הכותרות שעשו את השבוע

מחירי הדלק הגואים, דירוג גלובס 100, טבע, צ'ק פוינט, קומברס וצים

שנת תשס"ה כבר מאחורינו ואנו כבר מסתכלים לעבר שנת תשס"ו. בשבוע החולף סיכמנו את השנה החולפת בשוק ההון הישראלי וסקרנו את החברות הישראליות המובילות נכון להיום על בסיס רב נתונים רב שנתיים. בנוסף התחלנו את השנה החדשה כשמחירי הדלקים נמצאים בשיא כל הזמנים כשכל נסיעה ברכב עולה יותר, הרבה ויתר, ואין כל סימן להוזלה בקרוב.

כימיקלים לישראל היא החברה הטובה בישראל נכון לשנת 2005. כך עולה מדירוג "גלובס 100" שהתפרסם השבוע. עוד בצמרת הדירוג: אפריקה-ישראל, אורמת, אם.סיסטמס ופ.מ.ס, שדורגה ראשונה בדירוג אשתקד.

"גלובס 100", המופיע זו השנה השנייה, הוא דירוג 100 החברות הישראליות שסיפקו את הערך הרב ביותר על פני תקופה ממושכת - מ-1999 עד אוגוסט 2005 - במבחן שוק ההון - תשואה, סחירות ודיבידנדים - ובמבחן עסקי: התוצאות הכספיות. בסיס הנתונים של הדירוג מקיף למעלה מ-700 חברות ישראליות הנסחרות בבורסות השונות.

אפרופו השנה החיובית שעברה על מניית כי"ל, השנה החולפת היתה חיובית גם לשוק ההון המקומי שסגר את תשס"ה בעליות שערים חדות של 41% במעו"ף כשאת השבוע הנוכחי פתחו המדדים ברמות בהן לא היו אי פעם. אולם, לא רק המדדים הכבדים נגעו השבוע בשמיים אלא גם מניית העם, הלא היא מניית טבע שחצתה השבוע לראשונה את רף 160 שקלים למנייה, וקבעה שיא כל הזמנים כששווייה עלה ל-22 מיליארד דולר (!).

השבוע אופיין גם בשתי רכישות ענק של חברות טכנולוגיה ישראליות. הראשונה להודיע על פתיחת הארנק היתה צ'ק פוינט שהודיעה הרכישה השלישית בחייה, של חברת Sourcefire הפרטית ממרילנד, ארה"ב, תמורת 225 מיליון דולר במזומן. עם זאת, את ההודעה על הרכישה "תיבלה" צ'ק פוינט בהודעה בעלת נופך פחות חיובי. ענקית אבטחת האינטרנט מרמת גן הודיעה כי התוצאות ברבעון השלישי יהיו "בהתאם לתחזיות", ולמעשה מתחת לתחזיות השוק.

השניה להוציא כרבע מיליארד דולר מחשבונה היתה קומברס שהודיעה היום על רכישת GSS על מנת לחזק את מעמדה בתחום הבילינג.

באופן לא מפתיע חלק ניכר מחדשות השבוע נבע ממניות דואליות שהמשיכו להיסחר כרגיל מעבר לים ובנוסף לצ'ק פוינט וקומברס שביצעו רכישות ענק נציין את מניית מרקורי שפרסמה השבוע אזהרת רווח וגרעה מכיסי המשקיעים מיליוני דולרים עם ירידות חדות במנייתה, ואת אי.סי.אי טלקום שעומדת בפני חילופי אישים בכיסא מנכ"ל החברה.

ולסיום, שתי ידיעות שריכזו כותרות גם בחדשות הכלליות השבוע. האחת, צים ריכזה השבוע כותרות רבות על רקע הריגתם של 7 דייגים יפנים בתאונה עם ספינת "צים אסיה".

ואיך אפשר לסגור את השבוע בלי להיזכר בימים בהם שילמנו פחות מחמישה שקלים עבור כל ליטר של דלק (בסך הכל לפני שנה). את השבוע התחלנו עם תג מחיר של יותר מ-6 שקלים לליטר ותחזיות שחורות, בצבע הנפט, למחירים של מעל ל-8 שקלים לכל ליטר.