המחוזית דרום אישרה הקמת יישוב קהילתי כרמית

ביישוב תכנון ל-2,500 יח"ד, בסמוך לצומת שוקת

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום אישרה להפקדה תוכנית מפורטת להקמת שלב א' של היישוב קהילתי-כפרי כרמית, בסמוך לצומת שוקת, צפונית-מזרחית לבאר-שבע. את התוכנית מקדמת קבוצת גדיש הנדסה וניהול עבור מינהל מקרקעי ישראל. היקפו הכספי של הפרויקט בשלב א' נאמד ב-150 מיליון שקל.

היישוב כרמית עתיד לקום בשטח השיפוט של המועצה האזורית בני שמעון, על אזור גבעות בין יער כרמים ושמורת להב לבין נחל סנסנה במזרח. האזור מצטיין בנגישות למטרופולין באר-שבע, לדרך המובילה צפונה לתל-אביב ולכביש 31 צומת שוקת-ערד.

על-פי התוכנית שאישרה הוועדה, שלב א' שלה כולל את הקמתן של 739 יחידות דיור במרכז היישוב, על שטח של 1,265 דונם. זאת, מתוך 2,500 יחידות הדיור על שטח כולל של כ-4,500 דונם, שיבנו בשלב הסופי.

קבוצת גדיש מסרה, כי מתוך 739 יחידות הדיור בשלב א', 622 מגרשים לבנייה עצמית הם בשטח של 500 מ"ר, המיועדים לבניית יחידת דיור צמודת קרקע חד-משפחתית, ועוד 117 מגרשים בשטח של 450 מ"ר ליחידת דיור צמודות קרקע. כל האזור הבנוי מחולק ל-11 מתחמי תכנון, שלכל אחד מהם שטח פרטי פתוח המיועד לחניות, שטחי גינון ופעילות פנאי. כל מתחם שכזה מהווה יחידה תכנונית שלמה, שתתוכנן ותבנה על-ידי גורם אחד.

מרכז השירותים של היישוב כרמית יכלול בשלב א' שטחים למסחר ותעסוקה, שטחים לבנייני ציבור, אזור ספורט ונופש מרכזי. בהמשך יורחב המרכז ויוקצו בו שטחים נוספים למבני ציבור וריאות ירוקות בלב אזורי המגורים.