מדברת על קיום הרמוני של משפחת דור עם משפחת צ'ק פוינט. "פעמיים בשבוע אני מנסה לבוא הביתה ב-18:00 וביתר הימים אני עובדת ללא מגבלת שעות. לחו"ל אני נוסעת 6-8 פעמים בשנה ולפעמים המשפחה באה איתי. אם תשאלי את הילדים שלי, תגלי שאין להם בעיה עם זה שאני עובדת כפי שאני עובדת".

על פניו, זה נשמע כעומד בסתירה לסיפור שמספרת דור לפיו אחד המשפטים הראשונים השלמים של גל, בנה הבכור, היה "אמא גרה בעבודה". "הוא לא אמר את זה באופן שיפוטי אלא כתיאור עובדה. יצא לנו לא מזמן לדבר ושאלתי אותו האם הוא היה מעדיף שאני אעזוב את צ'ק פוינט. הוא אמר שלא. הוא אוהב שאני עובדת בחברה ויודע לספר על המוצרים ואיך הם עובדים. בעבר סיפרתי על מה שגל אמר בראיון עיתונאי, ועורכת של המגזין "הורים וילדים" נכנסה בי בזבנג חזק מאוד במאמר מערכת. כאילו יצא מזה שלא צריך לתת לי את שרביט ההורות או משהו כזה. זה לא היה נעים, אבל לא נפגעתי במיוחד".

* בתחילת הקריירה עבדת קשה יותר מהיום?

"אני עובדת קשה מאוד לאורך כל השנים הללו. בהתחלה שאלו אותי איך העבודה ואמרתי 'מצוין, עובדים קשה אבל בטח עוד מעט הלחץ יירד'. אחרי שנה הבנתי שכדאי שאני אפסיק אם הנאום הזה, שמתי את עניין הלחץ בצד. הוא לא ירד".

* את מיליונרית?

"אני לא מופיעה ברשימות המיליונרים למיניהם וטוב לי ככה. אני אפילו לא ממש יודעת מה המצב הכספי, את הכסף מנהל בעלי. כשהצטרפתי לצ'ק פוינט, אמרו לי שיש אופציות ולקחתי אותן כמו כולם. זה לא היה השיקול שלי להצטרף ולא משך אותי".

* באיזה גיל עשית את המיליון הראשון שלך?

"אף פעם לא שאלתי את עצמי שאלה כזו".

גם אם דור איננה מוכנה לאשר, להכחיש או בכלל להתייחס לשאלת הכסף, היא בהחלט מיליונרית. בתור עובדת בכירה למדי, מקורבת לקרמר, שהצטרפה לחברה ב-1995 וקיבלה חבילת אופציות שמנה שנה לפני שצ'ק פוינט יצאה להנפקה ב-1996, סביר להניח שאת המיליון הראשון היא עשתה איפשהו בסוף שנות ה-90. *