עומר: עלייה חדה במחירי השכירות והנכסים בעקבות מעבר שבט הטראבין

מגרש לוילה נמכר ב-118 אלף דולר; ויצמן שירי השכיר ביתו ב-2,000 דולר לחודש

במשך מספר שנים ניהלו תושבי יישוב הווילות עומר, לרבות העומד בראשו, פיני בדש, מאבק ציבורי נגד השבט הבדואי טראבין, שהתיישב באופן לא חוקי על אדמות הסמוכות ליישוב. ישב ומירר לתושבים את חייהם, בפריצות וגניבות, והטרדות לשמן.

על רקע זה גובשה יוזמה להעביר את כל בני השבט לאזור אחר, במתחם מקרקעין גדול בין קיבוץ משמר הנגב לעיר הבדואית רהט שמצפון לבאר-שבע. בשבועות האחרונים החלו מרבית בני השבט לעבור ליישוב החדש, ובעלי הנכסים בעומר, שוכרים ומוכרים, רואים בכך ברכה, לאחר שבמשך תקופה ממושכת ראו כיצד מחירי המכירה והשכירות של נכסיהם יורדים: רבים סירבו לבוא ולהתגורר בעומר, זמנית או דרך קבע, בגלל שבט הטראבין. לדברי ראש המועצה, פיני בדש, אחת הסיבות לכך שפעל אצל כל הגורמים במשרד הפנים, משרד השיכון, מינהל מקרקעי ישראל ואחרים, כדי להביא לבניית ביתם של בני הטראבין, היה החשש כי מחירי הנכסים בעומר ייפגעו.

מבדיקה שערכנו אצל משרדי תיווך, המשכירים ומוכרים נכסים פרטיים בעומר, שכל כולה יישוב ווילות, עולה כי בשבועות האחרונים נרשמה עלייה במחירי השכירות וכן במחירי המכירה של ווילות. לדברי עוזר ראש המועצה, ניר ניסים, בעקבות העברת שבט הטראבין מעומר עלו מחירי המגרשים, והדירות ממשיכות לעלות בצורה חדה.

כך למשל, איש העסקים והח"כ לשעבר, ויצמן שירי, מי שכיהן תקופה מסוימת כסגן שר הביטחון, השכיר את ביתו בעומר, וילה עם בריכת שחיה, בדמי שכירות חודשיים של 2,000 דולר, לאיש העסקים יוסי שוורץ. בעיסקה אחרת נמכר מגרש למגורים בעומר, על שטח של 600 מ"ר, במחיר של 118 אלף דולר. בעסקה נוספת נמכרה וילה בנויה על שטח של 230 מ"ר, במגרש של 680 מ"ר, במחיר של 325 אלף דולר. וילה נוספת, בשטח בנוי של 180 מ"ר, נמכרה במחיר של 248 אלף דולר.

לדברי בדש, בעקבות המעבר ליישוב החדש של בני הטראבין בנחל שמריה, הוציא מינהל מקרקעי ישראל מכרז חדש לשיווק של 39 מגרשים לבנייה עצמית בעומר בשיטת המכרז. יש לציין, ש-39 המגרשים הם האחרונים במסגרת שלב א' ו-ב' בבנה ביתך בעומר.