שרי אריסון ושלמה נחמה מחסלים את אריסון החזקות עם מכירת שיכון ובינוי

אחרי מכירת שיכון ובינוי נותרה קבוצת אריסון עם אחזקה בולטת אחת - בבנק הפועלים * לאחרונה מימשה אריסון מניות בנק הפועלים תמורת כ-740 מיליון שקל

מכירת אחזקותיה של אריסון אחזקות בשיכון ובינוי , ארבעה חודשים בלבד לאחר מכירת אחזקותיה של החברה ביורוקום, מסמלת, למעשה, את חיסול פעילותה של אריסון החזקות, חברת האחזקות של המשפחה בישראל.

החברה, אשר נמצאת בבעלות בני משפחת אריסון (שרי, לין ומיקי - 85.12%) ויו"ר בנק הפועלים ומנכ"ל אריסון החזקות, שלמה נחמה (14.88%), נותרה כיום עם אחזקה בולטת אחת בלבד - בבנק הפועלים . אריסון מחזיקה כ-16.5% מהבנק שמוערך היום בשוק כ-3.7 מיליארד שקל.

אריסון החזקות, נזכיר, דאגה במהלך השנה האחרונה לנצל היטב את המומנטום החיובי במניות הבנקים ומימשה מניות בנק הפועלים תמורת כ-740 מיליון שקל. את גרעין השליטה בבנק רכשה אריסון, ביחד עם תעשיות מלח וקבוצה של יהודים-אמריקאיים, לפני כשמונה שנים, לפי שווי של כ-3.2 מיליארד דולר. בנק הפועלים נסחר כיום לפי שווי של כ-4.9 מיליארד דולר (בנטרול דיבידנדים שחולקו במהלך השנים).

את אחזקתה ביורוקום (49%), יבואנית מכשירי נוקיה, מכרה אריסון אחזקות ביוני לשאול אלוביץ, שותפה לשליטה בחברה, לפי שווי חברה הנע בין 150-200 מיליון דולר. כתוצאה מהמכירה, צפויה אריסון אחזקות לרשום רווח הון של כ-250-300 מיליון שקל.

אריסון אחזקות מזוהה יותר מכל עם שרי אריסון, אבל אחד המרוויחים הגדולים מאסטרטגיית המימושים של החברה הוא שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים. בשרשור, מחזיק נחמה בכ-2.5% ממניות בנק הפועלים (כ-550 מיליון שקל). סביר להניח שאריסון חילקה במהלך השנים האחרונות דיבידנדים במאות מיליוני שקלים, כך שנחמה נהנה מדיבידנדים המוערכים בכמה עשרות מיליוני שקלים.