ישראל - בעשירייה הרביעית בסיכוני אשראי של הירחון "יורומני"

שיפור קל בלבד במעמדה של ישראל בשווקים הפיננסיים בחו"ל, למרות ההתנתקות והצמיחה הכלכלית המואצת

ישראל עלתה מקום אחד בלבד, בדירוג סיכוני האשראי של הירחון הכלכלי האירופי "יורמני" לשנת 2005, והיא ניצבת כעת במקום ה-40, עם 65.4 נק' מתוך 100 אפשריות. מדובר בפרסום השנתי הרואה אור בגיליון חודש ספטמבר.

את ישראל מקדימות בדירוג מדינות כמו בורוני, בחריין, הונגריה, צ'כיה, דרום-קוריאה באהמס, כוויית, קפריסין, נסיכויות המפרץ, קטאר, סלובניה, מלטה, יוון, הונג-קונג וטייוואן.

ישראל מקדימה מדינות כמו ברבדוס, אסטוניה, צ'ילה, ערב-הסעודית, פולין, סלובקיה, מלזיה, בוצאנה, מקסיקו, ליטא, טרנידד, סין ועומאן.

10 הראשונות בדירוג האשראי של "יורמני" הן: לוקסמבורג, שווייץ, נורבגיה, ארה"ב, דנמרק שוודיה, פינלנד, בריטניה, אוסטריה, קנדה, ואירלנד, עם דירוג שבין 99.7 נק' ל-92 נק.

10 המדינות האחרונות הסוגרות את טבלת ה"יורמני" (מהמקומות 176 עד 185) הן: בורונדי, ליבריה, סומליה, מיקרונזיה, קונגו, איי מרשל, קובה, אפגניסטן, צפון-קוריאה, ועיראק, עם ניקוד שבין 2.9 נק' ל-20 נק' בלבד, מתוך 100 נקודות האפשריות.

בדירוג סיכונים פוליטיים, ישראל מקבלת רק 16.2 נק' מתוך 25 נקודות אפשריות. בביצועים כלכליים, ישראל מקבלת רק 10.2 נק' מתוך 25 נקודות אפשריות. במבנה חוב, ישראל מקבלת 10 מתוך 10 נקודות אפשריות. בדירוג אשראי כולל, ישראל מקבלת 6.5 נק' מתוך 100 אפשריות.

בטבלת הדירוג של המזרח התיכון נמצאת ישראל במקום החמישי, אחרי קטאר, כוויית, ירדן ונסיכויות המפרץ. ישראל מקדימה את איראן, בחריין, תימן, לבנון, עומאן, ערב-הסעודית, טורקיה עיראק וסוריה.