בנה"פ ירכוש 15% מדלק נדל"ן וימכור לתשובה את אחזקתו במבני תעשייה

הבנק ישלם 69.75 מיליון שקל תמורת השותפות בחברה של תשובה - 18% מעל שווי השוק

בנק הפועלים מנהל מו"מ מתקדם לרכישת 15% מחברת דלק נדל"ן הנמצאת בבעלות יצחק תשובה, לפי שווי חברה של 465 מיליון דולר, 18% מעל השווי בו נסחרת דלק נדל"ן בבורסה. כך מסרה היום (ד') הנהלת החברה.

במקביל, מנהל בנק הפועלים מו"מ עם חברת-בת של דלק נדל"ן למכור לה את אחזקותיו (13.1%) בחברת מבני תעשייה , הנמצאת בשליטת אליעזר פישמן.

כיום מחזיקה קבוצת דלק ב-80.2% ממניות דלק נדל"ן. מבטחים מחזיקה בכ-9.5%, ואילו מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, מחזיק בפחות מ-2% מהמניות. יתר המניות מוחזקות בידי הציבור.

מניית דלק נדל"ן, שהונפקה בחודש יוני אשתקד בבורסה בתל-אביב, רשמה בשלושת החודשים האחרונים זינוק של 27%. היום עלתה החברה ב-3%. מניית מבני תעשייה נסחרה ללא שינוי של ממש.

העיסקה תתבצע באמצעות הקצאת מניות. במסגרת הדילול תרד האחזקה של חברת דלק לפחות מ-70%; מבטחים תדולל לכ-8%; ורוז'נסקי המחזיק באופציות נוספות לכ-5% מהמניות, יירד לכ-1.7%

דלק נדל"ן היא זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק ומחזיקה באמצעות דלק בינלאומי (100%) בנכסים מניבים בשווי מוערך של 14 מיליארד שקל בקנדה, אנגליה, שבדיה, גרמניה, שווייץ, הונגריה וצ'כיה. החברה מחזיקה גם בדנקנר השקעות אותה רכשה לפני שנה.

בית ההשקעות אקסלנס-נשואה העריך החודש את שוויה של חברת דלק נדל"ן ב-21% מעל שוויה בבורסה, וכעת נראה, כי הערכתו עמדה במבחן המציאות.

אקסלנס העריכה, כי מניות דלק נדל"ן ייכנסו בחודש ינואר הקרוב לרשימת ת"א 100 ולמדד ת"א 75, וכתוצאה מכך צפויה הסחירות במניה לעלות באופן משמעותי.

אקסלנס הוסיפוה כי דלק נדל"ן תנצל את יתרות המזומנים שגייסה בהנפקתה האחרונה בחודש יוני לצורך ביצוע השקעות במדינות חדשות, ביניהן איטליה, פינלנד וארה"ב.

דלק נדל"ן השלימה לפני שלושה חודשים גיוס הון של 750 מיליון שקל בהנפקת מניות ואיגרות חוב בבורסה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".