יפנאוטו מתכננת לגייס 60-70 מיליון שקל באג"ח

יבואנית סובארו סיימה את המחצית הראשונה של 2005 עם רווח של 8.7 מיליון שקל והכנסות של כ-312 מיליון שקל

החברה המחזיקה במניות יפנאוטו, יבואנית רכבי סובארו לישראל, מתכוונת לצאת בגיוס של 60-70 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה תהיה החברה המנפיקה חברת האחזקות שמחזיקה במניות יפנאוטו, ולא חברת יפנאוטו עצמה, אך האחרונה עשויה לשעבד חלק מתזרימי המזומנים שלה לטובת פירעון אגרות החוב.

עוד נודע, כי היקף ההכנסות החצי שנתיות של חברת יפנאוטו הסתכמו בכ-312.3 מיליון שקל לאחר הכנסות של 620 מיליון שקל בכל שנת 2004. הבשורה מגיעה דווקא מכיוון שורות הרווח של החברה שהשתפרו משמעותית לעומת שנת 2004: הרווח התפעולי של החברה עמד על 16.2 מיליון שקל לעומת 19.2 מיליון שקל בכל שנת 2004, הרווח לפני מס עמד על 13.4 מיליון שקל לעומת 10.4 מיליון שקל בכל שנת 2004 והרווח הנקי של החברה הסתכם ב-8.7 מיליון שקל, בדומה לשורה התחתונה של 2004. מאזנה של יפנאוטו כולל הון עצמי של כ-32 מיליון שקל לעומת 23.2 מיליון שקל בשנת 2004 ו-16.5 מיליון שקל בשנת 2003, נכסים שוטפים בהיקף של 171.4 מיליון שקל והתחייבויות שוטפות בהיקף של 197 מיליון שקל.

נתונים נוספים שהגיעו לידי "גלובס" מתייחסים להיקף ההכנסות שהניבו מכירות חלקי החילוף, והכנסות שהניב המוסך המרכזי של סובארו. מהנתונים עולה, כי הכנסות ממכירת חלפים ללקוחות חיצוניים הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-29.3 מיליון שקל, וכי הצפי הוא למכירות של 60 מיליון שקל בכל שנת 2005 מסקטור זה. לשם השוואה, בשנת 2004 כולה הניב סקטור זה הכנסות בהיקף של 59 מיליון שקלים.

ביפנאוטו מציינים, כי התחרות בשוק חלקי החילוף הינה גדולה ובמכירת חלקי חילוף מקוריים היא מתנהלת מול חלקי חילוף תחליפיים, חלקי חילוף מפירוקים וחלקי חילוף משופצים. עם זאת, ביפנאוטו סבורים, כי היקף המכירות של החברה בתחום זה יישמר על אף התחרות הגוברת בו, ואף עשוי לגדול, בין היתר כפועל יוצא של גידול בשוק הרכב בכלל.

כיצד מתמודדת סובארו עם התחרות בענף חלקי החילוף? - בחברה ציינו, כי היא עושה זאת באמצעות החזקת מגוון חלקי חילוף גדול משמעותית ממגוון חלקי חילוף שמחזיקים המתחרים, פנייה ליצרנים להוזלת מחירי הרכישה, הרחבת מעגל הספקים ואיתור פלחי שוק חדשים. נתוני המוסך המרכזי גם הם לא מבשרים על צמיחה מואצת בעסקי יבואנית הרכב, והם הסתכמו בכ-11.2 מיליון שקל עם צפי להכנסות של 23 מיליון שקל בכל שנת 2005, לאחר רמה זהה של הכנסות בשנת 2004, ו-20 מיליון שקל בשנת 2003.

בזכות הנדל"ן

בתחילת חודש יולי חתמה מטיס קפיטל (לשעבר אלקטרוניקס ליין), מקבוצת גמול של אייל יונה ואמנון ברזילי, על מערך הסכמים לרכישת 50% ממניות יבואנית סובארו בישראל, יפנאוטו, המשתייכת לקבוצת גד זאבי. ברכישת המניות תשקיע מטיס 37.5 מיליון דולר, מתוכן 7.5 מיליון דולר כהלוואה למוכר, זאבי. במהלך חודש אפריל נרכשו חובותיו של זאבי בגין קבוצת הרכב יפנאוטו לבנקים (הבינלאומי ודיסקונט) על-ידי לי קוסברג, שותפו של זאבי מטקסס, תמורת כ-45 מיליון דולר - דיסקאונט של 30% על היקף החובות. יומיים לאחר מכן חתם זאבי על העסקה למכירת 50% מיפנאוטו למטיס, לפי שווי חברה של כ-60 מיליון דולר .

בשוק הרכב הורמו לא מעט גבות לגבי השווי לפיו נמכרה יפנאוטו למטיס קפיטל, ויש כאלו שייחסו שווי זה לנכסי הנדל"ן המוחזקים בבעלותה של החברה. לחברה ארבעה נכסי נדל"ן שכוללים מבנה ברחוב המסגר בתל-אביב, חלקו בבעלות וחלקו בחכירה, שבו ממוקמים משרדי ההנהלה הראשית ואולם התצוגה; אולם תצוגה ברחוב יצחק שדה בת"א, הנמצא בבעלות פרטית ושני מבנים בהרצלייה-פיתוח, האחד בבעלות פרטית והשני בחכירה, המשמשים כיום כמוסך מרכזי, מחסן לרכבים טרם מסירה ומחסן לחלפים. לגבי שני הנכסים האחרונים קיימת תוכניות פינוי ובניית מבנה להיי-טק, כנגד תשלום היטל השבחה ותוך הפקעת שטחים.